  • 1. Data: 2004-08-09 08:18:43
    Temat: zamek z piasku - zagatka wakacyjna
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    causa:

    Budujemy zamek z piasku na plazy; nagle jakis pajac podchodzi i go nam
    niszczy. Jakie roszczenia przysluguja pokrzywdzonemu?

    1. Ochrona własnosci?
    chyba nie tedy droga, gdyz piasek na plazy nie jest nasz.

    2. Moze prawo autorskie?
    zniszczenie dziela, utracone korzysci z praw majatkowych.....

    inne pomysly?

    pozdrawiam
    znudzony bezwietrznym urlopem
    Wirtualna,

  • 2. Data: 2004-08-09 08:21:09
    Temat: Re: zamek z piasku - zagatka wakacyjna
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > inne pomysly?

    Wizyta tu :

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=69648

  • 3. Data: 2004-08-09 10:22:42
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > 1. Ochrona własnosci?
    > chyba nie tedy droga, gdyz piasek na plazy nie jest nasz.

    zamek tez nie - nie masz aktu wlasnosci, dowodu
    na to ze byl Twoj (faktura itp)

    > 2. Moze prawo autorskie?
    > zniszczenie dziela, utracone korzysci z praw majatkowych.....

    Nie naruszyl praw autorskich.
    Naruszylby, gdyby on wykonal plagiat a Ty bys musial
    wykazac, ze on skopiowal Ciebie a nie na odwrot np.

    > inne pomysly?

    Straty moralne? Ale te moze zniwelowac tzw. niska
    szkodliwosc spoleczna czynu (belkot za belkot ;)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 4. Data: 2004-08-09 10:47:26
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <w...@w...pl.com>
> [...]
    >
    > 2. Moze prawo autorskie?
    > zniszczenie dziela, utracone korzysci z praw majatkowych.....

    hint:
    maluję obraz - podchodzi ktoś i go niszczy go

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2004-08-09 10:57:56
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    plusz napisał(a):
    > hint:
    > maluję obraz - podchodzi ktoś i go niszczy go

    Zwaz na to ze malujac ten obraz korzystales z farb ktore byly twoja
    wlasnoscia, a w przypadku budowy zamku z piasku korzystamy z rzeczy
    ktora jest tak samo tego co zbudowal jak i tego co zniszczyl zamek :)

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 6. Data: 2004-08-09 15:11:37
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Zwaz na to ze malujac ten obraz korzystales z farb ktore byly twoja
    > wlasnoscia,

    A skąd takie założenie. A może malarz maluje na zamówienie
    cudzymi farbami...

    Tu kombinował bym w kierunku zniszczenia dzieła
    albo
    w kierunku naruszenia posiadania

    wynik tych rozważań jest dla mnie trudny do przewidzenia bez
    zajrzenia do źródeł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-08-09 18:43:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > Budujemy zamek z piasku na plazy; nagle jakis pajac podchodzi i go nam
    > niszczy. Jakie roszczenia przysluguja pokrzywdzonemu?

    Wiem, że mam zboczenie zawodowe, ale ja bym tu wyszedł od art. 51§2 kw -
    inny wybryk zakłócający spokój i porządek publiczny. Na tej podstawie można
    by żądać jakiegoś drobnego zadość uczynienia.

  • 8. Data: 2004-08-09 21:15:32
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie naruszyl praw autorskich.
    > Naruszylby, gdyby on wykonal plagiat a Ty bys musial
    > wykazac, ze on skopiowal Ciebie a nie na odwrot np.
    a nie narusza ich wykonujac osobiste prawo tworcy do zniszczenia dziela??

    p.
    W,

  • 9. Data: 2004-08-09 21:17:13
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wizyta tu :
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=69648

    daj spokoj, sa wakacje, nie wymagaj ode mnie myslenia na urlopie ;)

    p.
    W,

  • 10. Data: 2004-08-09 21:22:43
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > inny wybryk zakłócający spokój i porządek publiczny. Na tej
    podstawie można
    > by żądać jakiegoś drobnego zadość uczynienia.

    Chyba bym dyskutował czy zakłóca to aż PUBLICZNY spokój i
    porządek.
    Ale a propos: Z pewnością zakłóca spokój prywatny Twórcy zamku -
    może więc warto byłoby rozważyć jeszcze naruszenie dóbr osobistych
    autora zamku (art. 23 i 24 k.c.)? :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info