eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010

- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2375
  • Data wpłynięcia: 2009-09-30
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: budżetowa na rok 2010
  • data uchwalenia: 2010-01-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102

2375-tom-III-uklad-zadaniowy

Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 15,5 mln zł, która w całości
pochodzi z budżetu państwa.
Tab. 8: Koszty inwestycji wieloletniej „Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Przebudowy Szpitala
Uniwersyteckiego w Bydgoszczy”w mln zł

Koszty całkowite
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
inwestycji
Inwestor
(wszystkie
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
źródła)
Uniwersytet Mikołaja
Kopernika w Toruniu;
Collegium Medicum im.
327,0
239,8
15,5
104,5
119,8
Ludwika Rydygiera w
Bydgoszczy

Celem prowadzonej inwestycji jest rozbudowa i modernizacja Szpitala Uniwersyteckiego o 125 łóżek,
którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 31,41%.
Akademickie Centrum Kliniczno-Innowacyjno-Dydaktyczne w Gdańsku
Inwestycję
wieloletnią
„Akademickie
Centrum
Kliniczno-Innowacyjno-Dydaktyczne
w Gdańsku”,
przewidzianą do realizacji w latach 2007-2012 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu
20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju
i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Poprzez realizację inwestycji planuje się stworzenie Szpitala Uniwersyteckiego, łączącego kompleksowo
leczenie, dydaktykę, naukę oraz wdrażanie innowacyjnych technologii medycznych. Prowadzone
przedsięwzięcie ma na celu zlokalizowanie jednostek zabiegowych w jednym nowoczesnym budynku
o infrastrukturze dostosowanej do współczesnych wymogów sanitarno-technicznych i ekonomicznych.
Sprowadza się to do ograniczenia liczby łóżek zabiegowych w aktualnie funkcjonujących klinikach, które
zostaną ulokowane w Centrum Medycyny Inwazyjnej (CMI). Inwestycja została podzielona na trzy etapy.
Etap pierwszy to utworzenie CMI w oparciu o budowę nowego obiektu na 250 łóżek. Drugi etap to
przekształcenie wewnętrzne istniejących obiektów klinicznych Akademickiego Centrum i ich wzajemne
połączenie komunikacyjne systemem łączników z CMI oraz stworzenie zintegrowanego systemu
informatycznego szpitala. Ostatni trzeci etap inwestycji to wykorzystanie wolnych terenów pod budowę bazy
hotelowej dla rekonwalescentów oraz ich rodzin, rozbudowa Kliniki Onkologii i radioterapii oraz stworzenie
centrum medycyny ambulatoryjnej z centrum szybkiej diagnostyki.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 40 mln zł, która w całości
pochodzi z budżetu państwa.
356
Tab. 9: Koszty inwestycji wieloletniej „Akademickie Centrum Kliniczno-Innowacyjno-Dydaktyczne
w Gda
ńsku” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Gdański
Uniwersytet
500,9
377,2
40,0
175,2
162,0
Medyczny

Celem prowadzonej inwestycji jest budowa nowego szpitala klinicznego oraz częściowa modernizacja
istniejącej bazy w celu poprawy jakości świadczonych usług i stopnia wykorzystania łóżek szpitalnych.
Inwestycja o powierzchni całkowitej 69 509 m2, zdolności usługowej na 999 łóżek, w tym 250 łóżek CMI,
którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 32,68 %.
Przebudowa i Rozbudowa Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w
Białymstoku

Inwestycję wieloletnią „Przebudowa i Rozbudowa Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu
Medycznego w Białymstoku”, przewidzianą do realizacji w latach 2008-2013 wyodrębniono na poziomie
działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania
20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Realizacja inwestycji ma umożliwić wprowadzenie współczesnej koncepcji lecznictwa zamkniętego,
integracji różnych jednostek umożliwiającej racjonalne, wspólne wykorzystanie aparatury i zasobów
ludzkich, jak również wdrażanie nowych technologii medycznych. Inwestycja obejmuje budowę
nowoczesnego bloku operacyjnego składającego się z 12 sal operacyjnych z wielostanowiskową salą
wybudzeń, oddziału Intensywnej Terapii (30 łóżek), zakładu Diagnostyki Obrazowej, Kliniki Psychiatrii
(18 łóżek), centralnej sterylizatorni, ośrodka dializ (17 stanowisk), pomieszczeń dla dwóch klinik
zabiegowych oraz Kliniki Hematologii i Kliniki Nadciśnienia Tętniczego, zaplecza administracyjnego
z pomieszczeniem na archiwum, sal dydaktycznych, parkingu wielopoziomowego, a także modernizację
zakładu Medycyny Nuklearnej i rozbudowę działu Fizjoterapii w ramach Kliniki Rehabilitacji oraz ciągów
komunikacyjnych.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 1 mln zł, która w całości pochodzi
z budżetu państwa.
Tab. 10: Koszty inwestycji wieloletniej „Przebudowa i Rozbudowa Samodzielnego Publicznego Szpitala
Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku” w mln zł

Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Uniwersytet
Medyczny w
509,0
495,0
1,0
147,5
162,1
Białymstoku

357

Celem prowadzonej inwestycji jest przebudowa i rozbudowa Samodzielnego Publicznego Szpitala
Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, pow. przebudowy 11 545 m2, pow, nowych obiektów
6 000 m2, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 2,95%.
Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Warszawie przy ul. Banacha 1
Inwestycję wieloletnią „Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Warszawie przy
ul. Banacha 1”, przewidzianą do realizacji w latach 2008-2014 wyodrębniono na poziomie działania,
w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie
rozwoju i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Inwestycja zastąpić ma wyeksploatowany pod względem technicznym, technologicznym, funkcjonalnym
i sanitarnym Samodzielny Publiczny Dziecięcy Szpital Kliniczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego
w Warszawie, co stworzy szansę realizacji obiektu, który spełni współczesne wymagania w zakresie
bezpiecznego stosowania procedur medycznych, ochrony przed zakażeniami wewnątrzszpitalnymi
i uzyskania optymalnych kosztów eksploatacji. Planowana wielkość zasobów powstałych po realizacji
prowadzonej inwestycji obejmować będzie: 220 łóżek w oddziałach zachowawczych, 130 łóżek na
oddziałach zabiegowych, 120 łóżek w klinice położnictwa i ginekologii, 65 stanowisk w klinice neonatologii,
8 sal bloku operacyjnego, przedszkole oddziałowe, 14 sal konferencyjno-seminaryjnych i konferencyjno-
wykładowych i infrastrukturę towarzyszącą, tj.: układ komunikacyjny, zagospodarowanie terenu oraz hotel
dla rodziców.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 1 mln zł, która w całości pochodzi
z budżetu państwa.
Tab. 11: Koszty inwestycji wieloletniej „Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego
przy ul. Banacha 1 w Warszawie”w mln zł

Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Warszawski
Uniwersytet
550,8
550,4
1,0
150,0
150,0
Medyczny

Celem prowadzonej inwestycji jest budowa obiektu z przeznaczeniem na Szpital Pediatryczny o zdolności
usługowej na 527 łóżek, kubaturze 200 000 m3 i powierzchni całkowitej 67 149 m2, którego stopień
osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 0,25 %.


