eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

- projekt dotyczy wytyczenia nowych kierunków prorozwojowych dla lotnictwa cywilnego, rozwiązań prawnych wzmacniających nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną w lotnictwie cywilnym, służących budowie i rozwojowi infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2113
  • Data wpłynięcia: 2009-06-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 170, poz. 1015

2113-akty-wykonawcze

Projekt
Rozporządzenie
Ministra Infrastruktury1)
z dnia……………. … 2009 r.


w sprawie ewidencji pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa



Na podstawie art. 140e ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r.
Nr 100, poz. 696, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

Rozdział I
Przepisy ogólne

§ 1. Rozporządzenie określa warunki i sposób zgłaszania pokładowych i osobistych
nadajników sygnału niebezpieczeństwa do ewidencji pokładowych i osobistych nadajników
sygnału niebezpieczeństwa, warunki i sposób ich wykreślenia z ewidencji, oraz sposób jej
prowadzenia.

§ 2.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym rozporządzeniu stosuje się przepisy:
1) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr
101, poz. 926, z późn. zm.3));
2) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia
2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków
technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy
informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz.
1024);
3) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 grudnia
2008 r. w sprawie wzoru zgłoszenia zbioru danych do rejestracji Generalnemu
Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych (Dz. U. Nr 229, poz. 1536).


§ 3. Użyte w rozporządzeniu określenia i zwroty oznaczają:

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz.
1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144,
poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180 poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340.

3) Zmiany niniejszej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 25, poz. 219,
Nr 33, poz. 285, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 oraz z 2007 r. Nr 165, poz. 1170 i Nr 176, poz. 1238.
1) administrator danych – Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub upoważnionego przez
niego pracownika Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
2) ewidencja – ewidencję pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa;
3) Prezes ULC - Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
4) radiobikon – (radiobeacon) nadajnik sygnału niebezpieczeństwa;
5) ULC – Urząd Lotnictwa Cywilnego;
6) ustawa – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.

§ 4. 1. Ewidencja prowadzona jest przez Prezesa ULC.
2. Administrator danych zgłasza ewidencję do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony
Danych Osobowych.
3. Ewidencja prowadzona jest w formie elektronicznej.


Rozdział 2
Rejestracja pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa

§ 5. 1. Wpis radiobikonu do ewidencji następuje na podstawie formularza rejestracyjnego,
składanego w formie pisemnej przez właściciela lub użytkownika radiobikonu, zawierającego
następujące dane:
1) cel złożenia formularza rejestracyjnego;
2) nazwę producenta;
3) model i numer seryjny radiobikonu;
4) numer certyfikatu COSPAS – SARSAT;
5) rodzaj radiobikonu;
6) rodzaj aktywacji;
7) przeznaczenie radiobikonu;
8) składający się z 15 znaków heksadecymalny kod indentyfikacyjny radiobikonu;
9) imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub użytkownika radiobikonu;
10) adres, telefon, fax, telefon komórkowy, e-mail, w tym dane do kontaktu dostępne 24
godziny na dobę;
11) dodatkowo dla radiobikonu umieszczonego na statku powietrznym albo statku:
a) nazwę statku powietrznego albo statku,
b) model statku powietrznego albo typ statku,
c) znak rozpoznawczy statku powietrznego albo statku,
d) kolor statku powietrznego albo statku,
e) lotnisko bazowe statku powietrznego albo port bazowy statku,
f) maksymalną liczbę osób na pokładzie statku powietrznego albo statku,
g) przeznaczenie statku powietrznego,
h) wyporność, długość statku,
i) sygnał wywoławczy i numer MMSI statku,

- -
2
j) system
łączności i nawigacji statku powietrznego albo statku.

2. Wpisowi do ewidencji podlegają radiobikony posiadające w heksadecymalnym kodzie
identyfikacyjnym zakodowany kod kraju (261), przyznany Polsce przez
Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU).
3. Za prawdziwość danych podanych w formularzu rejestracyjnym, o którym mowa w
ust. 1, a w szczególności kodu radiobikonu, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, odpowiada
składający formularz rejestracyjny.
4. Wzór formularza rejestracyjnego określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 6. Do formularza rejestracyjnego składanego przez właściciela lub użytkownika
radiobikonu dołącza się pisemne oświadczenie o:
1) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych zawartych w
formularzu rejestracyjnym, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia;
2) oświadczenie o niezarejestrowaniu radiobikonu w ewidencji lub rejestrze prowadzonym
przez właściwy organ innego państwa, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do
rozporządzenia.

§ 7. 1. Ewidencja aktualizowana jest na bieżąco.
2. Formularze rejestracyjne w formie pisemnej, wypełniane przez właściciela lub
użytkownika są archiwizowane na bieżąco.
3. Radiobikon wpisywany jest do ewidencji tylko pod jednym numerem ewidencyjnym.
4. Numer ewidencyjny radiobikonu składa się z: oznaczenia PL, litery M, A albo P oraz
czterech liczb, np. PL M-0000, z tym, że litera M przypisywana jest morskim radiobikonom
(EPIRB), litera A – lotniczym radiobikonom (ELT), a litera P – osobistym radiobikonom
(PLB).
5. Prezes ULC może upoważnić pracownika ULC do wydawania, w jego imieniu, dla
właścicieli lub użytkowników radiobikonów pisemnej informacji o dokonaniu wpisu
radiobikonu do ewidencji.

§ 8. Wykreślenie radiobikonu z ewidencji dokonywane jest:
1) na wniosek właściciela lub użytkownika zarejestrowanego radiobikanu;
2) na skutek skreślenia statku powietrznego z rejestru statków powietrznych prowadzonego
przez Prezesa ULC;
3) w przypadku, gdy statek powietrzny albo statek zaginął i w ciągu 3 miesięcy nie został
odnaleziony lub został odnaleziony, ale znajduje się w miejscu niedostępnym;
4) w przypadku, gdy statek powietrzny albo statek uległ trwałemu zniszczeniu;
5) w przypadku, gdy dane zgłoszone do ewidencji są niezgodne ze stanem faktycznym, a w
terminie, w którym Prezes ULC wezwał właściciela lub użytkownika radiobikonu do
uzupełnienia lub usunięcia nieprawidłowości nie zostały one uzupełnione lub usunięte.
2. Właściciela lub użytkownika wykreśla się z ewidencji, usuwając dane w sposób trwały.

- -
3
3. Formularz rejestracyjny podlega trwałemu zniszczeniu po upływie pięciu lat od dnia
wykreślenia radiobikonu albo właściciela lub użytkownika z ewidencji.

Rozdział 3
Udostępnianie danych z ewidencji
§ 9. 1. Osoba odpowiedzialna za prowadzenie ewidencji lub upoważniona przez Prezesa ULC
może udostępnić dane zawarte w ewidencji osobie, której te dane dotyczą.
2. Dane zawarte w ewidencji osoba upoważniona przez Prezesa ULC udostępnia instytucjom
i osobom bezpośrednio zaangażowanym w prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczej
oraz w celu identyfikacji sygnałów niebezpieczeństwa.

Rozdział 4
Przechowywanie danych zawartych w ewidencji

§ 10. 1. Dane zawarte w ewidencji zabezpiecza się przed udostępnieniem ich osobom
nieupoważnionym, zapoznaniem się z nimi przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z
naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
2. Komputer, w którym znajduje się ewidencja zabezpiecza się przed utratą danych,
spowodowanych awarią zasilania lub innymi zakłóceniami.
3. System informatyczny przetwarzający dane osobowe zawarte w ewidencji jest
wyposażony w programy uwierzytelniające użytkownika oraz kontrolujące dostęp do
danych, zamieszczonych w ewidencji.
4. Komputer, o którym mowa w ust. 2, nie jest podłączony do sieci wewnętrznej ani do sieci
zewnętrznej.
5. Kopię zapasową ewidencji wykonuje się w dwóch egzemplarzach na oddzielnych płytach
CD. Kopię wykonuje się co najmniej raz na sześć miesięcy.

Rozdział 5
Postanowienia końcowe

§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER INFRASTRUKTURY

- -
4
Załączniki
do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia ……………… 2009 r. (poz. …)
Załącznik nr 1
WZÓR
406MHz BEACON
FORMULARZ REJESTRACYJNY – REGISTRATION CARD

CEL ZŁO ENIA FORMULARZA: - REASON FOR REGISTRATION:
Rejestracja nowego Beaconu - New Beacon Registration
Zmiana dotycząca zarejestrowanego Beaconu -
Change Beacon Registration
Zmiana właściciela/użytkownika Beaconu -
Change of Owner Ownership
Zmiana pozostałych informacji (np. kolor samolotu) -
Change Other Information (eg. color of aircraft)
Usunięcie informacji z elektronicznej ewidencji -
Remove Information From Database of Beacons

Producent Beaconu: - Manufacturer:

Model: - Model:

Numer seryjny: - Serial No.:

Numer certyfikatu typu COSPAS-SARSAT: - COSPAS-SARSAT Type Approval No.:

Rodzaj Beaconu: - Type of beacon:
Rodzaj aktywacji: - Type of activated:
Przeznaczenie: - Use of Beacon:
ELT
Aktywacja automatyczna - Automatically activated
Lotniczy - Aviation
EPIRB
Aktywacja manualna - Manually activated
Morski - Maritime
PLB

Lądowy - Land

15 HEKSADECYMALNY KOD IDENTYFIKACYJNY BEACONU
BEACON INDETFICATION CODE 15 CHARACTER HEXADECIMAL MUST BE PROVIDED BELOW
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
















DANE
DANE DOTYCZĄCE STATKU
DANE DOTYCZĄCE STATKU
WŁA CICIELA/U YTKOWNIKA
POWIETRZNEGO
VESSEL DETAILS
USER DATA (Owner or Ownership)
AIRCRAFT DETAILS




Producent statku powietrznego:
Nazwa statku:
Imię i nazwisko (nazwa instytucji):
Aircraft Manufacturer:
Vessel Name:
Name:



Model: - Model:
Znak rozpoznawczy:
Adres: - Address:

Vessel Registration No.:


Znak rozpoznawczy:
Telefon: - Telephone No.:
Aircraft Registration Marking:
Wyporność: - Gross Tonnage:



Tel. kom.: - Mobile No.:
Kolor: - Color of Aircraft:
Długość: - Vessel Length:



Faks: - Fax No.:
Lotnisko bazowe: - Home Airport :
Sygnał wywoławczy: - Radio Call Sign:



E-mail - E-mail:
Max. liczba osób na pokładzie:
Numer MMSI: - MMSI Number:

Max. Number of Persons on Board:



DANE KONTAKTOWE DOSTĘPNE
Kolor: - Color of Vessel:

24h NA DOBĘ

Typ: - Type:
24 HOUR CONTACT
Samolot - Aircraft
Port bazowy: - Home port:

migłowiec - Helicopter

Imię i nazwisko (nazwa instytucji):
Szybowiec - Glider
Name:
Max. liczba osób na pokładzie:
Motoszybowiec - Moto Glider

Max. Number of Persons on Board:
Balon - Hot Air Balloon

Adres: - Address:
Inny - Other


Typ: - Type:
Przeznaczenie: - Use:

Telefon: - Telephone No.:
Pasażerski - Passengers


Towarowy - Cargo
System łączności/nawigacji:
Tel. kom.: - Mobile No.:

Communication/Navigation:

System łączności/nawigacji:

Communication/Navigation:
VHF
GPS
Faks: - Fax No.:


MF
Inny - Other



HF

VHF
ADF


DSC

HF
RNAV



Data
Inertial Nav



VOR
GPS
DME
Inny - Other
strony : 1 ... 50 ... 90 ... 102 . [ 103 ] . 104 ... 110 ... 150

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: