Poselski projekt ustawy o niektórych zawodach medycznych
projekt ustawy dotyczy kompleksowego uregulowania kwalifikacji i zasad wykonywania wybranych zawodów medycznych, które są dotąd nieobjęte regulacjami ustawowymi w Polsce, a są uregulowane w innych państwach UE. Ustawa nie dotyczy: zawodu lekarza, lekarza dentysty, diagnosty laboratoryjnego, pielęgniarki, położnej, felczera. Proponowane regulacje odnoszą się m. in. do prowadzenia rejestru osób uprawnionych do wykonywania zawodów medycznych, uznawania w określonych przypadkach równoważności kwalifikacji z wymaganiami kwalifikacyjnymi, prawa posługiwania się tytułem zawodowym, tajemnicy zawodowej, odbywania stażu uzupełniającego, doskonalenia zawodowego, odpowiedzialności zawodowej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 846
- Data wpłynięcia: 2008-04-02
- Uchwalenie:
846
Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy o niektórych zawodach medycznych wnoszę o uznanie
kwalifikacji do wykonywania zawodu
1. Nazwa zawodu medycznego, dla którego mają być
uznane kwalifikacje
2. Ewentualnie bliższe określenie specjalności,
stanowiska itp. we wskazanym powyżej zawodzie
medycznym
III. POSIADANE KWALIFIKACJE
1. Wykształcenie
Nazwa
Nazwa
Uzyskane tytuły
Data
Miejsce
Uwagi
ukończonej
dokumentu
wystawienia wystawienia
szkoły
dyplomu/
dyplomu/
świadectwa świadectwa
2
2. Ukończone kursy
Nazwa kursu
Typ kursu
Data ukończenia
3. Doświadczenie zawodowe
Miejsce pracy Długość okresu
Rodzaj
Wymiar czasu
Zajmowane stanowisko
zatrudnienia
stosunku
pracy
prawnego
3
4. Potwierdzenie doświadczenia w wykonywaniu zadań zawodowych właściwych do zawodu
wskazanego przez Wnioskodawcę
Nazwa instytucji, która potwierdziła
Miejscowość
Data
doświadczenie w wykonywaniu
zadań zawodowych właściwych do
zawodu wskazanego przez
Wnioskodawcę
IV. O WIADCZENIE WNIOSKODAWCY
Oświadczam, iż informacje podane w niniejszym wniosku oraz w załączonych dokumentach
są prawdziwe. Wszelkie nieścisłości danych zawartych we wniosku mogą spowodować
późniejsze wydanie decyzji.
(miejscowość i data) (pełne brzmienie imienia i nazwiska wnioskodawcy) (podpis wnioskodawcy)
4
Wykaz dokumentów, które należy dołączyć do wniosków:
1) kopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
2) kserokopie:
- dyplomów,
- świadectw i innych dokumentów potwierdzających wykształcenie
- świadectw i innych dokumentów potwierdzających ukończone kursy,
- świadectw i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, w których
zawarta jest informacja o okresie zatrudnienia oraz o rodzaju stosunku prawnego, jaki
łączył wnioskodawcę z pracodawcą/zleceniodawcą,
oryginały dokumentów (wymienionych powyżej) przedkłada się właściwemu organowi
wyłącznie do wglądu;
5
Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA ZDROWIA1*
z dnia
w sprawie rejestru osób uprawnionych do wykonywania zawodów medycznych
Na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia ........................ o niektórych zawodach
medycznych (Dz. U. Nr , poz. ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) szczegółowy zakres danych objętych rejestrem osób uprawnionych do
wykonywania zawodów medycznych, zwanym dalej „Rejestrem";
2) szczegółowy sposób prowadzenia Rejestru oraz sposób udostępniania
danych wpisanych do Rejestru;
3) szczegółowy tryb dokonywania wpisów do Rejestru;
4)
wzór wniosku o wpis, przedłużenie wpisu do Rejestru oraz wzór
zaświadczenia o wpisie do Rejestru.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) ustawa - ustawę z dnia ............................... o niektórych zawodach medycznych;
2) identyfikator terytorialny - identyfikator jednostki podziału terytorialnego, o którym
mowa w § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie
szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego
rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym
obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu
terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.3));
3) system teleinformatyczny „RZM" - oprogramowanie oraz infrastrukturę techniczną
służącą do:
a) wprowadzania, gromadzenia i udostępniania danych z elektronicznej bazy
danych rejestrowych,
b)
utrzymywania skrzynek poczty elektronicznej na potrzeby osób
zarejestrowanych w Rejestrze, udostępnianie ich, prowadzenie i
administrowanie;
4) bezpieczne połączenie internetowe - połączenie umożliwiające bezpieczną
wymianę danych w sieci Internet;
5) administrator centralny - jednostkę wyznaczoną przez ministra właściwego do
spraw zdrowia, odpowiedzialną za dostarczenie oraz utrzymanie systemu
teleinformatycznego, nadzór nad jego funkcjonowaniem, gromadzenie i
bezpieczeństwo elektronicznej bazy danych rejestrowych;
6) elektroniczna baza danych rejestrowych - zbiór danych w formie elektronicznej
obejmujący dane związane z wpisem do Rejestru, wpisem zmian oraz
wykreśleniem z Rejestru;
7) kod zawodu - kod zawodu medycznego, o którym mowa w załączniku nr 4 do