Rządowy projekt ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej
- wprowadzenie ustawy określającej zasady tworzenia oraz użytkowania infrastruktury informacji przestrzennej oraz organy administracji właściwe w tych sprawach;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2562
- Data wpłynięcia: 2009-11-27
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o infrastrukturze informacji przestrzennej
- data uchwalenia: 2010-03-04
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 76, poz. 489
2562-cz-2
Znakiem KOSN0013P należy oznaczać punkty poziomej osnowy geodezyjnej usytuowane na
wieżach, budynkach, kominach fabrycznych itp. Znak KOSN0013P umieszcza się w zarysie
budynku lub w połączeniu ze znakiem innej budowli.
Przy znaku umieszczonym na budynku nie opisuje się wysokości.
Sposób pozyskania danych:
Baza GEOS, punkty CBOP (osnowa pozioma lub pozioma i wysokościowa) usytuowane na
budowlach.
Znak KOSN0013P należy zapisywać w klasie BD_KARTO_P.
KOSN0020P Punkt osnowy wysokościowej (004)
Za pomocą znaku KOSN0020P oznacza się punkty wysokościowej osnowy geodezyjnej pod-
stawowej i szczegółowej (repery). Przy znakach umieszcza się wartość rzędnych, zgodnie
z zasadami podanymi dla znaku KOSN0011P.
Sposób pozyskania danych:
Baza GEOS, punkty CBOW (osnowa wysokościowa).
Znak KOSN0020P należy zapisywać w klasie BD_KARTO_P.
§ 24.
1. Drogi, koleje i obiekty z nimi związane przedstawia się znakami SKKL1110L –
SKPP1100L zgodnie z podanymi przy nich objaśnieniami.
2. Na mapie topograficznej w skali 1:10 000 w standardzie TBD przedstawia się:
-
linie kolejowe szeroko-, normalno- i wąskotorowe,
-
linie kolejowe nieczynne i w budowie,
- urządzenia kolejowe,
- tory
stacyjne,
-
mosty, wiadukty i tunele,
- linie
tramwajowe,
-
koleje linowe i wyciągi narciarskie,
- wejścia do stacji metra,
-
jezdnie dróg i ulic,
- alejki
i
ścieżki,
7
-
jezdnie dróg w budowie,
- numerację dróg,
-
dworce i przystanki autobusowe,
-
tunele, mosty, wiadukty, przepusty, kładki i schody,
-
przejazdy pod budynkami i wejścia do przejść podziemnych,
-
przeprawy, promy, brody.
3. Podstawowe kryteria różnicujące jezdnie to ich szerokość i rodzaj nawierzchni. Szerokość
znaku odpowiada (w skali) rzeczywistej szerokości jezdni drogi, jeśli jest ona większa niż
5 m (dla przyjętych przedziałów zgodnie z tabelą 1). Jezdnie dróg równe 5 m i węższe
przedstawia się znakiem umownym o szerokości 0,5 mm. Podobnie postępuje się w przy-
padku gdy w bazie danych nie ma informacji o szerokości jezdni (np. dla dróg projekto-
wanych lub ulic gruntowych).
W uzasadnionych przypadkach, ze względów redakcyjnych szerokość znaku może być
odmienna niż wynikająca z tabeli 1.
Jeśli nawierzchnia drogi jest zniszczona, opis „zniszczona nawierzchnia” należy umieścić
równolegle do znaku drogi.
Tabela 2 Sposób wyliczenia szerokości znaku obiektów liniowych
Szerokość obiektu
Atrybut SZER_ZNAKU
Szerokość znaku
w bazie KARTO
=< 5.4 m
5
0.5 mm
5.5 – 6.4 m
6
0.6 mm
6.5 – 7.4 m
7
0.7 mm
7.5 – 8.4 m
8
0.8 mm
itd.
...
4. Na drogach o znaczeniu międzynarodowym, krajowym i wojewódzkim umieszcza się ich
oznaczenia (np. E7, 2, 630);
5. Zadrzewienie wzdłuż dróg zaznacza się poza obszarami gęstej i zwartej zabudowy, roz-
mieszczając znaki drzew zgodnie z objaśnieniem znaku OIPR1041L.
6. Obiektów o atrybucie RODZAJ_REPR_GEOM=„LU” nie przedstawia się na mapie.
SKKL1110L Linia kolejowa normalno lub szerokotorowa zelektryfikowana (005)
8
Za pomocą znaku SKKL1110L przedstawia się zelektryfikowane linie kolejowe normalnoto-
rowe i szerokotorowe poza obszarami stacji kolejowych:
1. jednotorowe;
2. dwutorowe;
3. trzytorowe.
Linie szerokotorowe wyróżnia się poprzez umieszczenie wzdłuż znaku napisu „szerokotoro-
wa”.
Linie kolejowe nieczynne wyróżnia się opisem „nieczynna” umieszczonym wzdłuż znaku li-
nii kolejowej.
Przy nazwie stacji lub przystanku kolejowego znajdujących się przy linii kolejowej nieczynnej
dodaje się skrót „(niecz.)”.
Linię kolei gospodarczej stanowiącej bocznicę do zakładu przemysłowego, przedsiębiorstwa,
magazynu itp. pokazuje się znakiem SKKL1110L wówczas, gdy jej długość do zakładu jest
większa niż 500 m (5 cm na mapie). Krótsze odcinki przedstawia się znakiem SKKL1200L .
Na terenie zakładów linię kolei gospodarczej pokazuje się znakiem SKKL1200L .
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
- klasa SKKL_L, atrybut SL_RODZ_P_SZYN = „Poc” (pociąg), atrybut
RODZAJ_TRAKCJI = „Z” (zelektryfikowana),
- Linie kolejowe normalnotorowe: atrybut RODZAJ_TOROW = „Tn” (normalny), linie
szerokotorowe: atrybut RODZAJ_TOROW = „Ts” (szeroki).
-
Linie kolejowe nieczynne: atrybut X_KAT_ISTNIENIA = 5 („Nieczynny”).
SKKL1120L Linia kolejowa normalno lub szerokotorowa niezelektryfikowana (006)
Za pomocą znaku SKKL1120L przedstawia się niezelektryfikowane linie kolejowe normalno-
torowe i szerokotorowe poza obszarami stacji kolejowych:
1. jednotorowe;
2. dwutorowe;
3. trzytorowe.
9
Linie szerokotorowe wyróżnia się poprzez umieszczenie wzdłuż znaku napisu „szerokotoro-
wa”.
Linie kolejowe nieczynne wyróżnia się opisem „nieczynna” umieszczonym wzdłuż znaku linii
kolejowej.
Przy nazwie stacji lub przystanku kolejowego znajdujących się przy linii kolejowej nieczynnej
dodaje się skrót „(niecz.)”.
Linię kolei gospodarczej stanowiącej bocznicę do zakładu przemysłowego, przedsiębiorstwa,
magazynu itp. pokazuje się znakiem SKKL1120L wówczas, gdy jej długość do zakładu jest
większa niż 500 m (5 cm na mapie). Krótsze odcinki przedstawia się znakiem SKKL1200L .
Na terenie zakładów linię kolei gospodarczej pokazuje się znakiem SKKL1200L .
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
- klasa SKKL_L, atrybut SL_RODZ_P_SZYN = „Poc” (pociąg), atrybut
RODZAJ_TRAKCJI = „Nz” (niezelektryfikowana);
- Linie kolejowe normalnotorowe: atrybut RODZAJ_TOROW = „Tn” (normalny), linie
szerokotorowe: atrybut RODZAJ_TOROW = „Ts” (szeroki);
-
Linie kolejowe nieczynne: atrybut X_KAT_ISTNIENIA = 5 („Nieczynny”).
SKKL1300L Linia kolejowa wąskotorowa (007)
Za pomocą znaku SKKL1300L przedstawia się linie kolejowe wąskotorowe .
Znaku kolei wąskotorowej nie różnicuje się według liczby torów i trakcji.
Linie kolejowe nieczynne wyróżnia się opisem „nieczynna” umieszczonym wzdłuż znaku ko-
lei wąskotorowej.
Linie kolejowe czynne czasowo (np. turystyczne) wyróżnia się opisem „czynna czasowo”
umieszczonym wzdłuż znaku kolei wąskotorowej.
Linie kolejowe zabytkowe wyróżnia się opisem „zabytkowa” umieszczonym wzdłuż znaku
kolei wąskotorowej.
Tory i urządzenia stacyjne przedstawia się zgodnie z zasadami podanymi dla znaków
SKKL1200L , SKKL1300L , tak jak na liniach normalnotorowych.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa SKKL_L, atrybut RODZAJ_TOROW = „Tw” (wąski).
SKKL1400L Linia kolejowa w budowie (008)
10
Znakiem SKKL1400L przedstawia się linię kolejową w budowie:
1. normalnotorową;
2. wąskotorową.
Nie przedstawia się pozostałości torowiska kolei rozebranej – pokazuje się jedynie pozostałe
po linii kolejowej nasypy i wykopy.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa SKKL_L, atrybut X_KAT_ISTNIENIA = 2 (w budowie).
SKKL1200L Tory stacyjne (009)
Tory stacyjne przedstawia się znakiem SKKL1200L (linie o grubości 0,2 mm), zgodnie z ich
rzeczywistym położeniem w terenie.
Znakiem SKKL1200L przedstawia się również tory kolei na terenach zakładów przemysło-
wych, przedsiębiorstw, magazynów itp. oraz odcinki kolei do nich prowadzące o długości po-
niżej 500 m (5 cm na mapie).
Znak konwencjonalny linii kolejowej SKKL1110L , SKKL1120L , SKKL1300L zmienia się
na znak torów stacyjnych SKKL1200L w miejscu, w którym rozpoczynają się rozjazdy kole-
jowe, w
miejscu rozejścia się torów przed peronem zlokalizowanym między torami,
a w wypadku dłuższych bocznic, w miejscu, gdzie kolej gospodarcza wkracza na teren zakła-
du przemysłowego, przedsiębiorstwa lub magazynu.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
wybór spośród obiektów klasy SKKL_L, LICZBA_TOROW = 1, atrybut POLOZENIE = 0
(na powierzchni).
11
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2562-cz-1
› Pobierz plik
-
2562-cz-2
› Pobierz plik