Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o substancjach i preparatach chemicznych oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy wdrożenia nowego, unijnego rozporządzenia dotyczącego rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowania ograniczeń wobec chemikaliów (tzw. rozporządzenie REACH); nowelizacja zakłada wprowadzenie kary za nieprzestrzeganie jego przepisów i wskazuje instytucje nadzorujące
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 1270
- Data wpłynięcia: 2008-08-07
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o substancjach i preparatach chemicznych oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2009-01-09
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 20, poz. 106
1270
5
4
3
2
1
0
0 1 2 3 4 5 6 7
Powiększenie skali wykresu
y)
n
t
yw
a
strefa
g
e
niestosowalna
n
30
i
k
yn
(w
strefa odrzucenia
ych
20
rt
a
t
w
ń
o
a
w
10
ko
a
p
o
a
strefa przyjęcia
b
i
cz
L
0
0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170
Liczba opakowań nieotwartych (wynik pozytywny)
Wykres 3a - Wyniki badania metodą sekwencyjną, przeprowadzonego z udziałem
dzieci
26
8
7
6
5
4
3
2
1
0
0 1 2 3 4 5 6 7
Powiększenie skali wykresu
y)
n
strefa
w
t
y
niestosowalna
a
g
e 40
n
i
k
yn
(
w
30
ych
strefa odrzucenia
rt
a
t
w 20
ń
o
a
w
ko
a 10
p
strefa przyjęcia
o
a
b
i
cz
L
0
0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160
Wykres 3b - Wyniki badania metodą sekwencyjną, przeprowadzonego z udziałem
dzieci po 3 minutach badania, po pokazie
Objaśnienia
Otrzymany wynik nanosi się na odpowiedni wykres przez wypełnienie kwadracika
w następujący sposób:
1) wypełnić kwadracik znajdujący się bezpośrednio na prawo od poprzedniego wyniku
na wykresie 3a, jeżeli dziecku nie udało się otworzyć opakowania (lub uzyskać
dostępu do jego zawartości) w ciągu pierwszych 3 minut, a na wykresie 3b, jeżeli
dziecku nie udało się otworzyć opakowania (lub uzyskać dostępu do jego
zawartości) w ciągu następnych 3 minut, co oznacza, że wynik jest pozytywny (ust.
25);
2) wypełnić kwadracik znajdujący się bezpośrednio nad poprzednim wynikiem,
zaznaczonym na wykresach 3a i 3b, jeżeli dziecku udało się otworzyć opakowanie
(lub uzyskać dostęp do jego zawartości) w ciągu pierwszych 3 minut, a tylko na
27
wykresie 3b, jeżeli dziecku udało się otworzyć opakowanie (albo uzyskać dostęp do
jego zawartości) w ciągu następnych 3 minut, co oznacza, że wynik jest negatywny
(ust. 25).
W przypadku nanoszenia pierwszego wyniku zaczerniony kwadracik uważa się za
"wynik poprzedni".
Wyniki uzyskane od wszystkich dzieci, którym udało się otworzyć opakowanie
w pierwszej fazie, zaznacza się na wykresie 3b jako wynik negatywny.
Wynik badania jest negatywny, jeżeli ciąg kwadracików przechodzi do strefy
odrzucenia, lub pozytywny, jeżeli ciąg kwadracików przechodzi do strefy przyjęcia.
Badanie z udziałem całej grupy
27. Jeżeli w badaniach bierze udział cała grupa dzieci, wyniki powinny być ocenione
zgodnie z wymaganiami określonymi w ust. 9.
Badanie z udziałem osób dorosłych
Wynik pozytywny/negatywny
28. Wynik próby jest negatywny, jeżeli opakowania nie można otworzyć w ciągu 5
minut.
Badanie metodą sekwencyjną
29. Każdy otrzymany wynik nanosi się odpowiednio:
1) do tablicy A.3 według ust. 30 lub
2) na wykres 4 sporządzony według wzoru określonego poniżej.
28
6
5
4
3
2
1
0
0 1 2 3 4 5 6 7
Powiększenie skali wykresu
)
y
n
w
t
y
a
strefa
g
e
30
niestosowalna
n
i
k
yn
(w
h
strefa odrzucenia
yc
20
rt
a
t
w
ń
o
a
w
10
o
k
a
p
o
a
strefa przyjęcia
i
czb
L
0
0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170
Liczba opakowań nieotwartych (wynik pozytywny)
Wykres 4 - Wyniki badania metodą sekwencyjną, przeprowadzonego z udziałem
osób dorosłych
Objaśnienia
Otrzymany wynik nanosi się na odpowiedni wykres przez wypełnienie kwadracika
w następujący sposób:
1) wypełnić kwadracik znajdujący się bezpośrednio na prawo od poprzedniego wyniku,
jeżeli osobie dorosłej udało się otworzyć opakowanie w dozwolonym czasie, co
oznacza, że wynik jest pozytywny (ust. 28);
2) wypełnić kwadracik znajdujący się bezpośrednio nad poprzednim wynikiem, jeżeli
osobie dorosłej nie udało się otworzyć opakowania w dozwolonym czasie, co
oznacza, że wynik jest negatywny (ust. 28). Wynik badania jest negatywny, jeżeli
ciąg kwadracików przechodzi do strefy odrzucenia, lub pozytywny, jeżeli ciąg
kwadracików przechodzi do strefy przyjęcia. Jeżeli nie jest to żaden z tych
przypadków, wyniki należy ocenić zgodnie z wymaganiami podanymi w ust. 10.
29
W przypadku nanoszenia pierwszego wyniku zaczerniony kwadracik uważa się za
"wynik poprzedni".
Tablice wyników badania metodą sekwencyjną
Zastosowanie tablic
30. Po przeprowadzeniu próby, z udziałem każdej wybranej osoby, wynik wpisuje
się odpowiednio do tablicy A.1 lub A.2 w przypadku badania z udziałem dzieci, a do
tablicy A.3 w przypadku badania z udziałem osób dorosłych, sporządzonych według
wzoru określonego poniżej:
Tablica A.1 - Wyniki badania metodą sekwencyjną, przeprowadzonego z udziałem
dzieci, po pierwszych 3 minutach (przed pokazem)
n: łączna liczba dzieci
Rn: wynik badania dla n-tego dziecka
A: kryterium
przyjęcia
D: łączny wynik
R: kryterium
odrzucenia
n
Rn
A
D
R
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
30
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1270
› Pobierz plik