  • 1. Data: 2004-08-09 07:15:14
    Temat: [pilne] minimalne wynagrodzenie a późniejsza emerytura
    Od: "qrczak" <q...@p...onet.pl>

    Błagam, pomóżcie!!!
    Zamiast siedzieć w domu na urlopie wychowawczym (bezpłatnym) wystosowałam
    pisemko do pracodawcy o zmniejszenie etatu. No i wszystko pięknie,
    pracodawca się zgodził (ponoć innego wyjścia i tak nie miał), ale moje
    obecne wynagrodzenie nie osiąga wysokości minimalnego wynagrodzenia
    (magiczne 824 zł).
    I tu moje pytanie: Jak jest obecnie w przepisach ZUS? Gdybym była na
    wychowawczym, czas ten zaliczony zostałby jako okres nieskładkowy, a jak to
    jest, kiedy się pracuje na pół etatu?

    Proszę o jakieś informacje czy odnośniki do informacji w necie.

    Dziękuję z góry bardzooo

    Qra
    PS. Zależy mi na szybkiej informacji, bo jeśli to ważne, będę walczyć z
    szefem o podwyżkę... hihi

  • 2. Data: 2004-08-09 15:33:41
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "qrczak" <q...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cf78bp$gpd$1@atlantis.news.tpi.pl

    > [..................]
    > I tu moje pytanie: Jak jest obecnie w przepisach ZUS? Gdybym była na
    > wychowawczym, czas ten zaliczony zostałby jako okres nieskładkowy, a
    > jak to jest, kiedy się pracuje na pół etatu?

    To na jaką cześć etatu pracujesz dla ZUS'u nie jest
    istotne. Istotna jest wysokość wpłaconej składki bo
    jej wysokość zależna jest od wysokości dochodu. Im
    niższa wysokość składki (zarobków) tym niższy_mniejszy
    mnożnik (procentowy) przy obliczaniu emerytury. Na
    pocieszenie powiem Ci, że najniższy okres składkowy
    jest korzystniejszy od okresu bezskładkowego. ;-)

    1. www.google.pl
    2. http://www.zus.pl/swiadcze/emer012.htm

    > PS. Zależy mi na szybkiej informacji, bo jeśli to ważne, będę walczyć z
    > szefem o podwyżkę... hihi

    1. Kancelaria prawnicza. (trzeba zapłacić)
    2. www.google.pl (trzeba trochę inwencji)
    3. Ostrożnie z "wojenkami" bo mogą się "tragicznie"
    zakończyć.