Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 3 –
§ 8. Wyżywienie według dodatkowej normy numer III, w postaci dodatku do normy
podstawowej, otrzymuje funkcjonariusz, o którym mowa w § 3 pkt 1, 2, 4 i 5.
§ 9. 1. Napoje, według normy, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, otrzymuje funkcjonariusz
wykonujący czynności służbowe:
1) w pomieszczeniach, w których temperatura przekracza 28 °C;
2) na otwartej przestrzeni, przy temperaturze otoczenia powyżej 25 °C lub poniżej 10 °C;
3) związane z dużym wysiłkiem fizycznym.
2. Napoje, według normy, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, wydaje się w warunkach,
o których mowa w ust. 1, wyłącznie w naturze i tylko w dniach wykonywania czynności
służbowych.
§ 10. 1. Wysokość równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie wynosi:
1) za podstawową normę wyżywienia – 75% kwoty diety określonej w przepisach w sprawie
wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi
zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży
służbowej na obszarze kraju, wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.), zwanej dalej „dietą”;
2) za dodatkową normę wyżywienia numer I – 35% diety;
3) za dodatkową normę wyżywienia numer II – 30% diety;
4) za dodatkową normę wyżywienia numer III – 25% diety.
2. Funkcjonariusz będący słuchaczem kursu stacjonarnego w Ośrodku, skierowany w ramach
praktyk do wykonywania zadań służbowych poza Ośrodek, otrzymuje równoważnik
pieniężny w zamian za wyżywienie zwiększony o 50%.
§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PREZES RADY MINISTRÓW
– 4 –
Załącznik
do rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów
z dnia ... (poz. ...)
ILOŚĆ PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH ZAWARTYCH W PODSTAWOWEJ ORAZ
DODATKOWYCH NORMACH WYŻYWIENIA
Norma wyżywienia
Lp.
Nazwa grupy artykułów żywnościowych
jedn.
podstawowa
dodatkowa
miary
I
II
III
1
2
3
4
5
6
7
1
Pieczywo
g
670
65
50
35
2
Przetwory zbożowe i strączkowe
g
100
3
Przetwory mięsne w przeliczeniu na mięso w elementach
g
290
100
85
60
4
Przetwory rybne w przeliczeniu na filety z ryb
g
40
5
Masło naturalne
g
40
25
20
15
6
Tłuszcze zwierzęce i roślinne w przeliczeniu na smalec
g
30
7
Napoje mleczne w przeliczeniu na mleko pełnotłuste
g
400
190
150
105
8
Sery w przeliczeniu na ser pełnotłusty
g
60
50
40
30
9
Jaja
szt.
0,5
0,5
0,5
0,5
10
Ziemniaki
g
700
11
Warzywa
g
340
12
Owoce
g
280
320
250
170
13
Soki z owoców
g
320
250
175
14
Przetwory owocowe w przeliczeniu na dżem
g
15
15
Cukier
g
60
25
20
15
16
Herbata
g
1
17
Kakao
g
2
2
18
Kawa zbożowa
g
6
19
Kawa naturalna
g
8
8
4
20
Sól i przyprawy
g
41
– 5 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 85 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) rodzaje i normy wyżywienia,
2) szczegółowe warunki wykonywania zadań służbowych, podczas których funkcjonariuszowi
przysługuje nieodpłatnie wyżywienie lub napoje,
3) tryb i warunki otrzymywania równoważnika pieniężnego w zamian za nieotrzymane
wyżywienie, jego wysokość i termin wypłaty oraz podmioty właściwe w sprawach wypłaty
tego równoważnika
– uwzględniając konieczność zróżnicowania rodzajów i norm wyżywienia w zależności od
zakresu i specyfiki zadań służbowych wykonywanych przez funkcjonariuszy oraz uzależnienia
wysokości równoważnika pieniężnego od wartości nieotrzymanego wyżywienia.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym
w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego rozporządzenia
pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 6 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie może
wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania go
konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ na
rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
29/03/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie przejazdu funkcjonariuszy Agencji Wywiadu oraz członków ich rodzin środkami
publicznego transportu zbiorowego na koszt Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …) zarządza
się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
warunki korzystania z uprawnień przejazdu;
2)
sposób ustalania wysokości zwrotu kosztów przejazdu oraz wysokości zryczałtowanego
równoważnika pieniężnego;
3)
wzory wniosków, na podstawie których następuje realizacja zwrotu kosztów przejazdu oraz
wysokości zryczałtowanego równoważnika pieniężnego;
4)
sposób dokumentowania poniesionych kosztów;
5)
tryb i terminy wypłacania świadczeń, kosztów przejazdu i równoważnika oraz podmioty
właściwe w tych sprawach.
§ 2. Przejazd przysługuje raz w roku kalendarzowym, trasą o bezpośrednim połączeniu,
a w przypadku braku takiego połączenia – trasą najkrótszą, środkami kolejowego publicznego
transportu zbiorowego, a gdy na danej trasie lub jej odcinku nie ma połączenia kolejowego albo
gdy przejazd autobusem nie jest droższy od przejazdu koleją – środkami autobusowego
publicznego transportu zbiorowego.
§ 3. Równoważnik za przejazd ustala się w wysokości ceny biletu za przejazd drugą klasą
pociągu pospiesznego na odległość 1.000 km, obowiązującej w dniu wypłaty tego
równoważnika, nie później jednak niż w ostatnim dniu roku kalendarzowego, za który
przysługuje prawo do przejazdu na koszt AW, z uwzględnieniem posiadanych przez
funkcjonariusza oraz członków jego rodziny uprawnień do przejazdów ulgowych.
§ 4. 1. Zwrot kosztów przejazdu środkami kolejowego publicznego transportu zbiorowego
przysługuje w wysokości ceny biletu za przejazd w drugiej klasie pociągu pospiesznego.
§ 8. Wyżywienie według dodatkowej normy numer III, w postaci dodatku do normy
podstawowej, otrzymuje funkcjonariusz, o którym mowa w § 3 pkt 1, 2, 4 i 5.
§ 9. 1. Napoje, według normy, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, otrzymuje funkcjonariusz
wykonujący czynności służbowe:
1) w pomieszczeniach, w których temperatura przekracza 28 °C;
2) na otwartej przestrzeni, przy temperaturze otoczenia powyżej 25 °C lub poniżej 10 °C;
3) związane z dużym wysiłkiem fizycznym.
2. Napoje, według normy, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, wydaje się w warunkach,
o których mowa w ust. 1, wyłącznie w naturze i tylko w dniach wykonywania czynności
służbowych.
§ 10. 1. Wysokość równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie wynosi:
1) za podstawową normę wyżywienia – 75% kwoty diety określonej w przepisach w sprawie
wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi
zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży
służbowej na obszarze kraju, wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.), zwanej dalej „dietą”;
2) za dodatkową normę wyżywienia numer I – 35% diety;
3) za dodatkową normę wyżywienia numer II – 30% diety;
4) za dodatkową normę wyżywienia numer III – 25% diety.
2. Funkcjonariusz będący słuchaczem kursu stacjonarnego w Ośrodku, skierowany w ramach
praktyk do wykonywania zadań służbowych poza Ośrodek, otrzymuje równoważnik
pieniężny w zamian za wyżywienie zwiększony o 50%.
§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PREZES RADY MINISTRÓW
– 4 –
Załącznik
do rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów
z dnia ... (poz. ...)
ILOŚĆ PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH ZAWARTYCH W PODSTAWOWEJ ORAZ
DODATKOWYCH NORMACH WYŻYWIENIA
Norma wyżywienia
Lp.
Nazwa grupy artykułów żywnościowych
jedn.
podstawowa
dodatkowa
miary
I
II
III
1
2
3
4
5
6
7
1
Pieczywo
g
670
65
50
35
2
Przetwory zbożowe i strączkowe
g
100
3
Przetwory mięsne w przeliczeniu na mięso w elementach
g
290
100
85
60
4
Przetwory rybne w przeliczeniu na filety z ryb
g
40
5
Masło naturalne
g
40
25
20
15
6
Tłuszcze zwierzęce i roślinne w przeliczeniu na smalec
g
30
7
Napoje mleczne w przeliczeniu na mleko pełnotłuste
g
400
190
150
105
8
Sery w przeliczeniu na ser pełnotłusty
g
60
50
40
30
9
Jaja
szt.
0,5
0,5
0,5
0,5
10
Ziemniaki
g
700
11
Warzywa
g
340
12
Owoce
g
280
320
250
170
13
Soki z owoców
g
320
250
175
14
Przetwory owocowe w przeliczeniu na dżem
g
15
15
Cukier
g
60
25
20
15
16
Herbata
g
1
17
Kakao
g
2
2
18
Kawa zbożowa
g
6
19
Kawa naturalna
g
8
8
4
20
Sól i przyprawy
g
41
– 5 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 85 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) rodzaje i normy wyżywienia,
2) szczegółowe warunki wykonywania zadań służbowych, podczas których funkcjonariuszowi
przysługuje nieodpłatnie wyżywienie lub napoje,
3) tryb i warunki otrzymywania równoważnika pieniężnego w zamian za nieotrzymane
wyżywienie, jego wysokość i termin wypłaty oraz podmioty właściwe w sprawach wypłaty
tego równoważnika
– uwzględniając konieczność zróżnicowania rodzajów i norm wyżywienia w zależności od
zakresu i specyfiki zadań służbowych wykonywanych przez funkcjonariuszy oraz uzależnienia
wysokości równoważnika pieniężnego od wartości nieotrzymanego wyżywienia.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym
w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego rozporządzenia
pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 6 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie może
wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania go
konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na budżet
państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ na
rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
29/03/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie przejazdu funkcjonariuszy Agencji Wywiadu oraz członków ich rodzin środkami
publicznego transportu zbiorowego na koszt Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …) zarządza
się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
warunki korzystania z uprawnień przejazdu;
2)
sposób ustalania wysokości zwrotu kosztów przejazdu oraz wysokości zryczałtowanego
równoważnika pieniężnego;
3)
wzory wniosków, na podstawie których następuje realizacja zwrotu kosztów przejazdu oraz
wysokości zryczałtowanego równoważnika pieniężnego;
4)
sposób dokumentowania poniesionych kosztów;
5)
tryb i terminy wypłacania świadczeń, kosztów przejazdu i równoważnika oraz podmioty
właściwe w tych sprawach.
§ 2. Przejazd przysługuje raz w roku kalendarzowym, trasą o bezpośrednim połączeniu,
a w przypadku braku takiego połączenia – trasą najkrótszą, środkami kolejowego publicznego
transportu zbiorowego, a gdy na danej trasie lub jej odcinku nie ma połączenia kolejowego albo
gdy przejazd autobusem nie jest droższy od przejazdu koleją – środkami autobusowego
publicznego transportu zbiorowego.
§ 3. Równoważnik za przejazd ustala się w wysokości ceny biletu za przejazd drugą klasą
pociągu pospiesznego na odległość 1.000 km, obowiązującej w dniu wypłaty tego
równoważnika, nie później jednak niż w ostatnim dniu roku kalendarzowego, za który
przysługuje prawo do przejazdu na koszt AW, z uwzględnieniem posiadanych przez
funkcjonariusza oraz członków jego rodziny uprawnień do przejazdów ulgowych.
§ 4. 1. Zwrot kosztów przejazdu środkami kolejowego publicznego transportu zbiorowego
przysługuje w wysokości ceny biletu za przejazd w drugiej klasie pociągu pospiesznego.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik