eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010

- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2375
  • Data wpłynięcia: 2009-09-30
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: budżetowa na rok 2010
  • data uchwalenia: 2010-01-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102

2375-tom-III-uklad-zadaniowy

Tab. 2: Koszty inwestycji wieloletniej „Budowa Biblioteki Głównej Uniwersytetu Wrocławskiego” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Uniwersytet
228,6
120,6
20,0
100,6

Wrocławski

Celem prowadzonej inwestycji jest ochrona dziedzictwa kulturowego i unikalnych zbiorów specjalnych,
podwyższenie jakości kształcenia i dostępu do wiedzy całego środowiska akademickiego regionu, poprawa
infrastruktury edukacyjnej miasta Wrocławia, zwiększenie potencjału badawczego Uniwersytetu
Wrocławskiego i innych uczelni oraz aktywizacja środowiska naukowego regionu, którego stopień osiągnięcia
będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: powierzchnia użytkowa w m2.
Zaplanowana docelowa wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć poprzez realizację przedmiotowego
przedsięwzięcia to łącznie 28111 m2 powierzchni użytkowej biblioteki.
Funkcja 19. Budowa, rozbudowa i utrzymanie infrastruktury transportowej
W ramach funkcji 19. Budowa, rozbudowa i utrzymanie infrastruktury transportowej wyszczególniono dwie
inwestycje wieloletnie:
Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań, Etap II odcinek Wrocław-granica województwa
dolnośląskiego,
Modernizacja linii kolejowej E65 odcinek Warszawa-Gdynia, Etap II.
Na realizację inwestycji z zakresu infrastruktury transportowej w roku 2010 przewidziano kwotę w wysokości
1 923,2 mln zł, w tym 62,1 mln zł z budżetu państwa.
Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław- Poznań, Etap II, odcinek Wrocław-granica województwa
dolno
śląskiego
Inwestycję wieloletnią „Modernizacja linii kolejowej E95 Wrocław-Poznań, odcinek Wrocław-granica
województwa dolnośląskiego, Etap II”, przewidzianą do realizacji w latach 2009-2014 wyodrębniono na
poziomie działania, w podzadaniu 19.2.1. Wspieranie rozwoju i modernizacja infrastruktury kolejowej
w ramach zadania 19.2. Wspieranie transportu kolejowego i intermodalnego.
Prowadzona inwestycja polega na modernizacji i dostosowaniu linii do standardów technicznych
pozwalających na jazdę V=160 km/h w ruchu pasażerskim (docelowo 200 km/h) i V=120 km/h z naciskiem
na oś 221 kN w ruchu towarowym zgodnie z zawartymi umowami międzynarodowymi. Cały układ
geometryczny torów i obiektów inżynieryjnych oraz rozstaw słupów trakcyjnych na modernizowanej linii
dostosowany zostanie do docelowej szybkości 200 km/h dla pociągów pasażerskich.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 43,7 mln zł, w tym środki w wysokości 10 mln zł
z budżetu państwa.
351
Tab. 3: Koszty inwestycji wieloletniej „Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań, odcinek
Wrocław-granica województwa dolno
śląskiego, Etap II” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
PKP PLK S.A.
1 522,4
1 472,1
43,7
376,7
598,0

Celem prowadzonej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i jakości usług w transporcie kolejowym, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
długość przebudowanych linii kolejowych w km,
skrócenie czasu przejazdu w minutach.
Zaplanowana wartości miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 8 km. Poprzez przeprowadzenie
całej inwestycji docelowo zmodernizowanych zostanie 28,3 km linii kolejowej a czas przejazdu pociągów
skróci się o 9,5 minuty .
Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa-Gdynia, Etap II
Inwestycję wieloletnią „Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa – Gdynia, Etap II”, przewidzianą do
realizacji w latach 2007-2010 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 19.2.1. Wspieranie
rozwoju i modernizacja infrastruktury kolejowej w ramach zadania 19.2. Wspieranie transportu kolejowego
i intermodalnego.
Inwestycja polega na dostosowaniu parametrów technicznych infrastruktury kolejowej do standardów umów
o głównych międzynarodowych liniach kolejowych oraz liniach transportu kombinowanego, jak również
zastosowanie się do dyrektyw UE w zakresie interoperacyjności linii kolejowych. Aktualny stan techniczny
infrastruktury linii, będącej linią magistralną, nie spełnia wymagań międzynarodowych, tj.: prędkości
pociągów pasażerskich 160 km/h, towarowych 120 km/h. Obowiązujące parametry planuje się osiągnąć
poprzez całkowitą realizację prowadzonej obecnie inwestycji, której termin zakończenia przewidziany jest na
rok 2010.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 1 879,5 mln zł, w tym środki w wysokości
52,1 mln zł z budżetu państwa.
Tab. 4: Koszty inwestycji wieloletniej „Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa-Gdynia, Etap II”
w mln zł

Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
PKP PLK S.A.
3 518,5
1 879,5
1 879,5


352
Celem prowadzonej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i jakości usług w transporcie kolejowym, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
długość przebudowanych linii kolejowych w km.
skrócenie czasu przejazdu w minutach.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010, poprzez realizację całej
prowadzonej inwestycji to 151 km. zmodernizowanej linii kolejowej oraz skrócenie czasu przejazdu
o 30 minut.
Funkcja 20. Organizacja opieki zdrowotnej i polityka zdrowotna
W ramach funkcji 20. Organizacja opieki zdrowotnej i polityka zdrowotna wyszczególniono siedem
inwestycji wieloletnich:
Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu,
Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim,
Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Modernizacji Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy,
Akademickie Centrum Kliniczno-Innowacyjno-Dydaktyczne w Gdańsku,
Przebudowa i Rozbudowa Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu
Medycznego w Białymstoku,
Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego przy ul. Banacha 1 w Warszawie.
Na realizację inwestycji wieloletnich z zakresu służby zdrowia w roku 2010 przewidziano kwotę
w wysokości 155 mln zł, która w całości przeznaczona została z budżetu państwa.

Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu
Inwestycję wieloletnią „Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu”, przewidzianą do realizacji
w latach 1989-2011 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę
w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Według nowego Programu Medycznego zatwierdzonego przez Ministra Zdrowia w 2006 r., w toku
realizowanej inwestycji przewiduje się uzyskanie większego efektu inwestycyjnego nowego Szpitala na 836
łóżek i zmniejszenie powierzchni do ok. 151 970 m2. Aktualizacja programu wynikała z konieczności
weryfikacji realizowanego programu i dostosowania Centrum do aktualnych, realnych potrzeb uczelni
i regionu, z uwzględnieniem aktualnych wymagań specyfiki budownictwa medycznego oraz potrzeb
dydaktycznych, naukowych i klinicznych Akademii Medycznej we Wrocławiu.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 50 mln zł, która w całości
pochodzi z budżetu państwa.
353
Tab. 5: Koszty inwestycji wieloletniej „Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Akademia
Medyczna
755,6
111,7
50,0
61,7

we Wrocławiu

Celem prowadzonej inwestycji jest budowa nowego szpitala klinicznego o zdolności usługowej 836 łóżek,
powierzchni użytkowe 109 479 m2, kubaturze 475 682 m3, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany
przy zastosowaniu miernika:
zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 91,84 %.
Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Inwestycję wieloletnią „Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi”, przewidzianą
do realizacji w latach 1975-2011 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje
w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu
ochrony zdrowia.
Prowadzona inwestycja, zgodnie z zaktualizowanym w 2003 r. programem medycznym, dostosowanym do
potrzeb Akademii przewiduje budowę Szpitala na 511 łóżek.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 40 mln zł, która w całości pochodzi z budżetu
państwa.
Tab. 6: Koszty inwestycji wieloletniej „Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego
w Łodzi” w mln zł

Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Uniwersytet
Medyczny
484,2
90,5
40,0
50,5

w Łodzi

Celem prowadzonej inwestycji jest budowa Centrum Kliniczno-Dydaktycznego o liczbie łóżek 511,
powierzchni całkowitej 93 694 m2, kubaturze 445 802 m2, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany
przy zastosowaniu miernika:
zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010, to 89,57 %.
Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim
Inwestycję wieloletnią „Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim”, przewidzianą do
realizacji w latach 2006-2012 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje

354
w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu
ochrony zdrowia.
Istotą prowadzonej inwestycji jest budowa nowej siedziby dla klinik działających na bazie obecnego Szpitala
Uniwersyteckiego w Krakowie oraz innych krakowskich szpitali.
W wyniku realizacji inwestycji zakłada się zmniejszenie ilości łóżek o ponad 51% z 1.804 łóżek do 925 łóżek
w nowej siedzibie – po zrealizowaniu inwestycji.
Planowany pełnoprofilowy Szpital Uniwersytecki w Krakowie-Prokocimiu obejmować będzie: 29 klinik
(dysponujących łącznie 925 łóżkami), 24 sale operacyjne, zespół diagnostyczno-zabiegowy, Szpitalny
Oddział Ratunkowy oraz poradnie specjalistyczne. Nowy kompleks szpitalny w Krakowie-Prokocimiu
zapewni również niezbędną bazę dydaktyczną dla studentów. Powstanie sala wykładowa na 250 osób wraz
z zapleczem 2 sal 40-osobowych.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 7,5 mln zł, która w całości
pochodzi z budżetu państwa.
Tab. 7: Koszty inwestycji wieloletniej „Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim”
w mln zł

Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
788,2
Uniwersytet
(ze
Jagielloński
1 088,0
1 062,9
7,5
267,2
środków
w Krakowie
własnych
inwestora)

Celem prowadzonej inwestycji jest budowa obiektu szpitalnego na 925 łóżek o powierzchni 80 000 m2
i kubaturze 240 000 m3, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 3%.
Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Przebudowy Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy
Inwestycję wieloletnią „Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Przebudowy Szpitala Uniwersyteckiego
w Bydgoszczy”, przewidzianą do realizacji w latach 2007-2012 wyodrębniono na poziomie działania,
w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie
rozwoju i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Niniejsza inwestycja polega na dostosowaniu budynków i pomieszczeń szpitala do obowiązujących wymagań
i przepisów. Zakres prowadzonych prac podzielony został na kilka etapów obejmujących: budowę Zespołu
Sal Operacyjnych, Oddziału Intensywnej Terapii Medycznej dla dzieci, Kliniki Psychiatrii, Kliniki
Dermatologii i Kliniki Geriatrii, Kliniki Opieki Paliatywnej i Opieki Długoterminowej oraz modernizację
Oddziału Intensywnej Terapii Medycznej Dorosłych, a także modernizację istniejącej infrastruktury szpitala
poprzez wyposażenie w aparaturę i sprzęt medyczny, utworzenie Centrum Udarów Mózgu, budowę spalarni
odpadów, modernizację obecnej Kliniki Medycyny Ratunkowej i wymianę dźwigów w szpitalu.

355
strony : 1 ... 20 ... 60 ... 70 . [ 71 ] . 72 ... 80 ... 84

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: