Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010
- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2375
- Data wpłynięcia: 2009-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2010
- data uchwalenia: 2010-01-22
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
Tab. 2: Koszty inwestycji wieloletniej „Budowa Biblioteki Głównej Uniwersytetu Wrocławskiego” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Uniwersytet
228,6
120,6
20,0
100,6
–
Wrocławski
Celem prowadzonej inwestycji jest ochrona dziedzictwa kulturowego i unikalnych zbiorów specjalnych,
podwyższenie jakości kształcenia i dostępu do wiedzy całego środowiska akademickiego regionu, poprawa
infrastruktury edukacyjnej miasta Wrocławia, zwiększenie potencjału badawczego Uniwersytetu
Wrocławskiego i innych uczelni oraz aktywizacja środowiska naukowego regionu, którego stopień osiągnięcia
będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: powierzchnia użytkowa w m2.
Zaplanowana docelowa wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć poprzez realizację przedmiotowego
przedsięwzięcia to łącznie 28111 m2 powierzchni użytkowej biblioteki.
Funkcja 19. Budowa, rozbudowa i utrzymanie infrastruktury transportowej
W ramach funkcji 19. Budowa, rozbudowa i utrzymanie infrastruktury transportowej wyszczególniono dwie
inwestycje wieloletnie:
− Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań, Etap II odcinek Wrocław-granica województwa
dolnośląskiego,
− Modernizacja linii kolejowej E65 odcinek Warszawa-Gdynia, Etap II.
Na realizację inwestycji z zakresu infrastruktury transportowej w roku 2010 przewidziano kwotę w wysokości
1 923,2 mln zł, w tym 62,1 mln zł z budżetu państwa.
Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław- Poznań, Etap II, odcinek Wrocław-granica województwa
dolnośląskiego
Inwestycję wieloletnią „Modernizacja linii kolejowej E95 Wrocław-Poznań, odcinek Wrocław-granica
województwa dolnośląskiego, Etap II”, przewidzianą do realizacji w latach 2009-2014 wyodrębniono na
poziomie działania, w podzadaniu 19.2.1. Wspieranie rozwoju i modernizacja infrastruktury kolejowej
w ramach zadania 19.2. Wspieranie transportu kolejowego i intermodalnego.
Prowadzona inwestycja polega na modernizacji i dostosowaniu linii do standardów technicznych
pozwalających na jazdę V=160 km/h w ruchu pasażerskim (docelowo 200 km/h) i V=120 km/h z naciskiem
na oś 221 kN w ruchu towarowym zgodnie z zawartymi umowami międzynarodowymi. Cały układ
geometryczny torów i obiektów inżynieryjnych oraz rozstaw słupów trakcyjnych na modernizowanej linii
dostosowany zostanie do docelowej szybkości 200 km/h dla pociągów pasażerskich.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 43,7 mln zł, w tym środki w wysokości 10 mln zł
z budżetu państwa.
351
Tab. 3: Koszty inwestycji wieloletniej „Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań, odcinek
Wrocław-granica województwa dolnośląskiego, Etap II” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
PKP PLK S.A.
1 522,4
1 472,1
43,7
376,7
598,0
Celem prowadzonej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i jakości usług w transporcie kolejowym, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
• długość przebudowanych linii kolejowych w km,
• skrócenie czasu przejazdu w minutach.
Zaplanowana wartości miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 8 km. Poprzez przeprowadzenie
całej inwestycji docelowo zmodernizowanych zostanie 28,3 km linii kolejowej a czas przejazdu pociągów
skróci się o 9,5 minuty .
Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa-Gdynia, Etap II
Inwestycję wieloletnią „Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa – Gdynia, Etap II”, przewidzianą do
realizacji w latach 2007-2010 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 19.2.1. Wspieranie
rozwoju i modernizacja infrastruktury kolejowej w ramach zadania 19.2. Wspieranie transportu kolejowego
i intermodalnego.
Inwestycja polega na dostosowaniu parametrów technicznych infrastruktury kolejowej do standardów umów
o głównych międzynarodowych liniach kolejowych oraz liniach transportu kombinowanego, jak również
zastosowanie się do dyrektyw UE w zakresie interoperacyjności linii kolejowych. Aktualny stan techniczny
infrastruktury linii, będącej linią magistralną, nie spełnia wymagań międzynarodowych, tj.: prędkości
pociągów pasażerskich 160 km/h, towarowych 120 km/h. Obowiązujące parametry planuje się osiągnąć
poprzez całkowitą realizację prowadzonej obecnie inwestycji, której termin zakończenia przewidziany jest na
rok 2010.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 1 879,5 mln zł, w tym środki w wysokości
52,1 mln zł z budżetu państwa.
Tab. 4: Koszty inwestycji wieloletniej „Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa-Gdynia, Etap II”
w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
PKP PLK S.A.
3 518,5
1 879,5
1 879,5
–
–
352
Celem prowadzonej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i jakości usług w transporcie kolejowym, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
• długość przebudowanych linii kolejowych w km.
• skrócenie czasu przejazdu w minutach.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010, poprzez realizację całej
prowadzonej inwestycji to 151 km. zmodernizowanej linii kolejowej oraz skrócenie czasu przejazdu
o 30 minut.
Funkcja 20. Organizacja opieki zdrowotnej i polityka zdrowotna
W ramach funkcji 20. Organizacja opieki zdrowotnej i polityka zdrowotna wyszczególniono siedem
inwestycji wieloletnich:
− Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu,
− Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
− Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim,
− Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Modernizacji Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy,
− Akademickie Centrum Kliniczno-Innowacyjno-Dydaktyczne w Gdańsku,
− Przebudowa i Rozbudowa Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu
Medycznego w Białymstoku,
− Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego przy ul. Banacha 1 w Warszawie.
Na realizację inwestycji wieloletnich z zakresu służby zdrowia w roku 2010 przewidziano kwotę
w wysokości 155 mln zł, która w całości przeznaczona została z budżetu państwa.
Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu
Inwestycję wieloletnią „Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu”, przewidzianą do realizacji
w latach 1989-2011 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę
w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Według nowego Programu Medycznego zatwierdzonego przez Ministra Zdrowia w 2006 r., w toku
realizowanej inwestycji przewiduje się uzyskanie większego efektu inwestycyjnego nowego Szpitala na 836
łóżek i zmniejszenie powierzchni do ok. 151 970 m2. Aktualizacja programu wynikała z konieczności
weryfikacji realizowanego programu i dostosowania Centrum do aktualnych, realnych potrzeb uczelni
i regionu, z uwzględnieniem aktualnych wymagań specyfiki budownictwa medycznego oraz potrzeb
dydaktycznych, naukowych i klinicznych Akademii Medycznej we Wrocławiu.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 50 mln zł, która w całości
pochodzi z budżetu państwa.
353
Tab. 5: Koszty inwestycji wieloletniej „Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Akademia
Medyczna
755,6
111,7
50,0
61,7
–
we Wrocławiu
Celem prowadzonej inwestycji jest budowa nowego szpitala klinicznego o zdolności usługowej 836 łóżek,
powierzchni użytkowe 109 479 m2, kubaturze 475 682 m3, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany
przy zastosowaniu miernika:
• zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 91,84 %.
Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Inwestycję wieloletnią „Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi”, przewidzianą
do realizacji w latach 1975-2011 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje
w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu
ochrony zdrowia.
Prowadzona inwestycja, zgodnie z zaktualizowanym w 2003 r. programem medycznym, dostosowanym do
potrzeb Akademii przewiduje budowę Szpitala na 511 łóżek.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 40 mln zł, która w całości pochodzi z budżetu
państwa.
Tab. 6: Koszty inwestycji wieloletniej „Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego
w Łodzi” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Uniwersytet
Medyczny
484,2
90,5
40,0
50,5
–
w Łodzi
Celem prowadzonej inwestycji jest budowa Centrum Kliniczno-Dydaktycznego o liczbie łóżek 511,
powierzchni całkowitej 93 694 m2, kubaturze 445 802 m2, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany
przy zastosowaniu miernika:
• zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010, to 89,57 %.
Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim
Inwestycję wieloletnią „Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim”, przewidzianą do
realizacji w latach 2006-2012 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje
354
w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu
ochrony zdrowia.
Istotą prowadzonej inwestycji jest budowa nowej siedziby dla klinik działających na bazie obecnego Szpitala
Uniwersyteckiego w Krakowie oraz innych krakowskich szpitali.
W wyniku realizacji inwestycji zakłada się zmniejszenie ilości łóżek o ponad 51% z 1.804 łóżek do 925 łóżek
w nowej siedzibie – po zrealizowaniu inwestycji.
Planowany pełnoprofilowy Szpital Uniwersytecki w Krakowie-Prokocimiu obejmować będzie: 29 klinik
(dysponujących łącznie 925 łóżkami), 24 sale operacyjne, zespół diagnostyczno-zabiegowy, Szpitalny
Oddział Ratunkowy oraz poradnie specjalistyczne. Nowy kompleks szpitalny w Krakowie-Prokocimiu
zapewni również niezbędną bazę dydaktyczną dla studentów. Powstanie sala wykładowa na 250 osób wraz
z zapleczem 2 sal 40-osobowych.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 7,5 mln zł, która w całości
pochodzi z budżetu państwa.
Tab. 7: Koszty inwestycji wieloletniej „Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim”
w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
788,2
Uniwersytet
(ze
Jagielloński
1 088,0
1 062,9
7,5
267,2
środków
w Krakowie
własnych
inwestora)
Celem prowadzonej inwestycji jest budowa obiektu szpitalnego na 925 łóżek o powierzchni 80 000 m2
i kubaturze 240 000 m3, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 3%.
Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Przebudowy Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy
Inwestycję wieloletnią „Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Przebudowy Szpitala Uniwersyteckiego
w Bydgoszczy”, przewidzianą do realizacji w latach 2007-2012 wyodrębniono na poziomie działania,
w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie
rozwoju i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Niniejsza inwestycja polega na dostosowaniu budynków i pomieszczeń szpitala do obowiązujących wymagań
i przepisów. Zakres prowadzonych prac podzielony został na kilka etapów obejmujących: budowę Zespołu
Sal Operacyjnych, Oddziału Intensywnej Terapii Medycznej dla dzieci, Kliniki Psychiatrii, Kliniki
Dermatologii i Kliniki Geriatrii, Kliniki Opieki Paliatywnej i Opieki Długoterminowej oraz modernizację
Oddziału Intensywnej Terapii Medycznej Dorosłych, a także modernizację istniejącej infrastruktury szpitala
poprzez wyposażenie w aparaturę i sprzęt medyczny, utworzenie Centrum Udarów Mózgu, budowę spalarni
odpadów, modernizację obecnej Kliniki Medycyny Ratunkowej i wymianę dźwigów w szpitalu.
355
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Uniwersytet
228,6
120,6
20,0
100,6
–
Wrocławski
Celem prowadzonej inwestycji jest ochrona dziedzictwa kulturowego i unikalnych zbiorów specjalnych,
podwyższenie jakości kształcenia i dostępu do wiedzy całego środowiska akademickiego regionu, poprawa
infrastruktury edukacyjnej miasta Wrocławia, zwiększenie potencjału badawczego Uniwersytetu
Wrocławskiego i innych uczelni oraz aktywizacja środowiska naukowego regionu, którego stopień osiągnięcia
będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: powierzchnia użytkowa w m2.
Zaplanowana docelowa wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć poprzez realizację przedmiotowego
przedsięwzięcia to łącznie 28111 m2 powierzchni użytkowej biblioteki.
Funkcja 19. Budowa, rozbudowa i utrzymanie infrastruktury transportowej
W ramach funkcji 19. Budowa, rozbudowa i utrzymanie infrastruktury transportowej wyszczególniono dwie
inwestycje wieloletnie:
− Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań, Etap II odcinek Wrocław-granica województwa
dolnośląskiego,
− Modernizacja linii kolejowej E65 odcinek Warszawa-Gdynia, Etap II.
Na realizację inwestycji z zakresu infrastruktury transportowej w roku 2010 przewidziano kwotę w wysokości
1 923,2 mln zł, w tym 62,1 mln zł z budżetu państwa.
Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław- Poznań, Etap II, odcinek Wrocław-granica województwa
dolnośląskiego
Inwestycję wieloletnią „Modernizacja linii kolejowej E95 Wrocław-Poznań, odcinek Wrocław-granica
województwa dolnośląskiego, Etap II”, przewidzianą do realizacji w latach 2009-2014 wyodrębniono na
poziomie działania, w podzadaniu 19.2.1. Wspieranie rozwoju i modernizacja infrastruktury kolejowej
w ramach zadania 19.2. Wspieranie transportu kolejowego i intermodalnego.
Prowadzona inwestycja polega na modernizacji i dostosowaniu linii do standardów technicznych
pozwalających na jazdę V=160 km/h w ruchu pasażerskim (docelowo 200 km/h) i V=120 km/h z naciskiem
na oś 221 kN w ruchu towarowym zgodnie z zawartymi umowami międzynarodowymi. Cały układ
geometryczny torów i obiektów inżynieryjnych oraz rozstaw słupów trakcyjnych na modernizowanej linii
dostosowany zostanie do docelowej szybkości 200 km/h dla pociągów pasażerskich.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 43,7 mln zł, w tym środki w wysokości 10 mln zł
z budżetu państwa.
351
Tab. 3: Koszty inwestycji wieloletniej „Modernizacja linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań, odcinek
Wrocław-granica województwa dolnośląskiego, Etap II” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
PKP PLK S.A.
1 522,4
1 472,1
43,7
376,7
598,0
Celem prowadzonej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i jakości usług w transporcie kolejowym, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
• długość przebudowanych linii kolejowych w km,
• skrócenie czasu przejazdu w minutach.
Zaplanowana wartości miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 8 km. Poprzez przeprowadzenie
całej inwestycji docelowo zmodernizowanych zostanie 28,3 km linii kolejowej a czas przejazdu pociągów
skróci się o 9,5 minuty .
Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa-Gdynia, Etap II
Inwestycję wieloletnią „Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa – Gdynia, Etap II”, przewidzianą do
realizacji w latach 2007-2010 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 19.2.1. Wspieranie
rozwoju i modernizacja infrastruktury kolejowej w ramach zadania 19.2. Wspieranie transportu kolejowego
i intermodalnego.
Inwestycja polega na dostosowaniu parametrów technicznych infrastruktury kolejowej do standardów umów
o głównych międzynarodowych liniach kolejowych oraz liniach transportu kombinowanego, jak również
zastosowanie się do dyrektyw UE w zakresie interoperacyjności linii kolejowych. Aktualny stan techniczny
infrastruktury linii, będącej linią magistralną, nie spełnia wymagań międzynarodowych, tj.: prędkości
pociągów pasażerskich 160 km/h, towarowych 120 km/h. Obowiązujące parametry planuje się osiągnąć
poprzez całkowitą realizację prowadzonej obecnie inwestycji, której termin zakończenia przewidziany jest na
rok 2010.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 1 879,5 mln zł, w tym środki w wysokości
52,1 mln zł z budżetu państwa.
Tab. 4: Koszty inwestycji wieloletniej „Modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa-Gdynia, Etap II”
w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
PKP PLK S.A.
3 518,5
1 879,5
1 879,5
–
–
352
Celem prowadzonej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i jakości usług w transporcie kolejowym, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
• długość przebudowanych linii kolejowych w km.
• skrócenie czasu przejazdu w minutach.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010, poprzez realizację całej
prowadzonej inwestycji to 151 km. zmodernizowanej linii kolejowej oraz skrócenie czasu przejazdu
o 30 minut.
Funkcja 20. Organizacja opieki zdrowotnej i polityka zdrowotna
W ramach funkcji 20. Organizacja opieki zdrowotnej i polityka zdrowotna wyszczególniono siedem
inwestycji wieloletnich:
− Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu,
− Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
− Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim,
− Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Modernizacji Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy,
− Akademickie Centrum Kliniczno-Innowacyjno-Dydaktyczne w Gdańsku,
− Przebudowa i Rozbudowa Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu
Medycznego w Białymstoku,
− Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego przy ul. Banacha 1 w Warszawie.
Na realizację inwestycji wieloletnich z zakresu służby zdrowia w roku 2010 przewidziano kwotę
w wysokości 155 mln zł, która w całości przeznaczona została z budżetu państwa.
Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu
Inwestycję wieloletnią „Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu”, przewidzianą do realizacji
w latach 1989-2011 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę
w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Według nowego Programu Medycznego zatwierdzonego przez Ministra Zdrowia w 2006 r., w toku
realizowanej inwestycji przewiduje się uzyskanie większego efektu inwestycyjnego nowego Szpitala na 836
łóżek i zmniejszenie powierzchni do ok. 151 970 m2. Aktualizacja programu wynikała z konieczności
weryfikacji realizowanego programu i dostosowania Centrum do aktualnych, realnych potrzeb uczelni
i regionu, z uwzględnieniem aktualnych wymagań specyfiki budownictwa medycznego oraz potrzeb
dydaktycznych, naukowych i klinicznych Akademii Medycznej we Wrocławiu.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 50 mln zł, która w całości
pochodzi z budżetu państwa.
353
Tab. 5: Koszty inwestycji wieloletniej „Centrum Kliniczne Akademii Medycznej we Wrocławiu” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Akademia
Medyczna
755,6
111,7
50,0
61,7
–
we Wrocławiu
Celem prowadzonej inwestycji jest budowa nowego szpitala klinicznego o zdolności usługowej 836 łóżek,
powierzchni użytkowe 109 479 m2, kubaturze 475 682 m3, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany
przy zastosowaniu miernika:
• zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 91,84 %.
Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Inwestycję wieloletnią „Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi”, przewidzianą
do realizacji w latach 1975-2011 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje
w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu
ochrony zdrowia.
Prowadzona inwestycja, zgodnie z zaktualizowanym w 2003 r. programem medycznym, dostosowanym do
potrzeb Akademii przewiduje budowę Szpitala na 511 łóżek.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano 40 mln zł, która w całości pochodzi z budżetu
państwa.
Tab. 6: Koszty inwestycji wieloletniej „Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego
w Łodzi” w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Uniwersytet
Medyczny
484,2
90,5
40,0
50,5
–
w Łodzi
Celem prowadzonej inwestycji jest budowa Centrum Kliniczno-Dydaktycznego o liczbie łóżek 511,
powierzchni całkowitej 93 694 m2, kubaturze 445 802 m2, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany
przy zastosowaniu miernika:
• zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010, to 89,57 %.
Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim
Inwestycję wieloletnią „Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim”, przewidzianą do
realizacji w latach 2006-2012 wyodrębniono na poziomie działania, w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje
354
w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie rozwoju i restrukturyzacja systemu
ochrony zdrowia.
Istotą prowadzonej inwestycji jest budowa nowej siedziby dla klinik działających na bazie obecnego Szpitala
Uniwersyteckiego w Krakowie oraz innych krakowskich szpitali.
W wyniku realizacji inwestycji zakłada się zmniejszenie ilości łóżek o ponad 51% z 1.804 łóżek do 925 łóżek
w nowej siedzibie – po zrealizowaniu inwestycji.
Planowany pełnoprofilowy Szpital Uniwersytecki w Krakowie-Prokocimiu obejmować będzie: 29 klinik
(dysponujących łącznie 925 łóżkami), 24 sale operacyjne, zespół diagnostyczno-zabiegowy, Szpitalny
Oddział Ratunkowy oraz poradnie specjalistyczne. Nowy kompleks szpitalny w Krakowie-Prokocimiu
zapewni również niezbędną bazę dydaktyczną dla studentów. Powstanie sala wykładowa na 250 osób wraz
z zapleczem 2 sal 40-osobowych.
Na finansowanie inwestycji w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 7,5 mln zł, która w całości
pochodzi z budżetu państwa.
Tab. 7: Koszty inwestycji wieloletniej „Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim”
w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Inwestor
inwestycji
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
788,2
Uniwersytet
(ze
Jagielloński
1 088,0
1 062,9
7,5
267,2
środków
w Krakowie
własnych
inwestora)
Celem prowadzonej inwestycji jest budowa obiektu szpitalnego na 925 łóżek o powierzchni 80 000 m2
i kubaturze 240 000 m3, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• zaawansowanie realizacji inwestycji.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 3%.
Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Przebudowy Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy
Inwestycję wieloletnią „Wieloletni Program Medyczny Rozbudowy i Przebudowy Szpitala Uniwersyteckiego
w Bydgoszczy”, przewidzianą do realizacji w latach 2007-2012 wyodrębniono na poziomie działania,
w podzadaniu 20.4.1. Inwestycje w infrastrukturę w ochronie zdrowia w ramach zadania 20.4. Wspieranie
rozwoju i restrukturyzacja systemu ochrony zdrowia.
Niniejsza inwestycja polega na dostosowaniu budynków i pomieszczeń szpitala do obowiązujących wymagań
i przepisów. Zakres prowadzonych prac podzielony został na kilka etapów obejmujących: budowę Zespołu
Sal Operacyjnych, Oddziału Intensywnej Terapii Medycznej dla dzieci, Kliniki Psychiatrii, Kliniki
Dermatologii i Kliniki Geriatrii, Kliniki Opieki Paliatywnej i Opieki Długoterminowej oraz modernizację
Oddziału Intensywnej Terapii Medycznej Dorosłych, a także modernizację istniejącej infrastruktury szpitala
poprzez wyposażenie w aparaturę i sprzęt medyczny, utworzenie Centrum Udarów Mózgu, budowę spalarni
odpadów, modernizację obecnej Kliniki Medycyny Ratunkowej i wymianę dźwigów w szpitalu.
355
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2375-ustawa-z-zal
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-I
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-II
› Pobierz plik

-
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
2375-Trzyletni-plan-limitu-mianowan-urzednikow-2010-2012
› Pobierz plik

-
2375-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2010-12
› Pobierz plik

-
2375-001
› Pobierz plik

-
2375-002
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei