Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014
Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2014
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1779
- Data wpłynięcia: 2013-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2014
- data uchwalenia: 2014-01-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 162
1779-uzasadnienie
z
innych
źródeł,
m.in.
z komercjalizacji
wyników
prowadzonych
badań,
międzynarodowych programów badawczych.
Przychody Centrum zaplanowano w wysokości 2.155.423 tys. zł. Podstawowym źródłem
przychodów będą dotacje otrzymywane z budżetu państwa 1.775.016 tys. zł. Planowane
na 2014 r. koszty NCBiR zostały określone na kwotę 2.155.423 tys. zł, z czego
na finansowanie zadań przewidziano 2.068.262 tys. zł. Środki te przeznaczone zostaną
przede wszystkim na realizację strategicznych programów badań naukowych i prac
rozwojowych oraz na realizację badań naukowych i prac rozwojowych na rzecz
obronności i bezpieczeństwa państwa.
Najwyższą kwotę przychodów wykazano w planie finansowym zarządzanego przez
Agencję Nieruchomości Rolnych (ANR) Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa
(ZWRSP). Do zadań ANR należy gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa przejętym
po likwidacji państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej, które stanowią Zasób
Własności Rolnej Skarbu Państwa (ZWRSP). W 2014 roku ANR planuje z ZWRSP
sprzedanie 125 tys. ha gruntów, z czego grunty z możliwością nierolniczego wykorzystania
(nierolne) stanowić będą ok. 4,2 tys. ha.
Nieodpłatnie przekazanych zostanie 5 tys. ha. Grunty te przekazane będą przede
wszystkim jednostkom samorządu terytorialnego z przeznaczeniem na:
− cele związane z realizacją inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych,
− umożliwienie realizacji miejscowego planu odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów
budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu,
− cele związane z realizacją inwestycji infrastrukturalnych służących wykonywaniu zadań
własnych w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania
i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń
sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, ochrony zdrowia,
pomocy społecznej, kultury, edukacji publicznej, kultury i kultury fizycznej.
Przychody ze sprzedaży przeznaczone są na realizację zadań ustawowych ANR w tym
m.in. na zasilenie Funduszu Rekompensacyjnego. Różnica między środkami uzyskanymi
z gospodarowania mieniem Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa w danym roku
obrotowym a środkami wydatkowanymi na realizację zadań, jest przekazywana do budżetu
państwa.
111
Do najważniejszych zadań pozostałych agencji wykonawczych należy:
- w Agencji Mienia Wojskowego: gospodarowanie mieniem w odniesieniu do którego
wykonuje ona prawo własności i inne prawa rzeczowe na rzecz Skarbu Państwa,
w stosunku do mienia:
1) Skarbu Państwa będącego w trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych
podległych Ministrowi Obrony Narodowej albo ministrowi właściwemu do spraw
wewnętrznych lub przez nich nadzorowanych, a także innego mienia będącego
we władaniu tych jednostek nie wykorzystywanego do realizacji ich zadań,
2) pozostałego po likwidacji państwowych osób prawnych, dla których organem
założycielskim lub organem nadzoru był Minister Obrony Narodowej lub minister
właściwy do spraw wewnętrznych,
- w Wojskowej Agencji Mieszkaniowej: realizacja zadań własnych i zadań zleconych
z zakresu administracji rządowej, w zakresie:
1) gospodarowania powierzonym mieniem Skarbu Państwa,
2) obrotu nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa, w tym sprzedaży
lokali mieszkalnych i innych nieruchomości oraz infrastruktury,
3) przejmowania i nabywania nieruchomości,
4) dokonywania remontów budynków i lokali mieszkalnych oraz internatów, a także
związanej z nimi infrastruktury,
5) prowadzenia działalności gospodarczej,
6) sporządzenia projektu trzyletniego planu wykorzystania zasobu mieszkaniowego
i internatowego,
7) realizacji powierzonych przez Ministra Obrony Narodowej zadań zleconych
w zakresie gospodarki mieszkaniowej i internatowej oraz ulepszenie zasobów
mieszkaniowych, w szczególności dotyczące:
a) tworzenia warunków sprzyjających racjonalnemu wykorzystaniu zasobów
mieszkaniowych i internatowych,
b) planowania i realizowania inwestycji,
c) wypłacania osobom uprawnionym świadczeń pieniężnych, na które Agencja
otrzymuje dotację budżetową,
d) wydawania żołnierzom zawodowym decyzji o przydziale lokali mieszkalnych
znajdujących się w dyspozycji Agencji,
112
e) opracowania i prowadzenia wykazu kwater, w którym określa się lokale
mieszkalne przeznaczone na wyłączne zakwaterowanie żołnierzy zawodowych
i nie podlegające sprzedaży,
- w Agencji Rynku Rolnego: zapewnienie dopłaty krajowej do spożycia mleka
i przetworów mlecznych w szkołach podstawowych „Szklanka mleka” oraz wsparcie
finansowe zużycia kwalifikowanego materiału siewnego,
- w Centralnym Ośrodku Badania Roślin Uprawnych (COBRU): realizowanie zadań
związanych z prowadzeniem badań urzędowych, w zakresie badania i rejestracji odmian
roślin, porejestrowego doświadczalnictwa odmianowego oraz ochrony prawnej odmian
roślin.
Plan finansowy Agencji Rezerw Materiałowych na 2014 r. sporządzony został w oparciu
o następujące założenia:
1. w odniesieniu do zapasów państwowych:
- zapewnienie poziomu zapasów państwowych ropy naftowej i produktów naftowych
w ilości co najmniej 14-dniowego ich zużycia z uwzględnieniem 10% zapasów
niedostępnych z przyczyn technicznych zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r.
o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach
postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa
i zakłóceń na rynku naftowym,
2. w odniesieniu do rezerw strategicznych:
- odstąpienie od dokonywania zakupu rezerw strategicznych w ramach ich tworzenia,
- utrzymywanie stanów rezerw strategicznych na poziomie, który powinien być
osiągnięty na koniec 2013 r.,
- dokonywanie
wymiany/zamiany
wynikających
z
normatywnych
okresów
przechowywania rezerw strategicznych,
- sprzedaż rezerw strategicznych w ramach likwidacji, zgodnie z decyzjami Ministra
Gospodarki.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości udziela pomocy finansowej kierowanej do
przedsiębiorców, podmiotów działających na rzecz rozwoju gospodarczego, podmiotów
działającym na rzecz zatrudnienia lub rozwoju zasobów ludzkich, jednostek samorządu
terytorialnego. Agencja może udzielać pomocy w formie bezzwrotnego wsparcia
finansowego, pożyczek, finansowania kosztów usług świadczonych przez usługodawców
bezpłatnie lub za odpłatnością niższą od ceny rynkowej. Zadaniem PARP jest działanie na
rzecz przedsiębiorczości poprzez wspieranie:
113
1. rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw,
2. działalności innowacyjnej i badawczej przedsiębiorstw,
3. rozwoju regionalnego,
4. wzrostu eksportu,
5. rozwoju zasobów ludzkich.
Zaplanowane w 2014 r. kwoty przychodów, z uwzględnieniem dotacji budżetowych,
kosztów oraz wynik finansowy brutto agencji wykonawczych przedstawiają się następująco:
w tym
Wynik
Przychody
dotacja
Koszty
finansowy
Wyszczególnienie
z budżetu
brutto
w tys. zł
1
2
3
4
5
A
gencja Rezerw Materiałowych
137.567
106.154
284.238
-146.671
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
718.676
566.523
718.434
242
Narodowe Centrum Nauki
884.483
881.469
884.483
0
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
2.155.423
1.775.016
2.155.423
0
Agencja Mienia Wojskowego
194.628
510
115.881
78.747
Wojskowa Agencja Mieszkaniowa
1.345.634
747.158
1.097.486
248.148
Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin
69.083
36.344
68.997
86
Uprawnych
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
1.838.503
1.823.600
1.874.764
-36.261
A
gencja Nieruchomości Rolnych
270.700
269.100
1.600
Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa
4.062.000
873.400
3.188.600
A
gencja Rynku Rolnego
361.127
346.101
360.822
305
2. Instytucje Gospodarki Budżetowej
Instytucje gospodarki budżetowej wymienione są w załączniku 12 do ustawy budżetowej
na rok 2014.
W przedłożonym projekcie ustawy budżetowej na rok 2014 zamieszczono plany
finansowe następujących instytucji gospodarki budżetowej:
- Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP,
- Centrum Usług Wspólnych,
- Centralnego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
- Centralnego Ośrodka Sportu,
- Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego,
114
- Zachodniej Instytucji Gospodarki Budżetowej „PIAST”,
- Bałtyckiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „BALTICA”,
- Pomorskiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „POMERANIA”,
- Mazowieckiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „MAZOVIA”,
- Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „CARPATIA”,
- Centrum Zakupów dla Sądownictwa Instytucji Gospodarki Budżetowej,
- Centralnego Ośrodka Informatyki,
- Centrum Usług Logistycznych,
- Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie,
- Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS.
W 2014 r. planuje się łączne przychody instytucji gospodarki budżetowej na kwotę
848.927 tys. zł, w tym 186.700 tys. zł pochodzić będzie z dotacji budżetu państwa,
co stanowi 22,0% przychodów ogółem. Planowane na 2014 r. przez instytucje gospodarki
budżetowej koszty ogółem wyniosą 877.052 tys. zł, natomiast wynik finansowy brutto ogółem
będzie ujemny i wyniesie -28.125 tys. zł.
Najważniejsze zadania realizowane przez poszczególne instytucje gospodarki
budżetowej wskazano poniżej:
- Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP – w ramach prowadzonej działalności
realizuje zadania publiczne na rzecz Prezydenta RP oraz Kancelarii Prezydenta RP,
zapewnia obsługę recepcyjną i zabezpiecza techniczną stronę wizyt państwowych,
innych uroczystości oraz spotkań. Prowadzi działalność w zakresie robót i prac
konserwacyjnych, gospodarki samochodowej, ochrony przeciwpożarowej, organizowania
ochrony mienia, gastronomii, obsługi logistycznej, informatycznej, transportowej,
wydawniczej, poligraficznej, hotelowej, wypoczynku i rekreacji. Centrum administruje
i gospodaruje budynkami i obiektami Kancelarii Prezydenta RP, a także zapewnia w nich
i ich otoczeniu właściwy porządek, estetykę i dekoracje,
- Centrum Usług Wspólnych (CUW) – wykonuje zadania na rzecz Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów, komórek organizacyjnych CUW oraz sprzedaży wyrobów i usług dla
odbiorców zewnętrznych. Zapewnia techniczne, w tym teleinformatyczne warunki pracy
Kancelarii Prezesa Rady Ministrów m. in.: obsługę bieżącą (usługi transportowe,
konserwacyjne, techniczne, informatyczne, gospodarcze, edytorskie, recepcyjne,
hotelarskie, itp.), prowadzi remonty obiektów budowlanych, maszyn i urządzeń oraz
115
innych
źródeł,
m.in.
z komercjalizacji
wyników
prowadzonych
badań,
międzynarodowych programów badawczych.
Przychody Centrum zaplanowano w wysokości 2.155.423 tys. zł. Podstawowym źródłem
przychodów będą dotacje otrzymywane z budżetu państwa 1.775.016 tys. zł. Planowane
na 2014 r. koszty NCBiR zostały określone na kwotę 2.155.423 tys. zł, z czego
na finansowanie zadań przewidziano 2.068.262 tys. zł. Środki te przeznaczone zostaną
przede wszystkim na realizację strategicznych programów badań naukowych i prac
rozwojowych oraz na realizację badań naukowych i prac rozwojowych na rzecz
obronności i bezpieczeństwa państwa.
Najwyższą kwotę przychodów wykazano w planie finansowym zarządzanego przez
Agencję Nieruchomości Rolnych (ANR) Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa
(ZWRSP). Do zadań ANR należy gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa przejętym
po likwidacji państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej, które stanowią Zasób
Własności Rolnej Skarbu Państwa (ZWRSP). W 2014 roku ANR planuje z ZWRSP
sprzedanie 125 tys. ha gruntów, z czego grunty z możliwością nierolniczego wykorzystania
(nierolne) stanowić będą ok. 4,2 tys. ha.
Nieodpłatnie przekazanych zostanie 5 tys. ha. Grunty te przekazane będą przede
wszystkim jednostkom samorządu terytorialnego z przeznaczeniem na:
− cele związane z realizacją inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych,
− umożliwienie realizacji miejscowego planu odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów
budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu,
− cele związane z realizacją inwestycji infrastrukturalnych służących wykonywaniu zadań
własnych w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania
i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń
sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, ochrony zdrowia,
pomocy społecznej, kultury, edukacji publicznej, kultury i kultury fizycznej.
Przychody ze sprzedaży przeznaczone są na realizację zadań ustawowych ANR w tym
m.in. na zasilenie Funduszu Rekompensacyjnego. Różnica między środkami uzyskanymi
z gospodarowania mieniem Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa w danym roku
obrotowym a środkami wydatkowanymi na realizację zadań, jest przekazywana do budżetu
państwa.
111
Do najważniejszych zadań pozostałych agencji wykonawczych należy:
- w Agencji Mienia Wojskowego: gospodarowanie mieniem w odniesieniu do którego
wykonuje ona prawo własności i inne prawa rzeczowe na rzecz Skarbu Państwa,
w stosunku do mienia:
1) Skarbu Państwa będącego w trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych
podległych Ministrowi Obrony Narodowej albo ministrowi właściwemu do spraw
wewnętrznych lub przez nich nadzorowanych, a także innego mienia będącego
we władaniu tych jednostek nie wykorzystywanego do realizacji ich zadań,
2) pozostałego po likwidacji państwowych osób prawnych, dla których organem
założycielskim lub organem nadzoru był Minister Obrony Narodowej lub minister
właściwy do spraw wewnętrznych,
- w Wojskowej Agencji Mieszkaniowej: realizacja zadań własnych i zadań zleconych
z zakresu administracji rządowej, w zakresie:
1) gospodarowania powierzonym mieniem Skarbu Państwa,
2) obrotu nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa, w tym sprzedaży
lokali mieszkalnych i innych nieruchomości oraz infrastruktury,
3) przejmowania i nabywania nieruchomości,
4) dokonywania remontów budynków i lokali mieszkalnych oraz internatów, a także
związanej z nimi infrastruktury,
5) prowadzenia działalności gospodarczej,
6) sporządzenia projektu trzyletniego planu wykorzystania zasobu mieszkaniowego
i internatowego,
7) realizacji powierzonych przez Ministra Obrony Narodowej zadań zleconych
w zakresie gospodarki mieszkaniowej i internatowej oraz ulepszenie zasobów
mieszkaniowych, w szczególności dotyczące:
a) tworzenia warunków sprzyjających racjonalnemu wykorzystaniu zasobów
mieszkaniowych i internatowych,
b) planowania i realizowania inwestycji,
c) wypłacania osobom uprawnionym świadczeń pieniężnych, na które Agencja
otrzymuje dotację budżetową,
d) wydawania żołnierzom zawodowym decyzji o przydziale lokali mieszkalnych
znajdujących się w dyspozycji Agencji,
112
e) opracowania i prowadzenia wykazu kwater, w którym określa się lokale
mieszkalne przeznaczone na wyłączne zakwaterowanie żołnierzy zawodowych
i nie podlegające sprzedaży,
- w Agencji Rynku Rolnego: zapewnienie dopłaty krajowej do spożycia mleka
i przetworów mlecznych w szkołach podstawowych „Szklanka mleka” oraz wsparcie
finansowe zużycia kwalifikowanego materiału siewnego,
- w Centralnym Ośrodku Badania Roślin Uprawnych (COBRU): realizowanie zadań
związanych z prowadzeniem badań urzędowych, w zakresie badania i rejestracji odmian
roślin, porejestrowego doświadczalnictwa odmianowego oraz ochrony prawnej odmian
roślin.
Plan finansowy Agencji Rezerw Materiałowych na 2014 r. sporządzony został w oparciu
o następujące założenia:
1. w odniesieniu do zapasów państwowych:
- zapewnienie poziomu zapasów państwowych ropy naftowej i produktów naftowych
w ilości co najmniej 14-dniowego ich zużycia z uwzględnieniem 10% zapasów
niedostępnych z przyczyn technicznych zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r.
o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach
postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa
i zakłóceń na rynku naftowym,
2. w odniesieniu do rezerw strategicznych:
- odstąpienie od dokonywania zakupu rezerw strategicznych w ramach ich tworzenia,
- utrzymywanie stanów rezerw strategicznych na poziomie, który powinien być
osiągnięty na koniec 2013 r.,
- dokonywanie
wymiany/zamiany
wynikających
z
normatywnych
okresów
przechowywania rezerw strategicznych,
- sprzedaż rezerw strategicznych w ramach likwidacji, zgodnie z decyzjami Ministra
Gospodarki.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości udziela pomocy finansowej kierowanej do
przedsiębiorców, podmiotów działających na rzecz rozwoju gospodarczego, podmiotów
działającym na rzecz zatrudnienia lub rozwoju zasobów ludzkich, jednostek samorządu
terytorialnego. Agencja może udzielać pomocy w formie bezzwrotnego wsparcia
finansowego, pożyczek, finansowania kosztów usług świadczonych przez usługodawców
bezpłatnie lub za odpłatnością niższą od ceny rynkowej. Zadaniem PARP jest działanie na
rzecz przedsiębiorczości poprzez wspieranie:
113
1. rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw,
2. działalności innowacyjnej i badawczej przedsiębiorstw,
3. rozwoju regionalnego,
4. wzrostu eksportu,
5. rozwoju zasobów ludzkich.
Zaplanowane w 2014 r. kwoty przychodów, z uwzględnieniem dotacji budżetowych,
kosztów oraz wynik finansowy brutto agencji wykonawczych przedstawiają się następująco:
w tym
Wynik
Przychody
dotacja
Koszty
finansowy
Wyszczególnienie
z budżetu
brutto
w tys. zł
1
2
3
4
5
A
gencja Rezerw Materiałowych
137.567
106.154
284.238
-146.671
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
718.676
566.523
718.434
242
Narodowe Centrum Nauki
884.483
881.469
884.483
0
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
2.155.423
1.775.016
2.155.423
0
Agencja Mienia Wojskowego
194.628
510
115.881
78.747
Wojskowa Agencja Mieszkaniowa
1.345.634
747.158
1.097.486
248.148
Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin
69.083
36.344
68.997
86
Uprawnych
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
1.838.503
1.823.600
1.874.764
-36.261
A
gencja Nieruchomości Rolnych
270.700
269.100
1.600
Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa
4.062.000
873.400
3.188.600
A
gencja Rynku Rolnego
361.127
346.101
360.822
305
2. Instytucje Gospodarki Budżetowej
Instytucje gospodarki budżetowej wymienione są w załączniku 12 do ustawy budżetowej
na rok 2014.
W przedłożonym projekcie ustawy budżetowej na rok 2014 zamieszczono plany
finansowe następujących instytucji gospodarki budżetowej:
- Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP,
- Centrum Usług Wspólnych,
- Centralnego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
- Centralnego Ośrodka Sportu,
- Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego,
114
- Zachodniej Instytucji Gospodarki Budżetowej „PIAST”,
- Bałtyckiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „BALTICA”,
- Pomorskiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „POMERANIA”,
- Mazowieckiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „MAZOVIA”,
- Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej „CARPATIA”,
- Centrum Zakupów dla Sądownictwa Instytucji Gospodarki Budżetowej,
- Centralnego Ośrodka Informatyki,
- Centrum Usług Logistycznych,
- Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie,
- Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS.
W 2014 r. planuje się łączne przychody instytucji gospodarki budżetowej na kwotę
848.927 tys. zł, w tym 186.700 tys. zł pochodzić będzie z dotacji budżetu państwa,
co stanowi 22,0% przychodów ogółem. Planowane na 2014 r. przez instytucje gospodarki
budżetowej koszty ogółem wyniosą 877.052 tys. zł, natomiast wynik finansowy brutto ogółem
będzie ujemny i wyniesie -28.125 tys. zł.
Najważniejsze zadania realizowane przez poszczególne instytucje gospodarki
budżetowej wskazano poniżej:
- Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP – w ramach prowadzonej działalności
realizuje zadania publiczne na rzecz Prezydenta RP oraz Kancelarii Prezydenta RP,
zapewnia obsługę recepcyjną i zabezpiecza techniczną stronę wizyt państwowych,
innych uroczystości oraz spotkań. Prowadzi działalność w zakresie robót i prac
konserwacyjnych, gospodarki samochodowej, ochrony przeciwpożarowej, organizowania
ochrony mienia, gastronomii, obsługi logistycznej, informatycznej, transportowej,
wydawniczej, poligraficznej, hotelowej, wypoczynku i rekreacji. Centrum administruje
i gospodaruje budynkami i obiektami Kancelarii Prezydenta RP, a także zapewnia w nich
i ich otoczeniu właściwy porządek, estetykę i dekoracje,
- Centrum Usług Wspólnych (CUW) – wykonuje zadania na rzecz Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów, komórek organizacyjnych CUW oraz sprzedaży wyrobów i usług dla
odbiorców zewnętrznych. Zapewnia techniczne, w tym teleinformatyczne warunki pracy
Kancelarii Prezesa Rady Ministrów m. in.: obsługę bieżącą (usługi transportowe,
konserwacyjne, techniczne, informatyczne, gospodarcze, edytorskie, recepcyjne,
hotelarskie, itp.), prowadzi remonty obiektów budowlanych, maszyn i urządzeń oraz
115
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1779-limit-mianowan
› Pobierz plik
-
1779-uzasadnienie
› Pobierz plik
-
1779-cz-I-ustawa-z-zal
› Pobierz plik
-
1779-strategia
› Pobierz plik
-
1779-budzet-zadaniowy
› Pobierz plik