eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Wakacje 2014: jak uniknąć problemów?

Wakacje 2014: jak uniknąć problemów?

2014-06-16 11:21

Przeczytaj także: Wakacje 2014: co warto wiedzieć przed?


Konsument po wakacjach - gdzie się zgłosić z problemem?

W razie nieprzewidzianych sytuacji i problemów turysta-konsument, może zwrócić się do odpowiednich instytucji zajmujących się ochroną jego praw:
  • gdy zagraniczne biuro podróży nie odpowie na reklamację, gdy reklamacja zagubionego lub zniszczonego przez linie lotnicze bagażu nie przyniosła skutku lub zagraniczny przedsiębiorca nie wywiązał się z umowy wynajmu samochodu – w dochodzeniu roszczeń konsumentów wspiera Europejskie Centrum Konsumenckie, www.konsument.gov.pl;
  • gdy lot jest opóźniony, odwołany lub odmówiono przyjęcia na pokład – poszkodowanym pasażerom pomocy udzieli Komisja Ochrony Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, www.ulc.gov.pl;
  • gdy działające w Polsce biuro podróży nie odpowiada na reklamację dłużej niż 30 dni – o skontrolowanie przedsiębiorcy można zwrócić się do wojewódzkiego urzędu marszałkowskiego właściwego dla miejsca siedziby przedsiębiorcy;
  • gdy spór dotyczy krajowego biura podróży – porady i pomocy prawnej udzieli powiatowy lub miejski Rzecznik Konsumentów i organizacje konsumenckie.

Dodatkowych informacji szukaj na stronach internetowych:
  • Czego nie wiedzą turyści? – wyniki najnowszych badań oraz porady prawne dotyczące umów o świadczenie usług turystycznych – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  • Bezpieczeństwo dziecka podczas wakacji - Rzecznik Praw Dziecka.
  • Należyte przygotowanie się do wyjazdu za granicę - Ministerstwo Spraw Zagranicznych
  • Wypoczynek dziecka na koloniach lub obozie - Ministerstwo Edukacji Narodowej.
  • O letniej edycji akcji Bezpieczna Woda oraz o tym Jak korzystać z Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych? – Ministerstwo Sportu i Turystyki
  • O kąpieliskach w Polsce – Główny Inspektorat Sanitarny.
  • O tym jak sprawdzić czy autobus, którym podróżujemy jest sprawny technicznie -Komenda Główna Policji
  • Jak młodzi mają chronić dane osobowe w czasie wakacji - Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
  • Jak wybrać odpowiednie ubezpieczenie turystyczne - Rzecznik Ubezpieczonych.
  • Numery alarmowe i społeczne na terenie całej Unii Europejskiej, usługi o podwyższonej płatności i roaming - Urząd Komunikacji Elektronicznej.
  • O towarach spoza Unii Europejskiej zwolnionych z cła oraz o obowiązku podatkowym osób pracujących w czasie wakacji za granicą Ministerstwo Finansów.
  • Wakacyjne podróże samolotem – prawa przysługujące pasażerom linii lotniczych oraz co można, a czego nie można przewieźć samolotem - Urząd Lotnictwa Cywilnego.
  • Co warto wiedzieć przed i w trakcie podróży koleją, jakie prawa przysługują pasażerowi oraz czego może oczekiwać od przewoźnika - Urząd Transportu Kolejowego.
  • Jak sprawnie dotrzeć do celu i nie utknąć w korkach - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
  • Procedury zmiany dostawcy energii i porównywania ofert - Urząd Regulacji Energetyki.
  • Zasady bezpiecznego obchodzenia się z ogniem - Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej.
  • O dobrych praktykach mających wpływ na środowisko, o których należy pamiętać również w wakacje - Ministerstwo Środowiska.
  • O Europejskiej Karcie Ubezpieczenia Zdrowotnego- Narodowy Fundusz Zdrowia.
  • Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej: Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Rzeszów, Warszawa, Wrocław, Szczecin

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: