  • 1. Data: 2018-01-10 22:00:50
    Temat: Dziedziczenie
    Od: "Jolka" <n...@w...pl>

    Witam serdecznie

    Moja mama wraz z moim ojczymem mieli działki rolnicze o pow 0,3371 HA i
    0,4511 HA. W 1998 r moja mama zmarła. Czy ja i moja siostra jako córki zmarłej
    miałyśmy prawo do dziedziczenia tych działek rolniczych? W czasie kiedy zmarła moja
    mama miałam 20 lat i ukończone liceum ekonomiczne o specjalności rachunkowość i rynek
    rolny (liceum ukończone w Zespole Szkól Rolniczych).
    Z tego co widziałam w księgach, ojczym zrobił postępowanie spadkowe po
    mamie w 2003, z czego dziedziczył tylko jego syn (mój przyrodni brat) i
    on.
    Po postępowaniu spadkowym w 2005 roku działki rolnicze zostały
    sprzedane przez ojczyma.

  • 2. Data: 2018-01-10 22:17:46
    Temat: Re: Dziedziczenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-01-18 o 22:00, Jolka pisze:
> [...]
    > Po postępowaniu spadkowym w 2005 roku działki rolnicze zostały sprzedane

    To bardzo złożone zagadnienie, bo przepisy zmieniały się w czasie, a
    również i Trybunał Konstytucyjny tam mieszał. W każdym razie to, że
    ojczym i jego syn dziedziczyli nie zmienia faktu, że te ich udziały
    wlicza się do ogólnego spadku i o tyle Wy powinniście więcej dostać z
    pozostałej części. To, jakie wykształcenie pozwalało na dziedziczenie,
    to określały Rozporządzenia.

    Znaczenie miało, czy Ty i siostra uczyłyście się w owym czasie (wówczas
    dziedziczycie) albo czy w chwili śmierci mamy "stale pracowałyście przy
    produkcji rolnej", czego wykazanie,jeśli z nią mieszkaliście też było
    możliwe. Generalnie poczytaj art.1058 kc i kolejne.

  • 3. Data: 2018-01-11 01:46:27
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-01-10 o 22:00, Jolka pisze:
> [...]
    > Po postępowaniu spadkowym w 2005 roku działki rolnicze zostały sprzedane

    Szybko na tego sukinkota pisz pozew do swojego Sądu Rejonowego.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-01-11 19:26:55
    Od: "Jolka" <n...@w...pl>

    Dnia 10.01.2018 Robert Tomasik dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

> [...]
    >produkcji rolnej", czego wykazanie,jeśli z nią mieszkaliście też było
    >możliwe. Generalnie poczytaj art.1058 kc i kolejne.

    Dziękuję za informację

    Z wyżej wskazanego przepisu wynika, że powinnam dziedziczyć
    przynajmniej ja,
    bo studiowałam zaocznie. Chyba nie ma znaczenia, czy są to studia zaoczne
    czy dzienne i nie związane z rolnictwem, prawda?

  • 5. Data: 2018-01-12 00:40:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-01-18 o 19:26, Jolka pisze:

> [...]
    > bo studiowałam zaocznie. Chyba nie ma znaczenia, czy są to studia zaoczne
    > czy dzienne i nie związane z rolnictwem, prawda?

    Uczenie się, to uczenie. Ale co chcesz z tym po kilkunastu latach
    zrobić? Bo to trochę trudno rozgrzebywać. Jeśli już koniecznie coś, to
    fałszywe oświadczenie przed sądem. W owym czasie sądy przyjmowały
    oświadczenia, ze nie ma innych spadkobierców.

  • 6. Data: 2018-01-12 11:33:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > W owym czasie sądy przyjmowały
    > oświadczenia, ze nie ma innych spadkobierców.

    Teraz też przyjmują.

    MJ

  • 7. Data: 2018-01-12 11:35:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > Po postępowaniu spadkowym w 2005 roku działki rolnicze zostały sprzedane

    Ty idź do prawnika, może wydobędzie prawdziwy opis sytuacji.
    Tydzień temu pytałaś czy dziedziczy się po ojczymie a tu wygląda, że
    działki były matki.

  • 8. Data: 2018-01-12 18:14:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-01-18 o 11:33, Michał Jankowski pisze:

    > Teraz też przyjmują.

    Akurat niecały rok temu przerabiałem tę smutną procedurę i w ogóle nie
    byłem w sądzie. Notariusz to obgonił, bo nie było żadnych problemów ze
    strony spadkobierców. Przyjął oświadczenie, no ale nie sąd. Ale to jest
    możliwe od kilku lat.

  • 9. Data: 2018-01-18 10:47:04
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-01-11 o 01:46, Animka pisze:

    > Szybko na tego sukinkota pisz pozew do swojego Sądu Rejonowego.

    I najlepiej wspomnij o molestowaniu.

  • 10. Data: 2018-01-19 14:24:54
    Od: Przemek Lipski <p...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 18:14:10 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > byłem w sądzie. Notariusz to obgonił, bo nie było żadnych problemów ze
    > strony spadkobierców. Przyjął oświadczenie, no ale nie sąd. Ale to jest

    No, a rodzice ze sprawa spadkową poszli do sądu i sędzia zażyczył sobie dokumentów,
    że zmarły brat nie posiadał dzieci i sprawa na razie stoi w miejscu od 1,5 roku.
    Czy można taką sprawę jakoś wycofać z sądu i iść z tym do notariusza?

    Pozdrawiam Przemek