  • 1. Data: 2004-08-08 21:36:01
    Temat: przestepstwo popelnione za granica
    Od: "viciu" <v...@p...onet.pl>

    czy po odbyciu kary za granica osoba ktora wroci do Polski ponosi jakas
    odpowiedzialnosc karna rowniez w Polsce?bo slyszalem w tv ze tak ale to nie
    normalne karac kogos dwa razy za to samo przestepstwo.jak jest ?

  • 2. Data: 2004-08-09 00:03:11
    Temat: Re: przestepstwo popelnione za granica
    Od: "caros" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viciu" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > normalne karac kogos dwa razy za to samo przestepstwo.jak jest ?

    tak,jak dobrze pamietam z miedzynarodowego prawa karnego.
    Nie pamietam do konca,ale byla umowa miedzynarodowa o nie karaniu
    za to same przestepstwo.

    Oczywiscie zalezy to od ustawodawstwa danego kraju, bo za dany czyn moze np.
    we
    Francji nie grozic sankcja karna, a juz w PL tak :)

    W najgorszym przypadku, jesli przestepstwo dotknelo 20 obcokrajowcow z
    roznych
    panstw, a czyn mial miejsce w innym kraju niz kraj przestepcy to mozna sobie
    zrobic dlugie wakacje w roznych zakatkach swiata az do +++.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-08-09 14:58:43
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "caros" <c...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Oczywiscie zalezy to od ustawodawstwa danego kraju, bo za dany czyn
    > moze np. we
    > Francji nie grozic sankcja karna, a juz w PL tak :)

    I w takim wypadku w Polsce też nie grozi za to kara.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz, budujesz, a potem...
    modlisz sie!

  • 4. Data: 2004-08-09 17:44:55
    Od: "viciu" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > pozdrawiam
    >
    > dziekuje za te wiadomosci!!!kiedys w programie "cela"straszyli Polakow ze
    jak wroca to jeszcze w Polsce beda musieli odsiedziec do 3 lat.a jak pytalem
    adwokata to mowil ze nie tylko przepisza ta kare w papiery zeby nabrudzic w
    papierach.jeszcze raz dzieki i pozdrawiam!!!

  • 5. Data: 2004-08-09 18:34:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "caros" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tak,jak dobrze pamietam z miedzynarodowego prawa karnego.
    > Nie pamietam do konca,ale byla umowa miedzynarodowa o nie karaniu
    > za to same przestepstwo.

    Nie wiem jak międzynarodowe prawo karne to normuje, ale polskie zostało
    zawarte w art. 109-114 kk.

  • 6. Data: 2004-08-09 19:52:58
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

> [...]
    nie
    > normalne karac kogos dwa razy za to samo przestepstwo.jak jest ?
    Co do zasady tak, chyba ze:
    1. Czyn nie stanowi przestepstwa w prawie Polskim - np. ktos nie zmowil
    paciorka w Iranie, kobieta pokazala twarz na ulicy, czy np. zjadl swieta
    krowe...
    2. Czyn jest przestepstwem wedlug prawa Polskiego, ale nie jest
    przestepstwem w kraju popelnienia (tzn jest dozwolony) - ciezko mi tu o
    przyklad, ale moze jakas bigamia... Ciezko karac za to, ze sie ma w Iranie 2
    zony, skoro jest to tam standartem (czy wrecz miernym wynikiem)
    3. I oczywiscie jesli kara jaka zagrozony jest dany czyn w Polsce, jest
    nizsza niz kara odbyta - tu jest przestepstwo, lecz sie nie kaze.

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-08-10 16:43:50
    Od: poreba <d...@p...com>

    "wirtualna" <w...@w...pl.com> niebacznie popelnil

    > Co do zasady tak, chyba ze:
    Sugerujesz, że "jurysdykcja" polskiego prawa rozciąga się
    poza granice naszego państwa (niezależnie od skutków prawnych)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2004-08-10 23:44:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    ..

    > Sugerujesz, że "jurysdykcja" polskiego prawa rozciąga się
    > poza granice naszego państwa (niezależnie od skutków prawnych)?

    Skoro tak stanowi ustawa?