358

Rozdział IV
PROGRAMY WIELOLETNIE
Wstęp
Nowa ustawa o finansach publicznych - z uwagi na fakt, iż wiele procesów w sektorze finansów publicznych
wykracza poza ramy rocznego budżetu, a decyzje alokacyjne podejmowane w danym roku budżetowym
powodują skutki również w latach następnych - daje możliwość planowania w szerszym niż jednorocznym
horyzoncie czasowym. Programy wieloletnie są jednym ze stosowanych instrumentów, do których –
w zakresie ustawy budżetowej – stosuje się wieloletnie planowanie wydatków. Znaczenie ich stosowania
systematycznie wzrasta.
Warto podkreślić, że dla poszczególnych programów wieloletnich istnieje ustawowy obowiązek definiowania
celów, co wypełnia jeden z głównych postulatów metodologii budżetowania zadaniowego. Ponadto, cele te
mają być spójne z całością systemu celów określonych w ramach systemu planowania strategicznego
państwa. Spójność ta wynika z art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, który
wskazuje, iż programy wieloletnie są ustanawiane w celu realizacji strategii przyjętych przez Radę Ministrów,
w tym w zakresie obronności i bezpieczeństwa Państwa.
Programy wieloletnie od 2009 r. prezentowane są w ustawie budżetowej w układzie zadaniowym. Dzięki
temu układowi istnieje możliwość poszerzania planowania wieloletniego wydatków o informacje mówiące
o tym, jakie spodziewane rezultaty mają być osiągnięte w wyniku wydatkowania środków na cele określone
w horyzoncie średniookresowym, a także w jaki sposób można zmierzyć stopień wykonania zaplanowanych
zadań. Rozszerzono prezentację programów wieloletnich o tzw. część sprawnościową (zawierającą mierniki,
ich wartości bazowe, a także planowane rezultaty wykonania tych programów na trzy kolejne lata ich
realizacji). Rozpoczęto prace nad wdrożeniem jednolitego systemu monitorowania skuteczności realizacji
programów wieloletnich.
Wykaz programów wieloletnich został ujęty w załączniku nr 13.do ustawy budżetowej. W wykazie ujęto
nazwę programu, jednostkę organizacyjną realizującą program lub koordynującą jego wykonanie, cel
programu, zadania, które mają być sfinansowane z budżetu państwa, okres realizacji programu, łączne
nakłady (w tym z budżetu państwa) na realizację programu, wysokość wydatków w roku budżetowym oraz
w dwóch kolejnych latach oraz mierniki stopnia osiągnięcia celów.
Programy wieloletnie zostały zaprezentowane w funkcjonalnym układzie budżetu zadaniowego. W związku
z tym, że często zawarte w ich ramach działania służą odrębnym celom, jeden program może być
prezentowany w różnych funkcjach, zadaniach i podzadaniach. Programy wieloletnie w układzie zadaniowym
są co do zasady prezentowane na poziomie podzadań. Jednakże w przypadkach, kiedy obejmują działania
o zbliżonym do siebie lub identycznym zakresie przedmiotowym zaprezentowano je na poziomie działań
w ramach jednego podzadania.
Na realizację 64 programów wieloletnich w 2010 roku przewidziano w ustawie budżetowej wydatki
w wysokości 8 246,2 mln zł.

359
Funkcja 2. Bezpieczeństwo wewnętrzne i porządek publiczny
W funkcji 2 wykazano dwa programy wieloletnie:
Rządowy program ograniczanie przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej”,
Program Modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu
w latach 2007-2011,
na które z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości 494,8 mln zł.

Rządowy program ograniczanie przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej”
wyodrębniono na poziomie działania w ramach podzadania 2.2.4. Zapobieganie przestępczości i aspołecznym
zachowaniom oraz przeciwdziałanie przemocy i patologiom społecznym w zadaniu 2.2. Redukowanie
przestępczości i poprawa społecznego poczucia bezpieczeństwa.
Program ten ma przyczynić się do ograniczenia przestępczości i zachowań aspołecznych, które budzą
powszechny sprzeciw i zwiększają poczucie zagrożenia, a także poprawieniu wizerunku Policji i wzrostu
zaufania społecznego do służb działających na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Na finansowanie niniejszego programu w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości 3,3 mln zł, która
w całości pochodzi z budżetu państwa.
Tab. Koszty Rządowego program ograniczanie przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem
bezpieczniej” w mln zł,

Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych i
29,7
19,9
3,3
3,3
3,3
Administracji

Celem programu jest wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców Polski, którego stopień
osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: liczba powiatów uczestniczących
w programie.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 130 powiaty.

Program Modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu
obowiązujący w latach 2007-2011, ze względu na swój złożony charakter obejmujący swym zakresem
zróżnicowane działania i cele, realizowany jest w ramach sześciu zadań: zadania 2.1. Ochrona obywateli
i utrzymywanie porządku publicznego, zadania 2.2. Redukowanie przestępczości i poprawa społecznego
poczucia bezpieczeństwa, zadania 2.4. Ochrona przeciwpożarowa, działalność ratowniczo-gaśnicza oraz
zapobiegawcza, zadania 2.6. Zapewnienie bezpieczeństwa najważniejszym osobom, obiektom i urządzeniom
w państwie oraz zadanie 2.7. Ochrona granicy państwowej i kontrola ruchu granicznego.
Program ten ma przyczynić się do stworzenie warunków dla pełnej realizacji ustawowych zadań przez
formacje ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego (Policję, Straż Graniczną, Państwową Straż

360
strony : 1 ... 20 ... 60 ... 71 . [ 72 ] . 73 ... 80 ... 84

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: