  • 201. Data: 2023-10-18 09:28:23
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przepraszam - a w jaki sposób klich miałby być odpowiedzialny za
    > katastrofę smoleńską?

    Piloci bez winy raczej nie są. Przy takiej katastrofie podać się raczej
    pownien o ile chciał się zachować jak na cwywilizowaną klasę polityczną
    przystało. Jak już było wiadomo oczywiście.

    --
    Marcin

  • 202. Data: 2023-10-18 10:20:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Oct 2023 16:48:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > O ile nie zaszły jakieś dodatkowe ustalenia, to raczej nie on pilotował
    > samolot.

    Masz rację; Kaczyński wysłał nawet Błasika do kokpitu, żeby przypomniał
    pilotowi, że na lotnisku, którego nie widać, pod żadnym pozorem nie należy
    lądować.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 203. Data: 2023-10-18 10:30:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 10:20:28 +0200, Olin wrote:

    > Masz rację; Kaczyński wysłał nawet Błasika do kokpitu, żeby przypomniał
    > pilotowi, że na lotnisku, którego nie widać, pod żadnym pozorem nie należy
    > lądować.

    Ustalono, kiedy Błasik do kokpitu wszedł?

    J.

  • 204. Data: 2023-10-18 10:43:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 07:28:23 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Piloci bez winy raczej nie są. Przy takiej katastrofie podać się raczej
    > pownien o ile chciał się zachować jak na cwywilizowaną klasę polityczną
    > przystało. Jak już było wiadomo oczywiście.

    Ale dowódcą Sił Powietrznych byl gen. Błasik, mianowany na to
    stanowisko przez prezydenta ... Kaczynskiego.

    Winą ministra moglo być nie przysłanie do pułku niezależnej kontroli.
    Ale chyba nie ma takiego zwyczaju. Wojsko samo raportuje ze u nich
    wszystko w najlepszym porządku.

    No i moze odpowiada za zaniechanie szkolen na symulatorach ... bo kto
    inny miałby to załatwić?

    troche wiecej o roli Błasika, choc nie jestem pewien ile z tego to
    domysły
    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/4
    87257,zmiescisz-sie-smialo-general-blasik-prowadzil-
    samolot-na-lotnisko-w-smolensku-nowe-nagrania-z-tupo
    lewa.html

    Przy czym "zmiescisz sie smiało" na wysokosci 230m nie wydaje się
    żadną przesadą. Natomiast "kiedy pada słowo 30" to juz jest
    naciąganie.

    Jedno tylko mnie zastanawia - gdzie Błasik siedział, i jaki
    wysokościomierz odczytywał.

    Z ryzyka lądowania we mgle doskonale sobie zdawał sprawę.

    J.

  • 205. Data: 2023-10-18 10:58:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 21:55:08 +0200, Shrek wrote:

    > Powązki? A ile jeszcze prezydentów planujesz w tym stuleciu? Gdzieś sie
    > zmieszczą:P

    Prezydenci, premierzy, Naczelnicy, generałowie ...

    J.

  • 206. Data: 2023-10-18 10:59:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Piloci bez winy raczej nie są. Przy takiej katastrofie podać się raczej
    > pownien o ile chciał się zachować jak na cwywilizowaną klasę polityczną
    > przystało. Jak już było wiadomo oczywiście.

    Premierowi D. Tuskowi (PO) dopiero po roku było wiadomo że min. Klich (PO)
    "za co? jednak odpowiada (politycznie)" - był szybki jak to D. Tusk (PO).

    Standard odpowiedzialności politycznej (dymisji/rezygnacji szefa/kapitana)
    dla mnie jest także po to by podwładni nie włazili w dupę szefowi
    maskowaniem śladów jego działań oczywiście "z własnej inicjatywy".
    Ten standard dobrych obyczajów jest D. Tuskowi i PO całkowicie obcy IMHO.

    --
    A. Filip

  • 207. Data: 2023-10-18 11:01:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-18, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale dowódcą Sił Powietrznych byl gen. Błasik, mianowany na to
    > stanowisko przez prezydenta ... Kaczynskiego.

    Miał na niego wpływ decyzyjny, tzn mógł go zdymisjonować?

> [...]
    > wszystko w najlepszym porządku.
    >
    > No i moze odpowiada za zaniechanie szkolen na symulatorach ... bo kto

    Generalnie to odpowiada się za dzialania podwładnych.

    --
    Marcin

  • 208. Data: 2023-10-18 11:02:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 21:53:57 +0200, Shrek wrote:

    > Może inny - wojsko i transportowy.

    > Szczęście. Albo raczej brak pecha.

    Umiejetnosci i brak pecha.
    Silnik zawsze może stanąc.

    > A potem się wlatuje cfitem:(

    Ale rzadko, a w normalnych też się zdarza.

    > Co się zdarza - świadome przekraczanie limitów - chyba gdzieś w ameryce
    > południowej - air scure czy jakoś tak.

    Próba lądowania, gdy ogolnie nie ma warunków.
    A może akurat się pojawią ..

    Polskie przepisy cywilne zabraniają wylotu jak na docelowym lotnisku
    warunków brak, ale przy dłuzszym locie - mogą sie pogoda pogorszyc juz
    w trakcie lotu, albo polepszyc.

    J.

  • 209. Data: 2023-10-18 11:03:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 Oct 2023 10:30:10 +0200, J.F napisał(a):

    > Ustalono, kiedy Błasik do kokpitu wszedł?

    Zaraz po tym, jak skończył pić mineralną, bo go suszyło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 210. Data: 2023-10-18 11:26:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > wysokościomierz odczytywał.
    >
    > Z ryzyka lądowania we mgle doskonale sobie zdawał sprawę.

    Szefem Błasika był min. Klich (PO) który stwierdził publicznie że "nawet
    nie pomyślał" o zdymisjonowaniu Błasika za Mirosławiec (2008)[A].
    Owszem powiedział tak po tym jak prezydent L. Kaczyński powiedział że
    dymisji nie zatwierdzi ale wkopał się jak byle partacz i mało ostrożny
    idiota. Tak samo najpierw _osobiście_ wychwalał Błasika na jego
    pogrzebie "jako generała bez skazy" a potem zwalał na niego "całą" winę.
    [ Mógł wygłosić _osobiście_ "zdawkowe" standardy ]

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_
    Miros%C5%82awcu

    --
    A. Filip