Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014
Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1779
- Data wpłynięcia: 2013-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2014
- data uchwalenia: 2014-01-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 162
1779-uzasadnienie
o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw
oraz ustawy z dnia 28 maja 2013 r. o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych
innych ustaw (w rezerwie celowej na ten cel zabezpieczono dodatkowo 450.000 tys. zł);
− zwiększenie nakładów na obronę narodową o 1.483.839 tys. zł, przede wszystkim
na zabezpieczenie wojsk oraz centralne wsparcie,
− zwiększenie rezerwy celowej na sfinansowanie przez Krajowe Biuro Wyborcze
ustawowo określonych zadań dotyczących wyborów i referendów o 320.148 tys. zł
w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na sfinansowanie wyborów
samorządowych oraz do Parlamentu Europejskiego.
Natomiast w porównaniu do roku 2013 największy spadek wydatków dotyczy środków
przeznaczonych na obsługę długu Skarbu Państwa o 6.534.902 tys. zł – spadek wydatków
w tej grupie jest wypadkową obniżenia o 24,7% kosztów obsługi skarbowych papierów
wartościowych oraz innych instrumentów finansowych na rynku krajowym, nie zaplanowania
na 2014 r. rozliczeń z tytułu poręczeń i gwarancji zagranicznych udzielonych przez Skarb
Państwa oraz wzrostu o 14,2% kosztów obsługi zadłużenia zagranicznego i innych operacji
zagranicznych. Przyjęty poziom wydatków uwzględnia także wprowadzenie zmian
w systemie emerytalnym, w szczególności umorzenie obligacji będących w posiadaniu
otwartych funduszy emerytalnych.
40
2. Grupy wydatków
2.1.
Subwencje i dotacje do jednostek samorządu terytorialnego
2.1.1. Subwencje ogólne dla jednostek samorządu terytorialnego
Planowana na 2014 r. subwencja ogólna dla jednostek samorządu terytorialnego została
ustalona według zasad określonych w ustawie z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach
jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2010 r. Nr 80, poz. 526, z późn. zm.).
Na 2014 r. wielkość wydatków w części 82 Subwencje ogólne dla jednostek samorządu
terytorialnego zaplanowano w łącznej wysokości 51.206.360 tys. zł, tj. na poziomie niższym
o 0,1% niż zaplanowano na 2013 r.
Zgodnie z ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, subwencja ogólna
dla jednostek samorządu terytorialnego składa się z:
− części oświatowej dla gmin, powiatów i województw,
− części wyrównawczej dla gmin, powiatów i województw,
− części równoważącej dla gmin i powiatów,
− części regionalnej dla województw.
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego planowana
na rok 2014 wynosi 39.499.597 tys. zł i jest mniejsza od kwoty części oświatowej subwencji
ogólnej określonej w ustawie budżetowej na rok 2013 o kwotę 9.598 tys. zł.
Ta część subwencji ustalona została zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy o dochodach
jednostek samorządu terytorialnego, w świetle którego kwotę przeznaczoną na część
oświatową subwencji ogólnej dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego ustala się
w wysokości łącznej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej, nie mniejszej niż przyjęta
w ustawie budżetowej w roku bazowym, skorygowanej o kwotę innych wydatków z tytułu
zmiany realizowanych zadań oświatowych.
Zmniejszenie zakresu zadań oświatowych związane jest z przekazaniem przez
jednostkę samorządu terytorialnego, w drodze porozumienia, dwóch szkół artystycznych
do prowadzenia przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wnioskami marszałka
województwa śląskiego o włączenie Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach do Politechniki
Śląskiej i marszałka województwa wielkopolskiego o włączenie Nauczycielskiego Kolegium
Języków Obcych w Lesznie do Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Jana Amosa
Komeńskiego w Lesznie.
41
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin zaplanowana na 2014 r. w wysokości
6.075.482 tys. zł jest niższa o 4,4% od kwoty tej części subwencji zaplanowanej na 2013 r.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin składa się z kwoty podstawowej i kwoty
uzupełniającej.
Podstawę do ustalenia wysokości kwoty podstawowej na 2014 r. stanowiły dane
ze sprawozdań z wykonania dochodów podatkowych gminy za 2012 r. oraz dane o liczbie
mieszkańców według stanu na dzień 31 grudnia 2012 r., ustalonej przez Główny Urząd
Statystyczny.
Kwotę podstawową otrzymują gminy, w których dochód na 1 mieszkańca jest niższy
od 92% średniego dochodu na 1 mieszkańca kraju.
Wysokość kwoty uzupełniającej uzależniona jest od gęstości zaludnienia w gminie,
w relacji do średniej gęstości zaludnienia w kraju i dochodu gminy na 1 mieszkańca.
Kwotę uzupełniającą otrzymują tylko te gminy, w których gęstość zaludnienia, ustalona
przez Główny Urząd Statystyczny według stanu na dzień 31 grudnia 2012 r., jest niższa
od średniej gęstości zaludnienia w kraju i dochód podatkowy na 1 mieszkańca gminy jest nie
wyższy niż 150% średniego dochodu podatkowego na 1 mieszkańca kraju.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów zaplanowana na 2014 r. w kwocie
1.554.088 tys. zł, jest o 0,8% niższa niż kwota zaplanowana na 2013 r.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów składa się z kwoty podstawowej
i kwoty uzupełniającej.
Kwotę podstawową otrzymują powiaty, w których wskaźnik dochodów podatkowych
z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) i udziału
we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) na 1 mieszkańca w powiecie
jest mniejszy niż wskaźnik dochodów podatkowych dla wszystkich powiatów.
Wyrównanie stanowi 90% różnicy między średnim dochodem podatkowym
na 1 mieszkańca kraju a dochodem podatkowym na 1 mieszkańca powiatu.
Kwota podstawowa stanowi iloczyn ww. kwoty wyrównania na 1 mieszkańca i liczby
mieszkańców danego powiatu.
Kwota uzupełniająca zależy od wskaźnika bezrobocia w danym powiecie i przeznaczona
jest dla tych powiatów, w których wskaźnik bezrobocia - liczony jako iloraz stopy bezrobocia
w powiecie i stopy bezrobocia w kraju - jest wyższy od 1,10. Im wyższy jest wskaźnik
bezrobocia w powiecie, tym wyższa jest ta kwota.
42
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla województw
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla województw zaplanowana na 2014 r.
w kwocie 1.218.213 tys. zł, jest o 11,6% wyższa niż kwota zaplanowana na 2013 r.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla województw składa się z kwoty podstawowej
i kwoty uzupełniającej.
Kwota podstawowa jest przeznaczona dla tych województw, w których wskaźnik
dochodów podatkowych na 1 mieszkańca (z tytułu udziału we wpływach z podatku
dochodowego od osób fizycznych PIT i udziału we wpływach z podatku dochodowego
od osób prawnych CIT) jest mniejszy niż wskaźnik dochodów podatkowych dla wszystkich
województw.
Wyrównanie stanowi 72% różnicy między średnim dochodem podatkowym województw
na 1 mieszkańca w kraju a dochodem podatkowym na 1 mieszkańca województwa. Kwota
podstawowa stanowi iloczyn ww. kwoty wyrównania i liczby mieszkańców w danym
województwie.
Kwota uzupełniająca uzależniona jest od liczby mieszkańców w województwie.
Kwotę tę otrzymują województwa, w których liczba mieszkańców nie przekracza
3 milionów. Podstawę do jej wyliczenia stanowi przeliczeniowa liczba mieszkańców
województwa ustalana w sposób określony ustawowo.
Wysokość kwoty uzupełniającej należnej danemu województwu stanowi iloczyn
przeliczeniowej liczby mieszkańców i 9% średniego dochodu podatkowego województw
w przeliczeniu na 1 mieszkańca w kraju.
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin na 2014 r. została zaplanowana
w wysokości 512.694 tys. zł, tj. na poziomie o 10,3% niższym niż zaplanowano na 2013 r.
Część równoważąca subwencji ogólnej jest rozdzielana między gminy według
następujących określonych ustawowo kryteriów:
1) 50% – między gminy miejskie, w których wydatki na dodatki mieszkaniowe wykonane
w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca gminy, były
wyższe od 80% średnich wydatków na dodatki mieszkaniowe wszystkich gmin miejskich
wykonanych w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca
tych gmin;
43
2) 25% – między gminy wiejskie i gminy miejsko-wiejskie, w których wydatki na dodatki
mieszkaniowe wykonane w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego
mieszkańca gminy, były wyższe od 90% średnich wydatków na dodatki mieszkaniowe
wszystkich gmin wiejskich i miejsko-wiejskich wykonanych w roku poprzedzającym rok
bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca tych gmin;
3) 25% – między gminy wiejskie i gminy miejsko-wiejskie, w których suma dochodów za rok
poprzedzający rok bazowy z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego
od osób fizycznych oraz dochodów z podatku rolnego i z podatku leśnego, w przeliczeniu
na jednego mieszkańca gminy, jest niższa od 80% średnich dochodów z tych samych
tytułów za rok poprzedzający rok bazowy we wszystkich gminach wiejskich i miejsko-
wiejskich, w przeliczeniu na jednego mieszkańca tych gmin.
Część równoważąca subwencji ogólnej dla powiatów
Część równoważąca subwencji ogólnej dla powiatów na 2014 r. została zaplanowana
w wysokości 1.078.549 tys. zł, tj. o 0,2% wyższej niż zaplanowano na 2013 r.
Część równoważąca subwencji ogólnej jest rozdzielana między powiaty według
następujących kryteriów określonych w ustawie:
1) 9% – między powiaty, które w roku poprzedzającym rok bazowy nie dokonywały wpłat
do budżetu państwa i powiaty, które dokonały wpłaty do budżetu państwa w kwocie
niższej niż 1.000.000 zł, w zależności od wysokości wydatków na rodziny zastępcze
poniesionych w roku poprzedzającym rok bazowy;
2) 7% – między powiaty, ustalone przez ministra właściwego do spraw pracy, w których nie
działa powiatowy urząd pracy, a zadania tej jednostki realizowane są przez inny powiat;
3) 30% – między powiaty, w których długość dróg powiatowych w przeliczeniu na jednego
mieszkańca powiatu jest wyższa od średniej długości dróg powiatowych w kraju
w przeliczeniu na jednego mieszkańca kraju;
4) 30% – między miasta na prawach powiatu w zależności od długości dróg wojewódzkich
i krajowych, znajdujących się w granicach miast na prawach powiatu;
5) 24% – między powiaty, w których kwota planowanych dochodów powiatu na rok
budżetowy jest niższa od kwoty planowanych dochodów powiatu na rok bazowy.
Część regionalna subwencji ogólnej dla województw
Część regionalna subwencji ogólnej dla województw na 2014 r. została zaplanowana
w wysokości 914.738 tys. zł, tj. o 24,4% wyższej niż zaplanowano na 2013 r.
44
oraz ustawy z dnia 28 maja 2013 r. o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych
innych ustaw (w rezerwie celowej na ten cel zabezpieczono dodatkowo 450.000 tys. zł);
− zwiększenie nakładów na obronę narodową o 1.483.839 tys. zł, przede wszystkim
na zabezpieczenie wojsk oraz centralne wsparcie,
− zwiększenie rezerwy celowej na sfinansowanie przez Krajowe Biuro Wyborcze
ustawowo określonych zadań dotyczących wyborów i referendów o 320.148 tys. zł
w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na sfinansowanie wyborów
samorządowych oraz do Parlamentu Europejskiego.
Natomiast w porównaniu do roku 2013 największy spadek wydatków dotyczy środków
przeznaczonych na obsługę długu Skarbu Państwa o 6.534.902 tys. zł – spadek wydatków
w tej grupie jest wypadkową obniżenia o 24,7% kosztów obsługi skarbowych papierów
wartościowych oraz innych instrumentów finansowych na rynku krajowym, nie zaplanowania
na 2014 r. rozliczeń z tytułu poręczeń i gwarancji zagranicznych udzielonych przez Skarb
Państwa oraz wzrostu o 14,2% kosztów obsługi zadłużenia zagranicznego i innych operacji
zagranicznych. Przyjęty poziom wydatków uwzględnia także wprowadzenie zmian
w systemie emerytalnym, w szczególności umorzenie obligacji będących w posiadaniu
otwartych funduszy emerytalnych.
40
2. Grupy wydatków
2.1.
Subwencje i dotacje do jednostek samorządu terytorialnego
2.1.1. Subwencje ogólne dla jednostek samorządu terytorialnego
Planowana na 2014 r. subwencja ogólna dla jednostek samorządu terytorialnego została
ustalona według zasad określonych w ustawie z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach
jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2010 r. Nr 80, poz. 526, z późn. zm.).
Na 2014 r. wielkość wydatków w części 82 Subwencje ogólne dla jednostek samorządu
terytorialnego zaplanowano w łącznej wysokości 51.206.360 tys. zł, tj. na poziomie niższym
o 0,1% niż zaplanowano na 2013 r.
Zgodnie z ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, subwencja ogólna
dla jednostek samorządu terytorialnego składa się z:
− części oświatowej dla gmin, powiatów i województw,
− części wyrównawczej dla gmin, powiatów i województw,
− części równoważącej dla gmin i powiatów,
− części regionalnej dla województw.
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego planowana
na rok 2014 wynosi 39.499.597 tys. zł i jest mniejsza od kwoty części oświatowej subwencji
ogólnej określonej w ustawie budżetowej na rok 2013 o kwotę 9.598 tys. zł.
Ta część subwencji ustalona została zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy o dochodach
jednostek samorządu terytorialnego, w świetle którego kwotę przeznaczoną na część
oświatową subwencji ogólnej dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego ustala się
w wysokości łącznej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej, nie mniejszej niż przyjęta
w ustawie budżetowej w roku bazowym, skorygowanej o kwotę innych wydatków z tytułu
zmiany realizowanych zadań oświatowych.
Zmniejszenie zakresu zadań oświatowych związane jest z przekazaniem przez
jednostkę samorządu terytorialnego, w drodze porozumienia, dwóch szkół artystycznych
do prowadzenia przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wnioskami marszałka
województwa śląskiego o włączenie Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach do Politechniki
Śląskiej i marszałka województwa wielkopolskiego o włączenie Nauczycielskiego Kolegium
Języków Obcych w Lesznie do Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Jana Amosa
Komeńskiego w Lesznie.
41
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin zaplanowana na 2014 r. w wysokości
6.075.482 tys. zł jest niższa o 4,4% od kwoty tej części subwencji zaplanowanej na 2013 r.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin składa się z kwoty podstawowej i kwoty
uzupełniającej.
Podstawę do ustalenia wysokości kwoty podstawowej na 2014 r. stanowiły dane
ze sprawozdań z wykonania dochodów podatkowych gminy za 2012 r. oraz dane o liczbie
mieszkańców według stanu na dzień 31 grudnia 2012 r., ustalonej przez Główny Urząd
Statystyczny.
Kwotę podstawową otrzymują gminy, w których dochód na 1 mieszkańca jest niższy
od 92% średniego dochodu na 1 mieszkańca kraju.
Wysokość kwoty uzupełniającej uzależniona jest od gęstości zaludnienia w gminie,
w relacji do średniej gęstości zaludnienia w kraju i dochodu gminy na 1 mieszkańca.
Kwotę uzupełniającą otrzymują tylko te gminy, w których gęstość zaludnienia, ustalona
przez Główny Urząd Statystyczny według stanu na dzień 31 grudnia 2012 r., jest niższa
od średniej gęstości zaludnienia w kraju i dochód podatkowy na 1 mieszkańca gminy jest nie
wyższy niż 150% średniego dochodu podatkowego na 1 mieszkańca kraju.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów zaplanowana na 2014 r. w kwocie
1.554.088 tys. zł, jest o 0,8% niższa niż kwota zaplanowana na 2013 r.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów składa się z kwoty podstawowej
i kwoty uzupełniającej.
Kwotę podstawową otrzymują powiaty, w których wskaźnik dochodów podatkowych
z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) i udziału
we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) na 1 mieszkańca w powiecie
jest mniejszy niż wskaźnik dochodów podatkowych dla wszystkich powiatów.
Wyrównanie stanowi 90% różnicy między średnim dochodem podatkowym
na 1 mieszkańca kraju a dochodem podatkowym na 1 mieszkańca powiatu.
Kwota podstawowa stanowi iloczyn ww. kwoty wyrównania na 1 mieszkańca i liczby
mieszkańców danego powiatu.
Kwota uzupełniająca zależy od wskaźnika bezrobocia w danym powiecie i przeznaczona
jest dla tych powiatów, w których wskaźnik bezrobocia - liczony jako iloraz stopy bezrobocia
w powiecie i stopy bezrobocia w kraju - jest wyższy od 1,10. Im wyższy jest wskaźnik
bezrobocia w powiecie, tym wyższa jest ta kwota.
42
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla województw
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla województw zaplanowana na 2014 r.
w kwocie 1.218.213 tys. zł, jest o 11,6% wyższa niż kwota zaplanowana na 2013 r.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla województw składa się z kwoty podstawowej
i kwoty uzupełniającej.
Kwota podstawowa jest przeznaczona dla tych województw, w których wskaźnik
dochodów podatkowych na 1 mieszkańca (z tytułu udziału we wpływach z podatku
dochodowego od osób fizycznych PIT i udziału we wpływach z podatku dochodowego
od osób prawnych CIT) jest mniejszy niż wskaźnik dochodów podatkowych dla wszystkich
województw.
Wyrównanie stanowi 72% różnicy między średnim dochodem podatkowym województw
na 1 mieszkańca w kraju a dochodem podatkowym na 1 mieszkańca województwa. Kwota
podstawowa stanowi iloczyn ww. kwoty wyrównania i liczby mieszkańców w danym
województwie.
Kwota uzupełniająca uzależniona jest od liczby mieszkańców w województwie.
Kwotę tę otrzymują województwa, w których liczba mieszkańców nie przekracza
3 milionów. Podstawę do jej wyliczenia stanowi przeliczeniowa liczba mieszkańców
województwa ustalana w sposób określony ustawowo.
Wysokość kwoty uzupełniającej należnej danemu województwu stanowi iloczyn
przeliczeniowej liczby mieszkańców i 9% średniego dochodu podatkowego województw
w przeliczeniu na 1 mieszkańca w kraju.
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin na 2014 r. została zaplanowana
w wysokości 512.694 tys. zł, tj. na poziomie o 10,3% niższym niż zaplanowano na 2013 r.
Część równoważąca subwencji ogólnej jest rozdzielana między gminy według
następujących określonych ustawowo kryteriów:
1) 50% – między gminy miejskie, w których wydatki na dodatki mieszkaniowe wykonane
w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca gminy, były
wyższe od 80% średnich wydatków na dodatki mieszkaniowe wszystkich gmin miejskich
wykonanych w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca
tych gmin;
43
2) 25% – między gminy wiejskie i gminy miejsko-wiejskie, w których wydatki na dodatki
mieszkaniowe wykonane w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego
mieszkańca gminy, były wyższe od 90% średnich wydatków na dodatki mieszkaniowe
wszystkich gmin wiejskich i miejsko-wiejskich wykonanych w roku poprzedzającym rok
bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca tych gmin;
3) 25% – między gminy wiejskie i gminy miejsko-wiejskie, w których suma dochodów za rok
poprzedzający rok bazowy z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego
od osób fizycznych oraz dochodów z podatku rolnego i z podatku leśnego, w przeliczeniu
na jednego mieszkańca gminy, jest niższa od 80% średnich dochodów z tych samych
tytułów za rok poprzedzający rok bazowy we wszystkich gminach wiejskich i miejsko-
wiejskich, w przeliczeniu na jednego mieszkańca tych gmin.
Część równoważąca subwencji ogólnej dla powiatów
Część równoważąca subwencji ogólnej dla powiatów na 2014 r. została zaplanowana
w wysokości 1.078.549 tys. zł, tj. o 0,2% wyższej niż zaplanowano na 2013 r.
Część równoważąca subwencji ogólnej jest rozdzielana między powiaty według
następujących kryteriów określonych w ustawie:
1) 9% – między powiaty, które w roku poprzedzającym rok bazowy nie dokonywały wpłat
do budżetu państwa i powiaty, które dokonały wpłaty do budżetu państwa w kwocie
niższej niż 1.000.000 zł, w zależności od wysokości wydatków na rodziny zastępcze
poniesionych w roku poprzedzającym rok bazowy;
2) 7% – między powiaty, ustalone przez ministra właściwego do spraw pracy, w których nie
działa powiatowy urząd pracy, a zadania tej jednostki realizowane są przez inny powiat;
3) 30% – między powiaty, w których długość dróg powiatowych w przeliczeniu na jednego
mieszkańca powiatu jest wyższa od średniej długości dróg powiatowych w kraju
w przeliczeniu na jednego mieszkańca kraju;
4) 30% – między miasta na prawach powiatu w zależności od długości dróg wojewódzkich
i krajowych, znajdujących się w granicach miast na prawach powiatu;
5) 24% – między powiaty, w których kwota planowanych dochodów powiatu na rok
budżetowy jest niższa od kwoty planowanych dochodów powiatu na rok bazowy.
Część regionalna subwencji ogólnej dla województw
Część regionalna subwencji ogólnej dla województw na 2014 r. została zaplanowana
w wysokości 914.738 tys. zł, tj. o 24,4% wyższej niż zaplanowano na 2013 r.
44
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1779-limit-mianowan
› Pobierz plik

-
1779-uzasadnienie
› Pobierz plik

-
1779-cz-I-ustawa-z-zal
› Pobierz plik

-
1779-strategia
› Pobierz plik

-
1779-budzet-zadaniowy
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei