Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010
- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2375
- Data wpłynięcia: 2009-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2010
- data uchwalenia: 2010-01-22
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
Minister Edukacji Narodowej
Minister Edukacji Narodowej, dysponent części 30, na realizację zadania 3.3. Działalność opiekuńczo-
wychowawcza w 2010 roku przeznaczy kwotę 1,3 mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie właściwej opieki dzieciom i młodzieży.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− organizację kolonii i obozów polonijnych dla dzieci Polaków zamieszkałych za granicą,
− wsparcie finansowe projektów młodzieżowych z wykorzystaniem edukacji pozaformalnej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba ostatecznych beneficjentów działań [w tysiącach],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [1,5].
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 31, 44, 63, na realizację zadania 3.3. Działalność
opiekuńczo-wychowawcza w 2010 roku przeznaczy kwotę 8,5 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie opieki zastępczej nad dzieckiem w pozainstytucjonalnych formach.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− zmiany prawne (trwają prace nad ustawą o pieczy zastępczej) oraz działania propagujące tworzenie
rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka (uchwalenie ustawy o pieczy zastępczej powinno
nastąpić w 2009 r.).
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba dzieci umieszczonych w rodzinnych formach pieczy zastępczej w relacji do ogółu dzieci
umieszczonych w pieczy zastępczej,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [70%].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 3.3 Działalność opiekuńczo-wychowawcza
w 2010 roku przeznaczą 30 mln zł.
Celem zadania jest zapewnienie wysokiej jakości realizowanych zadań przez szkoły i placówki z zakresu
opieki i wychowania.
Cel ma zostać osiągnięty w szczególności poprzez:
− podnoszenie stanu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach,
− motywowanie dyrektorów szkół i placówek do podejmowania i rozszerzania tej działalności,
− przygotowywanie odpowiedniej oferty form wypoczynku, zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych
uwzględniającej zainteresowania i potrzeby uczniów, właściwe przedstawianie uczniom propozycji
organizacji zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, wzrost liczby uczniów korzystających z tych
zajęć,
− badanie i ocenę stopnia realizacji zadań placówek określonych przepisami prawa,
− zwiększanie jakości realizowanych zadań przez szkoły i placówki zakresu opieki i wychowania.
116
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• odsetek uczniów objętych pomocą.
Zadanie 3.4. Edukacja dzieci i młodzieży
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dysponent części 24, na realizację zadania 3.4. Edukacja
dzieci i młodzieży w 2010 roku przeznaczy kwotę 608,9 mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie edukacji dzieci i młodzieży zgodnie z wymogami gospodarki opartej na
wiedzy.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− finansowanie działalności państwowych szkół artystycznych I i II stopnia, będących jednostkami
budżetowymi oraz 120 niepublicznych jednostek systemu oświaty i 1 publicznej jednostki systemu
oświaty prowadzonej przez osobę inną niż jednostka samorządu terytorialnego w formie dotacji
podmiotowych z budżetu MKiDN.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba absolwentów/liczba uczniów, którzy rozpoczęli naukę z danego rocznika [w %],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [88%].
Minister Edukacji Narodowej
Minister Edukacji Narodowej, dysponent części 30, na realizację zadania 3.4. Edukacja dzieci i młodzieży
w 2010 roku przeznaczy kwotę 31,3 mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie edukacji dzieci i młodzieży zgodnie z wymogami gospodarki opartej na
wiedzy.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− realizację polityki edukacyjnej opartej na faktach poprzez m.in. zapewnienie udziału Polski
w międzynarodowych programach badawczych,
− rozszerzanie i pogłębianie wiedzy i umiejętności dzieci i młodzieży, kształtowanie ich postaw,
uzdolnień i zainteresowań,
− rozszerzanie oferty edukacyjnej kierowanej do dzieci i młodzieży poprzez współpracę z radiem
i telewizją.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba programów krajowych oraz międzynarodowych programów badawczych, w których Polska
bierze udział z inicjatywy MEN,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [9].
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 31 na realizację zadania 3.4. Edukacja dzieci
i młodzieży w 2010 roku przeznaczy 108,8 mln zł.
117
Celem zadania jest zwiększanie liczby młodzieży defaworyzowanej objętej działaniami aktywizującymi.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− stwarzanie warunków prawidłowego rozwoju społecznego i zawodowego młodzieży,
− działalność wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjną wśród młodzieży zagrożonej lub
niedostosowanej społecznie.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba beneficjentów objętych opieką, kształceniem, przygotowaniem zawodowym i wychowaniem
w strukturach OHP,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [41 480].
Zadanie 3.5. Wsparcie procesu nauczania
Instytut Pamięci Narodowej– Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
Instytut Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu, dysponent części
13, na realizację zadania 3.5. Wsparcie procesu nauczania w 2010 roku przeznaczy kwotę 49 mln zł.
Celem zadania jest prowadzenie badań naukowych nad najnowszą historią Polski i upowszechnianie ich
wyników.
Cel zadania ma zostać osiągnięty poprzez:
− realizację projektów naukowych, dokumentacyjnych i innych,
− organizowanie konferencji, seminariów, sesji: naukowych, popularnonaukowych i dydaktycznych,
− działalność wystawienniczą,
− kursy, warsztaty, konkursy historyczne i inne formy działalności edukacyjnej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• ilość przedsięwzięć,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [1 541].
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dysponent części 24, na realizację zadania 3.5. Wsparcie
procesu nauczania w 2010 roku przeznaczy kwotę 24,8 mln zł.
Celem zadania jest uzupełnianie podstawowych procesów edukacyjnych.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− finansowanie działań z zakresu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba studentów otrzymujących pomoc o charakterze socjalnym / ogólna liczba studentów uczelni
artystycznych [w %],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [17,98%].
118
Minister Edukacji Narodowej
Minister Edukacji Narodowej, dysponent części 30, na realizację zadania 3.5. Wsparcie procesu nauczania
w 2010 roku przeznaczy kwotę 1,6 mln zł.
Celem zadania jest uzupełnienie podstawowych procesów edukacyjnych.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− zwiększenie liczby uczestników wymiany międzynarodowej,
− utrzymanie aktywnej roli Polski w organizacjach międzynarodowych poprzez m.in. przynależność
i współpracę z organizacjami międzynarodowymi, w tym w ramach Narodów Zjednoczonych
(z Polskim Komitetem ds. UNESCO) i Radą Europy.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• procent sprawozdań zawierających dobre praktyki,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [100%].
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dysponent części 38 – Szkolnictwo wyższe, na realizację zadania
3.5. Wsparcie procesu nauczania w 2010 roku przeznaczy kwotę w wysokości 1 542,5 mln zł.
Celem zadania jest zwiększenie efektywności i dostępności kształcenia.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
–
realizację dotacji podmiotowych dla uczelni, przeznaczonych na stypendia socjalne oraz za
osiągnięcia w nauce dla studentów i doktorantów,
–
zasilanie Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,
–
dofinansowanie rozbudowy infrastruktury socjalnej uczelni, wydawnictw podręczników
akademickich, zadań realizowanych przez stowarzyszenia, fundacje i organizacje studenckie na
rzecz środowiska akademickiego oraz działalności Parlamentu Studentów RP.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• udział studentów nowoprzyjętych na studia do ogólnej liczby młodzieży w wieku 19 – 24 lata,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [12,96%],
• udział osób z wyższym wykształceniem w grupie osób niepełnosprawnych,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [7,5%].
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, dysponent części 42, na realizacje zadania 3.5. Wsparcie
procesu nauczania w 2010 roku przeznaczy kwotę 1 mln zł.
Celem zadania jest uzupełnienie podstawowych procesów edukacyjnych.
Brak mierników.
Minister Zdrowia
Ministerstwo Zdrowia, dysponent części 46 na realizację zadania 3.5. Wsparcie procesu nauczania
w 2010 roku przeznaczy 92,1 mln zł.
119
Celem zadania jest zwiększenie efektywności i dostępności kształcenia.
Cel ma zostać realizowany poprzez:
− działania polegające na udzielaniu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów jak również na
wymianie studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych z uczelniami w państwach środkowo-
europejskich.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• liczba udzielonych stypendiów socjalnych i dopłat do zakwaterowania,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [21 482],
• liczba studentów cudzoziemców będących stypendystami Ministra Zdrowia,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [123].
Zadanie 3.6. Kształcenie zawodowe
Minister Infrastruktury
Minister Infrastruktury, dysponent części 21 – Gospodarka Morska, na realizację zadania 3.6. Kształcenie
zawodowe w 2010 roku przeznaczy kwotę 101 mln zł.
Celem zadania jest dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− prowadzenie przez Akademię Morską w Gdyni oraz Akademię Morską w Szczecinie działalności
dydaktycznej i naukowej oraz modernizację bazy dydaktycznej, zakup nowoczesnego sprzętu oraz
remonty statków szkolnych.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba absolwentów uczelni morskich,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [2 100].
Minister Obrony Narodowej
Minister Obrony Narodowej, dysponent części 29, na realizację zadania 3.6. Kształcenie zawodowe
w 2010 roku przeznaczy kwotę 30,4 mln zł.
Celem zadania jest dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− przygotowanie absolwentów uczelni cywilnych do objęcia pierwszego stanowiska przewidzianego
dla oficera (podporucznika),
− doskonalenie zawodowe i przygotowanie żołnierzy do objęcia kolejnego stanowiska służbowego.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• liczba absolwentów studium oficerskiego, którzy objęli stanowisko służbowe w relacji do liczby
wakatów na stanowiskach podporucznika,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [26,3%],
• relacja liczby absolwentów kursów do ogólnej liczby potrzeb SZ RP określonych w „Planie
doskonalenia zawodowego SZ RP”,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [100%].
120
Minister Edukacji Narodowej, dysponent części 30, na realizację zadania 3.3. Działalność opiekuńczo-
wychowawcza w 2010 roku przeznaczy kwotę 1,3 mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie właściwej opieki dzieciom i młodzieży.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− organizację kolonii i obozów polonijnych dla dzieci Polaków zamieszkałych za granicą,
− wsparcie finansowe projektów młodzieżowych z wykorzystaniem edukacji pozaformalnej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba ostatecznych beneficjentów działań [w tysiącach],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [1,5].
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 31, 44, 63, na realizację zadania 3.3. Działalność
opiekuńczo-wychowawcza w 2010 roku przeznaczy kwotę 8,5 mln zł.
Celem zadania jest zwiększanie opieki zastępczej nad dzieckiem w pozainstytucjonalnych formach.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− zmiany prawne (trwają prace nad ustawą o pieczy zastępczej) oraz działania propagujące tworzenie
rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka (uchwalenie ustawy o pieczy zastępczej powinno
nastąpić w 2009 r.).
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba dzieci umieszczonych w rodzinnych formach pieczy zastępczej w relacji do ogółu dzieci
umieszczonych w pieczy zastępczej,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [70%].
Wojewodowie
Wojewodowie, dysponenci części 85, na realizację zadania 3.3 Działalność opiekuńczo-wychowawcza
w 2010 roku przeznaczą 30 mln zł.
Celem zadania jest zapewnienie wysokiej jakości realizowanych zadań przez szkoły i placówki z zakresu
opieki i wychowania.
Cel ma zostać osiągnięty w szczególności poprzez:
− podnoszenie stanu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach,
− motywowanie dyrektorów szkół i placówek do podejmowania i rozszerzania tej działalności,
− przygotowywanie odpowiedniej oferty form wypoczynku, zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych
uwzględniającej zainteresowania i potrzeby uczniów, właściwe przedstawianie uczniom propozycji
organizacji zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, wzrost liczby uczniów korzystających z tych
zajęć,
− badanie i ocenę stopnia realizacji zadań placówek określonych przepisami prawa,
− zwiększanie jakości realizowanych zadań przez szkoły i placówki zakresu opieki i wychowania.
116
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• odsetek uczniów objętych pomocą.
Zadanie 3.4. Edukacja dzieci i młodzieży
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dysponent części 24, na realizację zadania 3.4. Edukacja
dzieci i młodzieży w 2010 roku przeznaczy kwotę 608,9 mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie edukacji dzieci i młodzieży zgodnie z wymogami gospodarki opartej na
wiedzy.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− finansowanie działalności państwowych szkół artystycznych I i II stopnia, będących jednostkami
budżetowymi oraz 120 niepublicznych jednostek systemu oświaty i 1 publicznej jednostki systemu
oświaty prowadzonej przez osobę inną niż jednostka samorządu terytorialnego w formie dotacji
podmiotowych z budżetu MKiDN.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba absolwentów/liczba uczniów, którzy rozpoczęli naukę z danego rocznika [w %],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [88%].
Minister Edukacji Narodowej
Minister Edukacji Narodowej, dysponent części 30, na realizację zadania 3.4. Edukacja dzieci i młodzieży
w 2010 roku przeznaczy kwotę 31,3 mln zł.
Celem zadania jest zapewnianie edukacji dzieci i młodzieży zgodnie z wymogami gospodarki opartej na
wiedzy.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− realizację polityki edukacyjnej opartej na faktach poprzez m.in. zapewnienie udziału Polski
w międzynarodowych programach badawczych,
− rozszerzanie i pogłębianie wiedzy i umiejętności dzieci i młodzieży, kształtowanie ich postaw,
uzdolnień i zainteresowań,
− rozszerzanie oferty edukacyjnej kierowanej do dzieci i młodzieży poprzez współpracę z radiem
i telewizją.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba programów krajowych oraz międzynarodowych programów badawczych, w których Polska
bierze udział z inicjatywy MEN,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [9].
Minister Pracy i Polityki Społecznej
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, dysponent części 31 na realizację zadania 3.4. Edukacja dzieci
i młodzieży w 2010 roku przeznaczy 108,8 mln zł.
117
Celem zadania jest zwiększanie liczby młodzieży defaworyzowanej objętej działaniami aktywizującymi.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− stwarzanie warunków prawidłowego rozwoju społecznego i zawodowego młodzieży,
− działalność wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjną wśród młodzieży zagrożonej lub
niedostosowanej społecznie.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba beneficjentów objętych opieką, kształceniem, przygotowaniem zawodowym i wychowaniem
w strukturach OHP,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [41 480].
Zadanie 3.5. Wsparcie procesu nauczania
Instytut Pamięci Narodowej– Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
Instytut Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu, dysponent części
13, na realizację zadania 3.5. Wsparcie procesu nauczania w 2010 roku przeznaczy kwotę 49 mln zł.
Celem zadania jest prowadzenie badań naukowych nad najnowszą historią Polski i upowszechnianie ich
wyników.
Cel zadania ma zostać osiągnięty poprzez:
− realizację projektów naukowych, dokumentacyjnych i innych,
− organizowanie konferencji, seminariów, sesji: naukowych, popularnonaukowych i dydaktycznych,
− działalność wystawienniczą,
− kursy, warsztaty, konkursy historyczne i inne formy działalności edukacyjnej.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• ilość przedsięwzięć,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [1 541].
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dysponent części 24, na realizację zadania 3.5. Wsparcie
procesu nauczania w 2010 roku przeznaczy kwotę 24,8 mln zł.
Celem zadania jest uzupełnianie podstawowych procesów edukacyjnych.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− finansowanie działań z zakresu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba studentów otrzymujących pomoc o charakterze socjalnym / ogólna liczba studentów uczelni
artystycznych [w %],
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [17,98%].
118
Minister Edukacji Narodowej
Minister Edukacji Narodowej, dysponent części 30, na realizację zadania 3.5. Wsparcie procesu nauczania
w 2010 roku przeznaczy kwotę 1,6 mln zł.
Celem zadania jest uzupełnienie podstawowych procesów edukacyjnych.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− zwiększenie liczby uczestników wymiany międzynarodowej,
− utrzymanie aktywnej roli Polski w organizacjach międzynarodowych poprzez m.in. przynależność
i współpracę z organizacjami międzynarodowymi, w tym w ramach Narodów Zjednoczonych
(z Polskim Komitetem ds. UNESCO) i Radą Europy.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• procent sprawozdań zawierających dobre praktyki,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [100%].
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dysponent części 38 – Szkolnictwo wyższe, na realizację zadania
3.5. Wsparcie procesu nauczania w 2010 roku przeznaczy kwotę w wysokości 1 542,5 mln zł.
Celem zadania jest zwiększenie efektywności i dostępności kształcenia.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
–
realizację dotacji podmiotowych dla uczelni, przeznaczonych na stypendia socjalne oraz za
osiągnięcia w nauce dla studentów i doktorantów,
–
zasilanie Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich,
–
dofinansowanie rozbudowy infrastruktury socjalnej uczelni, wydawnictw podręczników
akademickich, zadań realizowanych przez stowarzyszenia, fundacje i organizacje studenckie na
rzecz środowiska akademickiego oraz działalności Parlamentu Studentów RP.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• udział studentów nowoprzyjętych na studia do ogólnej liczby młodzieży w wieku 19 – 24 lata,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [12,96%],
• udział osób z wyższym wykształceniem w grupie osób niepełnosprawnych,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [7,5%].
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, dysponent części 42, na realizacje zadania 3.5. Wsparcie
procesu nauczania w 2010 roku przeznaczy kwotę 1 mln zł.
Celem zadania jest uzupełnienie podstawowych procesów edukacyjnych.
Brak mierników.
Minister Zdrowia
Ministerstwo Zdrowia, dysponent części 46 na realizację zadania 3.5. Wsparcie procesu nauczania
w 2010 roku przeznaczy 92,1 mln zł.
119
Celem zadania jest zwiększenie efektywności i dostępności kształcenia.
Cel ma zostać realizowany poprzez:
− działania polegające na udzielaniu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów jak również na
wymianie studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych z uczelniami w państwach środkowo-
europejskich.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• liczba udzielonych stypendiów socjalnych i dopłat do zakwaterowania,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [21 482],
• liczba studentów cudzoziemców będących stypendystami Ministra Zdrowia,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [123].
Zadanie 3.6. Kształcenie zawodowe
Minister Infrastruktury
Minister Infrastruktury, dysponent części 21 – Gospodarka Morska, na realizację zadania 3.6. Kształcenie
zawodowe w 2010 roku przeznaczy kwotę 101 mln zł.
Celem zadania jest dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− prowadzenie przez Akademię Morską w Gdyni oraz Akademię Morską w Szczecinie działalności
dydaktycznej i naukowej oraz modernizację bazy dydaktycznej, zakup nowoczesnego sprzętu oraz
remonty statków szkolnych.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używany jest następujący miernik:
• liczba absolwentów uczelni morskich,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [2 100].
Minister Obrony Narodowej
Minister Obrony Narodowej, dysponent części 29, na realizację zadania 3.6. Kształcenie zawodowe
w 2010 roku przeznaczy kwotę 30,4 mln zł.
Celem zadania jest dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku.
Cel ma zostać osiągnięty poprzez:
− przygotowanie absolwentów uczelni cywilnych do objęcia pierwszego stanowiska przewidzianego
dla oficera (podporucznika),
− doskonalenie zawodowe i przygotowanie żołnierzy do objęcia kolejnego stanowiska służbowego.
Do monitorowania stopnia osiągnięcia celu realizowanego zadania używane są następujące mierniki:
• liczba absolwentów studium oficerskiego, którzy objęli stanowisko służbowe w relacji do liczby
wakatów na stanowiskach podporucznika,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [26,3%],
• relacja liczby absolwentów kursów do ogólnej liczby potrzeb SZ RP określonych w „Planie
doskonalenia zawodowego SZ RP”,
zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to: [100%].
120
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2375-ustawa-z-zal
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-I
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-II
› Pobierz plik

-
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
2375-Trzyletni-plan-limitu-mianowan-urzednikow-2010-2012
› Pobierz plik

-
2375-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2010-12
› Pobierz plik

-
2375-001
› Pobierz plik

-
2375-002
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei