eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo atomowe oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo atomowe oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt ustawy dotyczy wdrożenia dyrektywy ustanawiającej wspólnotowe ramy bezpieczeństwa jądrowego obiektów jądrowych - systemu nadzoru i kontroli nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów promieniotwórczych i wypalonego paliwa jądrowego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3939
  • Data wpłynięcia: 2011-03-01
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo atomowe oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-05-13
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 132, poz. 766

3939

 
8) w 2019 r. – 4 262 tys. zł;
9) w 2020 r. – 4 429 tys. zł;
10) w 2021 r. – 4 566 tys. zł.
2. Maksymalny limit wydatków z budżetu jednostek samorządu terytorialnego
przeznaczonych na wykonywanie zadań publicznych, o których mowa w art. 39n ust. 8
i art. 39o ustawy zmienianej w art. 1, wynosi:

1) w 2012 r. – 100 tys. zł;
2) w 2013 r. – 105 tys. zł;
3) w 2014 r. – 109 tys. zł;
4) w 2015 r. – 113 tys. zł;
5) w 2016 r. – 117 tys. zł;
6) w 2017 r. – 121 tys. zł;
7) w 2018 r. – 125 tys. zł;
8) w 2019 r. – 128 tys. zł;
9) w 2020 r. – 132 tys. zł;
10) w 2021 r. – 136 tys. zł.
3. Minister właściwy do spraw gospodarki monitoruje wykorzystanie limitu wydatków,
o którym mowa w ust. 1, oraz wdraża mechanizmy korygujące, o których mowa w ust. 4 i 5.
4. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego
wyniesie więcej niż 65 % limitu wydatków przewidzianych na dany rok, wielkość
przyznanych środków przeznaczonych na wydatki obniża się w czwartym kwartale o kwotę
stanowiącą różnicę pomiędzy wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.
5. W przypadku gdy w drugim półroczu przekroczony zostanie limit wydatków
przewidzianych na dany rok, w następnym roku budżetowym kwotę środków przeznaczonych
 85
 
na wydatki obniża się o różnicę pomiędzy kwotą faktycznie wydatkowanych środków
w poprzednim roku budżetowym a limitem wydatków określonym na ten rok.
6. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach zgodna jest z planem
finansowym urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw gospodarki, przepisu ust. 4
nie stosuje się.
Art. 15. 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na sfinansowanie
zatrudnienia dodatkowych 39 pracowników Państwowej Agencji Atomistyki wynosi:
1) w 2012 r. – 2 821 tys. zł;
2) w 2013 r. – 3 879 tys. zł;
3) w 2014 r. – 4 794 tys. zł;
4) w 2015 r. – 5 270 tys. zł;
5) w 2016 r. – 5 507 tys. zł;
6) w 2017 r. – 5 750 tys. zł;
7) w 2018 r. – 5 997 tys. zł;
8) w 2019 r. – 6 249 tys. zł;
9) w 2020 r. – 6 505 tys. zł;
10) w 2021 r. – 6 765 tys. zł.
2. Prezes Państwowej Agencji Atomistyki monitoruje wykorzystanie limitu wydatków,
o którym mowa w ust. 1, oraz wdraża mechanizmy korygujące, o których mowa w ust. 3 i 4.
3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego
wyniesie więcej niż 65 % limitu wydatków przewidzianych na dany rok, wielkość środków
przeznaczonych na wydatki, o których mowa w ust. 1, obniża się w czwartym kwartale
o kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia
wydatków.
4. W przypadku gdy w drugim półroczu przekroczony zostanie limit wydatków
przewidzianych na dany rok, w następnym roku budżetowym wielkość środków
przeznaczonych na wydatki, o których mowa w ust. 1, obniża się o różnicę pomiędzy kwotą
faktycznie wydatkowanych środków w poprzednim roku budżetowym a limitem wydatków
określonym na ten rok.
 86
 
5. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach zgodna jest z planem
finansowym Państwowej Agencji Atomistyki, przepisu ust. 3 nie stosuje się.
Art. 16. 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych
na wynagrodzenia dla członków Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony
Radiologicznej wynosi:
1) w 2012 r. – 199 tys. zł;
2) w 2013 r. – 259 tys. zł;
3) w 2014 r. – 349 tys. zł;
4) w 2015 r. – 366 tys. zł;
5) w 2016 r. – 382 tys. zł;
6) w 2017 r. – 399 tys. zł;
7) w 2018 r. – 416 tys. zł;
8) w 2019 r. – 433 tys. zł;
9) w 2020 r. – 451 tys. zł;
10) w 2021 r. – 469 tys. zł.
2. Prezes Państwowej Agencji Atomistyki monitoruje wykorzystanie limitu wydatków,
o którym mowa w ust. 1, oraz wdraża mechanizmy korygujące, o których mowa w ust. 3 i 4.
3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego
wyniesie więcej niż 65 % limitu wydatków przewidzianych na dany rok, wielkość środków
przeznaczonych na wydatki, o których mowa w ust. 1, obniża się w czwartym kwartale
o kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia
wydatków.
4.
W przypadku gdy w drugim półroczu przekroczony zostanie limit wydatków
przewidzianych na dany rok, w następnym roku budżetowym wielkość środków
przeznaczonych na wydatki, o których mowa w ust. 1, obniża się o różnicę pomiędzy kwotą
faktycznie wydatkowanych środków w poprzednim roku budżetowym a limitem wydatków
określonym na ten rok.
5. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach zgodna jest z planem
finansowym Państwowej Agencji Atomistyki, przepisu ust. 3 nie stosuje się.
 87
 
Art. 17. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2011 r., z wyjątkiem przepisów art. 1
pkt 10, pkt 20, pkt 28 lit. a, pkt 29, pkt 40, pkt 45 i pkt 49 – 52, które wchodzą w życie
z dniem 1 stycznia 2012 r.
02/29rch
 88
UZASADNIENIE
Niniejszy projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo atomowe oraz o zmianie
niektórych innych ustaw został opracowany na podstawie założeń przyjętych przez Radę
Ministrów w dniach 22 czerwca 2010 r. oraz 25 stycznia 2011 r.
Zasadniczym celem niniejszej ustawy zmieniającej ustawę z dnia 29 listopada 2000 r.
– Prawo atomowe (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 276, z późn. zm.) jest wdrożenie do prawa
krajowego postanowień dyrektywy Rady 2009/71/EURATOM z dnia 25 czerwca 2009 r.
ustanawiającej wspólnotowe ramy bezpieczeństwa jądrowego obiektów jądrowych (Dz. Urz.
UE L 172 z 2.7.2009 s. 18 oraz Dz. Urz. UE L 260 z 3.10.2009 s. 40). Przedmiotowa
dyrektywa ustanawia system nadzoru i kontroli nad transgranicznym przemieszczaniem
odpadów promieniotwórczych i wypalonego paliwa jądrowego. Dyrektywa wprowadza
obowiązek ustanowienia i utrzymywania przez państwa członkowskie krajowych ram
prawnych, regulacyjnych i organizacyjnych bezpieczeństwa obiektów jądrowych, które
przypisują odpowiedzialność i zapewniają koordynację między właściwymi organami
państwa, biorąc pod uwagę warunki krajowe. Dyrektywa wzmacnia rolę i niezależność
właściwych organów regulacyjnych działających w państwach członkowskich, a także
wzmacnia zasadę odpowiedzialności krajowej oraz zasadę pierwotnej odpowiedzialności
posiadacza zezwolenia za bezpieczeństwo jądrowe obiektów jądrowych. Służą temu przepisy
nakładające na posiadaczy zezwoleń obowiązki oceniania, weryfikacji i poprawiania
bezpieczeństwa jądrowego obiektów jądrowych pod nadzorem właściwego organu
regulacyjnego, ustanawiania i wdrażania systemów zarządzania dających należyte
pierwszeństwo bezpieczeństwu jądrowemu, a także zapewniania i utrzymywania
odpowiednich zasobów finansowych i ludzkich, z czym związane są także obowiązek
wszystkich stron zapewnienia kształcenia i szkoleń personelowi odpowiedzialnemu
za kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym obiektów jądrowych. Dyrektywa nakłada
obowiązek informowania pracowników i ludności o regulacji bezpieczeństwa jądrowego.
Nakłada także na państwa członkowskie obowiązki związane ze sprawozdawczością
z wdrażania dyrektywy oraz z przeprowadzaniem okresowych samoocen i przeglądów
zewnętrznych swoich ram krajowych i funkcjonowania właściwych organów regulacyjnych.
Stosownie do przepisu art. 10 ust. 1 przedmiotowej dyrektywy, państwa członkowskie
Unii Europejskiej mają obowiązek wprowadzić w życie do dnia 22 lipca 2011 r. przepisy
niezbędne do jej wykonania.

strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 30 ... 60

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: