  • 11. Data: 2018-01-11 13:45:26
    Temat: Re: ustawiony przetarg
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Thu, 11 Jan 2018 11:21:21 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No fajne :) ale z drugiej strony, że tym ludziom do łbów nie przejdzie
    > aby napisac takie pismo z elementami ludzkiego języka, to też jest
    > symptomatyczne.

    Rozczuliło mnie zwłaszcza to "E-MAIL NR... (i numerek wpisany długopisem).

    --
    Yakhub

  • 12. Data: 2018-01-11 16:10:34
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 11:23, pueblo pisze:
> [...]
    > dotyczy "postępowania przetargowego nr...", choć oczywiście nigdy nawet o
    > tym przetargu nie słyszała. Autentyk: email, dane, nazwisko, skan
    > dokumentu - to na pewno SG. No i taki przetarg istnieje.
    > Podejrzewam, że nic jej nie grozi, zwłaszcza wygranie przetargu, ale co
    > można z tym fantem zrobić? W sensie jak zepsuć temu, kto wykorzystał jej
    > dane(a być może podrobił podpis składając ofertę) zabawę? De facto jest
    > teraz słupem i lepiej się nie przyzwyczajać do takich sytuacji. Napisała
    > tylko emaila na wskazany adres SG z informacją, że nic nie wie i że nie

    Pełen szacun za wysnucie na podstawie tego pisma teorii o ustawieniu
    przetargu. Nie myślałeś przypadkiem by aplikować do komisji smoleńskiej?
    Miałbyś naprawdę duże szanse.

    --
    Sonn

  • 13. Data: 2018-01-11 16:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 11:56:59 UTC+1 użytkownik Liwiusz
    napisał:
    >https://dl.dropboxusercontent.com/s/b3t6ysbsh3cvocp
    /przetarg.jpg?dl=0

    >Czy jakieś przepisy nakazują wysyłać to w takiej formie bełkotu
    >prawnego?
    >Nie można wysłać po prostu "zaproszenie do udziału w przetargu"?

    No nie mozna, skoro
    2. Zamawiający może, po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu,
    bezpośrednio poinformować o wszczęciu postępowania o udzielenie
    zamówienia znanych sobie wykonawców,

    :-)

    Zaproszenie to chyba inny tryb.
    Tym niemniej mozna, a chyba nawet nalezy napisac "o wszczęciu
    postępowania o udzielenie zamówienia", chod to w sumie tez bedzie
    "prawniczy belkot" :-)

    Cos by mogli napisac, ze to etap ogloszenia

    J.

  • 14. Data: 2018-01-11 16:14:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 13:45, Yakhub pisze:

    > Rozczuliło mnie zwłaszcza to "E-MAIL NR... (i numerek wpisany długopisem).

    Papierowy rozdzielnik.
    I durna organizacja pracy gdzie numerek wpisuje inna osoba niż
    pisząca pismo.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-01-11 17:52:10
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sonn, 11 sty 2018 w news:n7L5C.745129$gi3.651747@fx19.am4
    napisałeś/aś:

    > Pełen szacun za wysnucie na podstawie tego pisma teorii o ustawieniu
    > przetargu.
    No tak jakoś to sobie wymyśliłem, a temat tzw. clickbaitowy. Wyobraziłem
    sobie, że ktoś akceptuje kilka fikcyjnych ofert przetargowych oraz jedną
    prawdziwą, która to ma wygrać. To chyba można nazwać ustawieniem.
    >Nie myślałeś przypadkiem by aplikować do komisji
    > smoleńskiej? Miałbyś naprawdę duże szanse.
    Na piwko i parówki? Czemu nie.

  • 16. Data: 2018-01-11 17:52:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-01-18 o 16:14, RadoslawF pisze:

    > Papierowy rozdzielnik.
    > I durna organizacja pracy gdzie numerek wpisuje inna osoba niż
    > pisząca pismo.

    Kurcze, teraz zauważyłem. Czyli zamiast wysłać emailem treść do
    odbiorców, to oni tam:

    1) Napisali w jakim edytorze pismo i go zeskanowali.
    2) Ktoś to podpisał i zadziennikował.
    3) Zeskanowali treść do komputera.
    4) Każdy email osobno wysłali.

    Kurcze, normalnie bym nie wpadł na coś takiego.

  • 17. Data: 2018-01-11 18:58:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > 3) Zeskanowali treść do komputera.
    > 4) Każdy email osobno wysłali.
    >
    > Kurcze, normalnie bym nie wpadł na coś takiego.

    Się nie chwal.
    Firma czy instytucja wysyłając jakiekolwiek pismo zachowuje sobie
    jego kopie. W praktyce nawet dwie bo pierwsza w dziale który pismo
    stworzył a druga w sekretariacie który to wysyłał.

    Sposoby i zasady archiwizacji papieru wypracowane są przez ponad
    sto lat, archiwizacja wysłanych emaili to czarna magia dla urzędników.
    I brak pewności czy przy padzie dysku takie dane nie znikną.
    Więc się drukuje, dekretuje, podpisuje, skanuje i chowa do archiwum.
    A skan wysyła emailem w celu oszczędności papieru. :-)

    Jedyna oszczędność to duże firmy i korporacje wewnętrznie stosują
    korespondencje elektroniczną bez użycia papieru. Ale wszystko co
    wychodzi na zewnątrz i tak pójdzie na papier.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2018-01-11 19:02:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 17:52, pueblo pisze:

    > No tak jakoś to sobie wymyśliłem, a temat tzw. clickbaitowy. Wyobraziłem
    > sobie, że ktoś akceptuje kilka fikcyjnych ofert przetargowych oraz jedną
    > prawdziwą, która to ma wygrać. To chyba można nazwać ustawieniem.

    Można.
    W firmach przy małych zleceniach dzwoni się do sprawdzonego i zaufanego
    kooperanta i informuje że jest takie zlecenie, za tyle i że mają
    przysłać dwie czy trzy oferty bo taki jest wymóg.
    I wygrywa najtańsza oferta firmy z którą już ileś lat współpracujemy.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-01-11 19:58:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-01-11 o 11:23, pueblo pisze:
    [...]
    >Pełen szacun za wysnucie na podstawie tego pisma teorii o ustawieniu
    >przetargu. Nie myślałeś przypadkiem by aplikować do komisji
    >smoleńskiej?
    >Miałbyś naprawdę duże szanse.

    A kto ich tam wie - moze i wykonawca juz prawie wybrany, tylko teraz
    warto miec papiery, ze sie wyslalo 20 zaproszen/powiadomien, z czego
    odpowiedzialy tylko 2 firmy, a i tak nie spelnialy wymogow formalnych

    J.

  • 20. Data: 2018-01-12 12:47:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Jan 2018 17:52:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > 1) Napisali w jakim edytorze pismo i go zeskanowali.

    Generalnie łatwiej byłoby wydrukować, ale, przy odrobinie samozaparcia,
    chyba da się zeskanować ekran.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek