eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

projekt dotyczy: podniesienia bezpieczeństwa lotniczego, zwiększenia ochrony lotnictwa cywilnego oraz rozszerzenia nadzoru i kontroli, usprawnienia procesu zarządzania lotniskami oraz modernizacji i rozbudowy infrastruktury lotniczej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1403
  • Data wpłynięcia: 2008-08-11
  • Uchwalenie: wycofany dnia 02-02-2009

1403


Druk nr 1403

Warszawa, 7 sierpnia 2008 r.
SEJM
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
VI kadencja
Prezes Rady Ministrów

RM 10-184-07



Pan

Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej
Polskiej
Na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia
2 kwietnia 1997 r. przedstawiam Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej projekt
ustawy

- o zmianie ustawy - Prawo lotnicze wraz
z projektami aktów wykonawczych.

Projekt ustawy ma na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej.
W załączeniu przedstawiam także opinię dotyczącą zgodności
proponowanych regulacji z prawem Unii Europejskiej.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że do prezentowania stanowiska Rządu
w tej sprawie w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister
Infrastruktury.


(-) Donald Tusk
Projekt


U S T A W A
z dnia............................

o zmianie ustawy – Prawo lotnicze1)


Art. 1. W ustawie z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U.
z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.2)) wprowadza się następujące zmiany:
1) odnośnik nr 1 do tytułu ustawy otrzymuje brzmienie:
„1) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji
wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Euro-
pejskich:
1) dyrektywy Rady 89/629/EWG z dnia 4 grudnia
1989 r. w sprawie ograniczenia emisji hałasu z cy-
wilnych poddźwiękowych samolotów odrzutowych
(Dz. Urz. WE L 363 z 13.12.1989, str. 27; Dz. Urz.
UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 1,
str. 284),
2) dyrektywy Rady 91/670/EWG z dnia 16 grudnia
1991 r. w sprawie wzajemnego uznawania licencji
personelu pełniącego określone funkcje w lotnictwie
cywilnym (Dz. Urz. WE L 373 z 31.12.1991, str. 21;
Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 6,
t. 1, str. 270),

2



3) dyrektywy Rady 94/56/WE z dnia 21 listopada
1994 r. ustanawiającej podstawowe zasady regulu-
jące postępowanie w dochodzeniu przyczyn wypad-
ków i zdarzeń w lotnictwie cywilnym (Dz. Urz. WE
L 319 z 12.12.1994, str. 14; Dz. Urz. UE Polskie
wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 2, str. 224),
4) dyrektywy Rady 96/67/WE z dnia 15 października
1996 r. w sprawie dostępu do rynku usług obsługi
naziemnej w portach lotniczych Wspólnoty (Dz. Urz.
WE L 272 z 25.10.1996, str. 36, z późn. zm.;
Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7,
t. 2, str. 496, z późn. zm.),
5) dyrektywy Rady 2000/79/WE z dnia 27 listopada
2000 r. dotyczącej Europejskiego porozumienia
w sprawie organizacji czasu pracy personelu po-
kładowego w lotnictwie cywilnym, zawartego przez
Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych (AEA),
Europejską Federację Pracowników Transportu
(ETF), Europejskie Stowarzyszenie Cockpit (ECA),
Stowarzyszenie Linii Lotniczych Regionów Europy
(ERA) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoź-
ników Lotniczych (IATA) (Dz.
Urz. WE L 302
z 01.12.2000, str. 57; Dz. Urz. UE Polskie wydanie
specjalne, rozdz. 5, t. 4, str. 75),
6) dyrektywy 2002/30/WE Parlamentu Europejskiego
i
Rady z dnia 26 marca 2002 r. w sprawie
ustanowienia zasad i procedur w odniesieniu do
wprowadzenia ograniczeń odnoszących się do
poziomu hałasu w portach lotniczych Wspólnoty
(Dz. Urz. WE L 85 z 28.03.2002, str. 40, z późn. zm.;
Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t.
6, str. 96, z późn. zm.),



3



7) dyrektywy 2003/42/WE Parlamentu Europejskiego
i
Rady z dnia 13 czerwca 2003 r. w sprawie
zgłaszania zdarzeń w lotnictwie cywilnym (Dz. Urz.
UE L 167 z 04.07.2003, str. 23; Dz. Urz. UE Polskie
wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 7, str. 331),
8) dyrektywy 2003/88/WE Parlamentu Europejskiego
i Rady z dnia 4 listopada 2003 r. dotyczącej nie-
których aspektów organizacji czasu pracy (Dz. Urz.
UE L 299 z 18.11.2003, str. 9; Dz. Urz. UE Polskie
wydanie specjalne, rozdz. 5, t. 4, str. 381),
9) dyrektywy 2004/36/WE Parlamentu Europejskiego
i
Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie
bezpieczeństwa statków powietrznych państwa
trzeciego korzystających z portów lotniczych
Wspólnoty (Dz. Urz. UE L 143 z 30.04.2004, str. 76,
z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne,
rozdz. 7, t. 8, str. 182, z późn. zm.),
10) dyrektywy 2004/82/WE Parlamentu Europejskiego
i
Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie
zobowiązania przewoźników do przekazywania
danych pasażerów (Dz. Urz. UE L 261 z 06.08.2004,
str. 24; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne,
rozdz. 19, t. 7, str. 74, z późn. zm.),
11) dyrektywy 2006/23/WE Parlamentu Europejskiego
i Rady z dnia 5 kwietnia 2006 r. w sprawie wspólno-
towej licencji kontrolera ruchu lotniczego (Dz. Urz.
UE L 114/22 z 27.04.2006, str. 22),
12) dyrektywy 2006/93/WE Parlamentu Europejskiego
i
Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. w sprawie
określenia zasad wykonywania operacji przez
samoloty objęte częścią II rozdział 3 tom I załącz-



4



nika 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie
cywilnym, wydanie 2 (1988 r.) (Dz. Urz. UE L 374
z 27.12. 2006, str. 1 – 4),
13) dyrektywy 2004/82/WE Parlamentu Europejskiego
i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie zobo-
wiązania przewoźników do przekazywania danych
pasażerów (Dz. Urz. UE L 261 z 06.08.2004).”;

2) w art. 1:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Lotnictwo cywilne obejmuje wszystkie rodzaje
lotnictwa, z wyjątkiem lotnictwa państwowego, to
jest państwowych statków powietrznych, załóg tych
statków oraz lotnisk państwowych wykorzysty-
wanych wyłącznie do startów i lądowań państwo-
wych statków powietrznych.”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Przepisów prawa lotniczego nie stosuje się do
lotnictwa państwowego, z wyjątkiem przepisów
art. 1 ust. 6 i 7, art. 2 – 10, art. 12, art. 14, art. 33,
art. 35 ust. 2, art. 43 i 44, art. 60, art. 74, art. 76
ust. 2, art. 89, art. 92, art. 119 – 126, art. 128,
art. 130, art. 133, art. 140, art. 140a – 140d, art.
149 i 150 ustawy, z zastrzeżeniem ust. 5.”;

3) w art. 2:
a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) lądowiskiem jest obszar na lądzie, wodzie lub innej
powierzchni, który może być w całości lub w części
wykorzystywany do startów i lądowań naziemnego


strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 50 ... 94

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: