eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

- projekt dotyczy wytyczenia nowych kierunków prorozwojowych dla lotnictwa cywilnego, rozwiązań prawnych wzmacniających nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną w lotnictwie cywilnym, służących budowie i rozwojowi infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2113
  • Data wpłynięcia: 2009-06-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 170, poz. 1015

2113-akty-wykonawcze

konsultacje specjalistyczne. Tym bardziej, że większość tak zlecanych badań i konsultacji może
być wykonywana poza ośrodkiem zlecającym.
Projektowane rozporządzenie, w porównaniu z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z
dnia z dnia 21 października 2003 r. w sprawie badań lotniczo-lekarskich (Dz. U. Nr 187, poz.
1829) nie zawiera wykazu centrów medycyny lotniczej, co pozostaje w zgodzie z upoważnieniem
ustawowym.
Projekt odsyła w zakresie prowadzenia dokumentacji medycznej badań lotniczo-lekarskich,
ważności wydawanych orzeczeń, dodatkowych wymagań kwalifikacyjnych lekarzy orzeczników
oraz ich szkoleń do przepisów europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego (JAR-FCL 3).
W przepisie przejściowym zawartym w § 16 projektowanego rozporządzenia stwierdza się,
że ważność orzeczeń lotniczo-lekarskich wydanych na podstawie obowiązujących przepisów
trwa przez cały okres, na który zostały one wydane.
Projektowane rozporządzenie wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jego
ogłoszenia. Regulacja ta jest zgodna z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu
aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 60, poz. 449).
Konsultacje społeczne
Projekt zostanie skonsultowany z następującymi podmiotami:

1. Aeroklub Polski,
2. ADVISER, Sp. z o.o., Warszawa,
3. Centralwings, Warszawa,
4. CML, Centrum Medyczne LIM, Warszawa,
5. CML Główny Ośrodek Badań Lotniczo-Lekarskich Aeroklubu Polskiego we
Wrocławiu,
6. Centrum Medycyny Lotniczej Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej,
Warszawa,
7. CML Centrum Zdrowia, Warszawa,
8. EUROLOT S.A., Warszawa,
9. EXIN, Sp. z o.o., Lublin,
10. IATA, Warszawa
11. Krajowa Rada Lotnictwa,

10
12. Krajowe Towarzystwo Lotnicze AOPA POLAND,
13. PLL LOT S.A., Warszawa,
14. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”,
15. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Lotnicze Pogotowie
Ratunkowe,
16. WHITE EAGLE AVIATION S.A., Warszawa,
17. WIZZ AIR, Pyrzowice.
Ocena skutków regulacji (OSR)

Projektowane rozporządzenie obejmować będzie następujące podmioty:
1) centra medycyny lotniczej;
2) lekarzy orzeczników;
3) członków personelu lotniczego;
4) kandydatów na członków personelu lotniczego;

Wpływ na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego

Wprowadzenie niniejszego rozporządzenia nie powoduje skutków finansowych dla sektora
finansów publicznych.

Wpływ na rynek pracy.
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie na rynek pracy.

Konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw.
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało negatywnego wpływu na rynek pracy,
konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

Wpływ na sytuację i rozwój regionalny.
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.

11

Wstępna opinia o zgodności projektu rozporządzenia z prawem Unii Europejskiej.
Projektowane rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej.

Notyfikacja.
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie badań lotniczo-lekarskich nie
podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych oraz nie wymaga
przedstawienia właściwym instytucjom i organom Unii Europejskiej lub Europejskiemu
Bankowi Centralnemu.

Biuletyn Informacji Publicznej:
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414) projekt rozporządzenia zostanie udostępniony na stronach
urzędowego informatora teleinformatycznego - Biuletynu Informacji Publicznej. aden z
uprawnionych podmiotów nie zgłosił zainteresowania udziałem w pracach nad projektem.


05_12zb

12
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia …………………….2009 r.

w sprawie warunków organizacji i prowadzenia lotniczych pokazów statków powietrznych lub
skoków spadochronowych

Na podstawie art. 123 ust. 1b ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100,
poz. 696, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§1. Ustala się szczegółowe warunki organizacji i prowadzenia lotniczych pokazów statków
powietrznych lub skoków spadochronowych w celu prezentacji:
1) sprzętu lotniczego lub urządzeń - dla celów handlowych;
2) sprzętu lotniczego, urządzeń, umiejętności pilotów statków powietrznych lub skoczków
spadochronowych – w ramach imprez lotniczych, sportowych, kulturalnych lub

propagandowych.
§2. Szczegółowe warunki, o których mowa w § 1, określa załącznik do rozporządzenia.

§3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER INFRASTRUKTURY

W porozumieniu:

MINISTER OBRONY NARODOWEJ

MINISTER SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINI-
STRACJI



1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury
(Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141,
poz. 1008 i Nr 170, poz. 1217, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr
177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340.

Załącznik
do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia ……………..
(poz. …)


ROZDZIAŁ I

TERMINOLOGIA I POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1 TERMINOLOGIA

Użyte w niniejszych załączniku określenia i skróty oznaczają:

1.1.1 AIP-Polska – zbiór informacji lotniczych - publikację wydawaną przez Polską Agencję eglugi Powietrznej, za-
wierającą informacje lotnicze o charakterze trwałym, istotne dla żeglugi powietrznej, a dotyczące Rejonu Informacji Po-
wietrznej Warszawa;

1.1.2 AOC – certyfikat przewoźnika lotniczego – wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej
„Prezesem Urzędu”, świadectwo uprawniające do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie przewozu lotnicze-
go;

1.1.3 Dyrektor pokazu lotniczego – osobę odpowiedzialną Urzędu za przygotowanie, przestrzeganie przepisów lotni-
czych oraz realizację pokazu lotniczego zgodnie z jego programem;

1.1.4 Ekspozycja statków powietrznych – miejsca postoju statków powietrznych, na które publiczność ma prawo wstę-
pu;

1.1.5 Granica terenów dla widzów – granicę terenu przeznaczonego i dostępnego dla widzów oraz terenu wyznaczone-
go do parkowania samochodów, do którego publiczność ma dostęp w czasie pokazu;

1.1.6 ICAO – Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego;

1.1.7 Impreza lotnicza – każde przedsięwzięcie dostępne dla publiczności, połączone z działaniem statków powietrz-
nych w ramach publicznego pokazu lotniczego;

1.1.8 Instruktor pilot – członka personelu lotniczego, posiadającego uprawnienia instruktorskie właściwe dla kategorii
statku lub statków powietrznych, upoważnionego do nadzorowania bezpiecznego przebiegu pokazu przedmiotowego
statku;

1.1.9 Kierownik lotów – uprawnioną osobę (posiadającą licencję lub świadectwo kwalifikacji oraz uprawnienia instruk-
torski lub inny równoważny dokument), odpowiedzialną za zgodne z przepisami, bezpieczne przygotowanie i wykonanie
pokazu statku powietrznego lub grupy statków powietrznych;

1.1.10 Kierownik linii lotów – uprawnioną osobę (posiadającą licencję sędziego sportowego Aeroklubu Polskiego, co
najmniej klasy drugiej), odpowiedzialną za zgodne z przepisami, bezpieczne przygotowanie i wykonanie pokazu modeli
latających;

1.1.11 Kierownik skoków – uprawnioną osobę, odpowiedzialną za zgodne z przepisami, bezpieczne przygotowanie i
wykonanie skoków spadochronowych podczas pokazu;

1.1.12 Linia pokazu – umowną linię w przestrzeni, której statek powietrzny biorący udział w pokazie nie może przekro-
czyć zbliżając się do granicy terenów dla publiczności w locie akrobacyjnym lub podczas lotu na zniżaniu w kierunku
publiczności;

1.1.13 Lokalne loty widokowe – loty rozpoczynające się i kończące w miejscu pokazu (z punktu A do punktu A), mające
charakter przewozów publiczności dla zaprezentowania przyjemności latania (mogą mieć charakter przewozów płatnych);

1.1.14 NATO – Organizację Traktatu Północnoatlantyckiego – sojusz wojskowy krajów Ameryki Północnej i Europy;

1.1.15 Organizator imprezy – określoną osobę prawną, osobę fizyczną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą oso-
bowości prawnej, odpowiedzialną za całokształt działań związanych z organizacją i przebiegiem imprezy, łącznie z poka-
zem lotniczym;

2
strony : 1 ... 30 ... 70 ... 77 . [ 78 ] . 79 ... 90 ... 130 ... 150

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: