eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1779
  • Data wpłynięcia: 2013-09-30
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2014
  • data uchwalenia: 2014-01-24
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 162

1779-uzasadnienie

Jednostka
2014
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Zwiększenie zdolności
operacyjnych Sił Zbrojnych
Ministerstwo
Procentowy, narastający udział
Rzeczypospolitej Polskiej oraz
Obrony
poniesionych wydatków w stosunku
3,8
podwyższenie stopnia
Narodowej
do wartości całego programu
nowoczesności uzbrojenia i
sprzętu wojskowego.
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2014 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Priortetowe zadania modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP
w ramach programów operacyjnych
3,8%
96,2%
Planowane wydatki na 2014 r.
Pozostałe koszty

24. Program dla Odry-2006
Wieloletni „Program dla Odry – 2006” na lata 2002-2016 realizowany będzie w 2014 r.
na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko, zadania 12.5.W Gospodarowanie
zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3.W Ochrona przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie
skutkom suszy.
Program został ustanowiony ustawą z dnia 6 lipca 2001 r. o ustanowieniu programu
wieloletniego „Program dla Odry – 2006” (Dz. U. Nr 98, poz. 1067, z późn. zm.).
Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu dla
Odry – 2006”.
Program obejmuje swym zasięgiem obszar położony w granicach administracyjnych
8 województw Polski (śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, lubuskiego,
wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego i zachodniopomorskiego) – jego realizacja ma
zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców Nadodrza, jak również stworzyć warunki
do aktywizacji gospodarczej na terenach zniszczonych przez powodzie. Program zakłada
zbudowanie systemu zintegrowanej gospodarki wodnej dorzecza Odry, uwzględniającej

101
przede
wszystkim
potrzeby
zabezpieczania
przeciwpowodziowego,
sporządzenia
prewencyjnych planów zagospodarowania przestrzennego, zbilansowania zasobów wodnych,
ochrony czystości wody, środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz transportu wodnego.
Modernizacja Odrzańskiego Systemu Wodnego ma zapewnić zrównoważony rozwój
społeczny i gospodarczy obszaru Nadodrza.
Całkowite koszty Programu w latach 2002-2016 wynoszą 11.306.486 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2014 r. zaplanowano w kwocie 56.396 tys. zł.

Jednostka
2014
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik
Zapewnienie bezpieczeństwa
Liczba km zbudowanych lub
Rządu ds.
przeciwpowodziowego
zmodernizowanych wałów i urządzeń
61
Programu dla
mieszkańcom dorzecza Odry
melioracji wodnych
Odry – 2006

Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2014 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Program dla Odry-2006
4,42%
95,58%
Planowane wydatki na 2014 r.
Pozostałe koszty


25. Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły
Wieloletni „Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły” na lata 2011-
2030 realizowany będzie w 2014 r. na poziomie działania w ramach funkcji 12. Środowisko,
zadania 12.5.W Gospodarowanie zasobami wodnymi, podzadania 12.5.3.W Ochrona
przeciwpowodziowa oraz przeciwdziałanie skutkom suszy.

102
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów nr 151/2011 z dnia 9 sierpnia
2011 r. Za koordynację i realizację Programu odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. „Programu
ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły”.
Celem programu jest podniesienie bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu górnej
Wisły. Inwestycje będą prowadzone na Wiśle oraz jej dopływach m.in. na Dunajcu, Nidzie,
Nidzicy, Przemszy, Rabie, Sanie, Skawie, Sole i Wisłoce. Do największych zadań należą
m.in. zabezpieczenie przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły na odcinku od ujścia
Skawy do ujścia Dunajca, ochrona przeciwpowodziowa aglomeracji Kraków, ochrona przed
powodzią w zlewni Wisłoki, w tym budowa zbiorników retencyjnych Kąty-Myscowa oraz
Dukla.
Całkowite koszty Programu w latach 2011-2030 wynoszą 13.150.716 tys. zł,
natomiast wydatki budżetowe w 2014 r. zaplanowano w kwocie 100.620 tys. zł.
Jednostka
2014
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Pełnomocnik Rządu Liczba zrealizowanych inwestycji
Podniesienie bezpieczeństwa
ds. Programu
w zakresie zagospodarowania
powodziowego w dorzeczu
ochrony przed
9,69
zasobami wodnymi w stosunku
górnej Wisły
powodzią górnej
do zaplanowanych (w %)
Wisły
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2014 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły
2,24%
97,76%
Planowane wydatki na 2014 r.
Pozostałe koszty



103
26. Program wieloletni pod nazwą „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych –
Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”
Wieloletni „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo –
Dostępność – Rozwój” na lata 2012-2015 realizowany będzie w 2014 r. na poziomie
działania w ramach Funkcji 19. Infrastruktura transportowa, zadania 19.1.W Wspieranie
transportu drogowego, podzadania 19.1.1.W Budowa i przebudowa sieci dróg publicznych.
Program został ustanowiony uchwałą Rady Ministrów z dnia 6 września 2011 r.
i znowelizowany uchwałą Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2012 r. Koordynację i nadzór
nad realizacją Programu przez Wojewodów sprawuje Minister Administracji i Cyfryzacji.
Celem programu jest podniesienie poziomu i jakości życia społeczności lokalnych oraz
zwiększenie efektywności instytucji publicznych, dzięki intensyfikacji rozwoju bezpiecznej,
spójnej, funkcjonalnej i efektywnej infrastruktury drogowej, poprzez wsparcie działań
samorządu gminnego i powiatowego na rzecz modernizacji i budowy dróg lokalnych
o kluczowym znaczeniu dla zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego wspólnot
samorządowych. Realizacja programu służyć będzie: poprawie bezpieczeństwa ruchu
drogowego na drogach lokalnych; rozwojowi spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg
publicznych w skali lokalnej i regionalnej; promocji współpracy jednostek samorządu
terytorialnego oraz innych podmiotów, w działaniach na rzecz rozwoju i modernizacji lokalnej
infrastruktury drogowej; odbudowie i przywracaniu funkcji komunikacyjnej dróg zniszczonych
lub uszkodzonych w wyniku klęsk żywiołowych; rozwojowi i modernizacji połączeń
drogowych o istotnym znaczeniu dla rozwoju obszarów wiejskich; poprawie dostępności
komunikacyjnej lokalnych ośrodków gospodarczych, przedsiębiorstw i zakładów pracy
o istotnym znaczeniu dla społeczności lokalnej; poprawie dostępności komunikacyjnej
instytucji publicznych i innych instytucji świadczących usługi publiczne; rozwojowi lokalnych
połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu
dla bezpieczeństwa społeczności lokalnych, w szczególności w obszarze bezpieczeństwa
i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa, zarządzania kryzysowego
oraz ochrony granicy państwowej.
Całkowite koszty Programu w latach 2012-2015 wynoszą 4.166.667 tys. zł, natomiast
wydatki budżetowe w 2014 r. zaplanowano w kwocie 250.000 tys. zł.
Jednostka
2014
Cel
Miernik
koordynująca
plan
Podniesienie poziomu i jakości
życia społeczności lokalnych oraz
Długość odcinków dróg lokalnych
zwiększenie efektywności instytucji
Ministerstwo
przebudowanych, wybudowanych
publicznych, dzięki intensyfikacji
Administracji
4,4
oraz wyremontowanych w ramach
rozwoju bezpiecznej, spójnej,
i Cyfryzacji
programu (w tys. km)
funkcjonalnej i efektywnej
infrastruktury drogowej

104
Udział wydatków na realizację Programu (wszystkie źródła) zaplanowanych na 2014 r.
w stosunku do kosztów całkowitych Programu zaprezentowano na wykresie.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II
Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój
12,00%
88,00%
Planowane wydatki na 2014 r.
Pozostałe koszty



27. Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
Wieloletni „Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie” na lata 2006-2016
realizowany będzie w 2014 r. na poziomie działania w ramach funkcji 13. Zabezpieczenie
społeczne i wspieranie rodziny, zadania 13.1.W Pomoc i integracja społeczna, podzadania
13.1.1.W Wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Program został ustanowiony uchwałą Nr 162/2006 Rady Ministrów z dnia 25 września
2006 r. podjętą na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy
w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.). Nadzór nad realizacją Programu
przez Wojewodów sprawuje Minister Pracy i Polityki Społecznej.
Program ma za zadanie wprowadzenie w życie szerokiego spektrum działań mających
na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na zjawisko przemocy w rodzinie, jak również
przeciwdziałanie przemocy w rodzinie oraz zwiększenie profesjonalizmu służb społecznych
w udzielaniu pomocy ofiarom przemocy rodzinnej, a także w podejmowaniu odpowiednich
działań wobec sprawców. Realizacja Programu ma przyczynić się do zmniejszenia skali
zjawiska przemocy w rodzinie, zwiększenia skuteczności ochrony ofiar przemocy w rodzinie
i zwiększenia dostępności pomocy oraz skuteczności działań interwencyjnych i korekcyjnych
wobec osób stosujących przemoc w rodzinie. Program zakłada zmianę pojmowania przez
społeczeństwo zjawiska przemocy w rodzinie, promocję wartości rodzinnych, edukację dzieci,
młodzieży i dorosłych w zakresie skutków stosowania przemocy w rodzinie, jak również
promocję metod wychowawczych bez użycia przemocy. Program realizowany jest w oparciu

105
strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 30 ... 40

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: