Rządowy projekt ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej
- wprowadzenie ustawy określającej zasady tworzenia oraz użytkowania infrastruktury informacji przestrzennej oraz organy administracji właściwe w tych sprawach;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2562
- Data wpłynięcia: 2009-11-27
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o infrastrukturze informacji przestrzennej
- data uchwalenia: 2010-03-04
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 76, poz. 489
2562-cz-2
obliczania pola powierzchni obiektów ewidencyjnych, jednostek ewidencyjnych, obrębów
ewidencyjnych i działek ewidencyjnych są:
1. Pole powierzchni: jednostek ewidencyjnych, obrębów ewidencyjnych i działek
ewidencyjnych oblicza się według wzoru: P =Po – ΔP.
2. We wzorze określonym w ust. 1 poszczególne symbole oznaczają:
1) P – pole powierzchni jednostki ewidencyjnej, obrębu ewidencyjnego lub
działki ewidencyjnej jako fragmentu powierzchni elipsoidy GRS 80;
2) Po – oznacza pole powierzchni jednostki ewidencyjnej, obrębu ewidencyjnego
lub działki ewidencyjnej obliczone na podstawie współrzędnych prostokątnych
płaskich w układzie 2000;
3) ΔPo – oznacza poprawkę odwzorowawczą pola powierzchni jednostki
ewidencyjnej, obrębu ewidencyjnego lub działki ewidencyjnej.
3. ΔPo = Po* , przy czym:
1) =ω–1 – oznacza elementarne zniekształcenie powierzchniowe, ustalone jako
wartość przeciętna, na podstawie kilku punktów rozłożonych równomiernie
w obszarze opracowania;
2) „ω” jest elementarną skalą powierzchniową równą kwadratowi elementarnej
skali liniowej „m”; ω=m2, zaś m = Δdo/Δde;
3) Δdo – oznacza długość odcinka do w odwzorowaniu;
4) Δde – oznacza długość łuku na elipsoidzie odpowiadającego odcinkowi d0;
5) m = +1;
6)
– jest elementarnym zniekształceniem liniowym obliczonym w punkcie PGK.
4. Wartość wyraża następujący wielomian:
= o + mo * v2 * [q1 + q2 * u + q3 * u2 + q4 * v2] .
5. Współczynniki q1, q2, q3, q4 mają wartości stałe:
q1= 306,752873
q2= -0,312616
q3= 0,006382
q4= 0,158591.
6.
o- jest zniekształceniem na południku środkowym odwzorowania wyrażonym w
cm/km; dla układów strefowych "2000"; o= -7,7cm/km.
7. mo= 0,999923 - jest przyjętą skalą na południku środkowym każdej strefy, co
oznacza, że zniekształcenie odwzorowawcze długości na tym południku wynosi –
3
7,7 cm/km.
8. u = (XGK - 580000,0) * 2,0 *10-6.
9. v = YGK *2,0 * 10-6.
10. XGK, YGK - to niemodyfikowane współrzędne punktu PGK w odwzorowaniu
Gaussa-Krügera . (jeśli YGK = 0, to punkt leży na południku środkowym i XGK jest
długością łuku południka elipsoidy od równika do danego punktu; jeśli
współrzędne X,Y są współrzędnymi "przeskalowanymi", wówczas należy
obliczyć:
XGK=X/mo ,
YGK = Y/ mo).
11. Pole powierzchni działki ewidencyjnej, obliczone zgodnie z zasadami określonymi
w § 62 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia RRiBi lub metodami porównywalnymi, i
ujawnione w operacie ewidencyjnym, podlega zmianie, jeżeli w wyniku
ponownych pomiarów tych samych punktów granicznych, wykonanych z
wymagana standardową dokładnością, ulegną zmianie współrzędne tych punktów,
a różnica pomiędzy nowo obliczonym polem powierzchni a polem powierzchni
ewidencyjnej (dPmax) przekraczać będzie odpowiednią wartość wykazaną w
poniższej tabeli, obliczoną na podstawie wzoru:
dP
, przy założeniu , że m
max = 3 ⋅ m
⋅ P ⋅
1
( + k 2 ) 2 k
P
⋅
p =0.10 m.
§ 9. Opracowaniami geodezyjnymi na potrzeby podziałów nieruchomości są:
1) opracowania geodezyjne na potrzeby scaleń i podziałów nieruchomości;
2) opracowania geodezyjne na potrzeby wywłaszczeń nieruchomości, w tym
przeznaczonych na pasy drogowe autostrad;
3) opracowania geodezyjne na potrzeby postępowań sądowych, w tym o zasiedzenie
nieruchomości;
4) pomiary geodezyjne na potrzeby GESUT;
5) opracowania geodezyjne na potrzeby GESUT;
6) pomiary realizacyjne;
7) geodezyjna obsługa inwestycji.
4
§ 10. Traci moc rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
24 marca 1999 r. w sprawie standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz
krajowego systemu informacji o terenie (Dz. U. Nr 30, poz. 297).
§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
5
UZASADNIENIE
do projektu rozporządzenia w sprawie standardów technicznych wykonywania prac
geodezyjnych i kartograficznych
Projekt rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie
standardów technicznych wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych opracowany
został na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne
i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027, z późn. zm.).
Projekt
rozporządzenia określa standardy techniczne wykonywania geodezyjnych
pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników
tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Uregulowania projektu uwzględniają potrzeby w zakresie wykonywania tych prac:
ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, podziałów
nieruchomości, typowych postępowań sądowych i administracyjnych, zagospodarowania
przestrzennego, budownictwa i geodezyjnej obsługi inwestycji budowlanych. Uregulowania
zawarte w projekcie mają ponadto na celu zapewnienie jednolitości i spójności opracowań
geodezyjnych i kartograficznych, usprawnienie oraz automatyzację procesów zakładania
i aktualizacji baz danych geodezyjnych.
Ocena skutków regulacji (OSR)
1.
Podmioty, na które oddziałuje rozporządzenie
Projekt odnosi się do działania organów administracji rządowej i samorządowej,
w szczególności organów Służby Geodezyjnej i Kartograficznej.
2.
Konsultacje społeczne
Projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Głównego Urzędu Geodezji
i Kartografii. Ponadto zostanie skonsultowany z organizacjami społeczno – zawodowymi
działającymi w obszarze geodezji i kartografii: Stowarzyszeniem Geodetów Polskich,
Stowarzyszeniem Kartografów Polskich, Geodezyjną Izbą Gospodarczą oraz Polską Geodezją
Komercyjną - Federacją Organizacji Przedsiębiorców Geodezyjnych.
3.
Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenie nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa
oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Proponowane w projekcie rozwiązania
nie zwiększą zakresu zadań wykonywanych w ramach działalności ustawowej przez organy
administracji rządowej i samorządowej.
4.
Wpływ rozporządzenia na rynek pracy
Regulacje zawarte w projekcie nie będą miały wpływu na rynek pracy.
5.
Wpływ rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki i funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Regulacje zawarte w projekcie nie będą miały wpływu na konkurencyjność gospodarki i
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6.
Wpływ rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny
Regulacje zawarte w projekcie nie będą miały wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
2
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2562-cz-1
› Pobierz plik
-
2562-cz-2
› Pobierz plik