  • 1. Data: 2018-01-11 11:58:13
    Temat: Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie walczy z Excelem
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Jesienią po raz pierwszy zorganizowano - według nowych zasad - nabór na
    aplikacje sędziowską i prokuratorską. Do konkursu przystąpiło ponad 2 tys.
    prawników, blisko 600 udało się przejść przez dwa etapy rekrutacji. Miejsc
    na obu aplikacjach było tylko 280.

    W poniedziałek powołana przez ministra sprawiedliwości komisja konkursowa
    ogłosiła wyniki naboru. Szybko okazało się, że liczby punktów uzyskane w
    poszczególnych etapach nie zgadzają się ze zsumowanymi wynikami.

    "Powinnam być na szczycie listy, a jestem pod progiem. Zabrali mi punkty i
    poleciałam 200 miejsc w dół. Ale będzie afera. Nie wybaczę im tego" -
    pisała na forum prawniczka o nicku Cosmopolitan.

    We wtorek w KSSiP rozdzwoniły się telefony od kandydatów. Skrzynkę mailową
    zasypały skargi. Kandydaci relacjonowali, że ,,spanikowane panie" w
    sekretariacie zawiadomiły sekretarza komisji konkursowej i dyrektora
    szkoły.

    ,,Pani powiedziała, że mają już około stu zgłoszeń, do siedziby jedzie
    dyrektor i informatyk, doszli do tego, że błąd jest w pliku z Excela" -
    relacjonowali.

    ,,Błędy miały charakter techniczny i polegały na nieprawidłowym sortowaniu w
    systemie informatycznym wyników z pierwszego etapu konkursu osiągniętych
    przez 31 kandydatów, których nazwiska się powtarzały" - poinformowała
    komisja. We wtorek anulowała pierwszą listę kwalifikującą i sporządziła
    drugą."

    całość:
    http://wyborcza.pl/7,75398,22880428,skandal-po-konku
    rsie-na-aplikacje-sedziowska-zle-policzono.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 2. Data: 2018-01-11 12:16:13
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    >
    > całość:
    > http://wyborcza.pl/7,75398,22880428,skandal-po-konku
    rsie-na-aplikacje-sedziowska-zle-policzono.html

    Były "błędy sortowania" _po raz pierwszy_? WSTYD.
    Zareagowali w miarę sprawnie i szybko na "reporty o błędach"?
    Aż HAŃBY może nie być.

    Błędy można wybaczyć. Niewybaczalne jest powtarzanie (takich samych)
    błędów i uporczywe trwanie w błędzie.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2018-01-11 12:49:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Jan 2018 12:16:13 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Były "błędy sortowania" _po raz pierwszy_? WSTYD.
    > Zareagowali w miarę sprawnie i szybko na "reporty o błędach"?
    > Aż HAŃBY może nie być.

    W sumie, jak na państwo za kartonu, nie było najgorzej.
    Szczególnie poruszyło mnie, że do sortowania w Excelu potrzebny był
    osobiście informatyk.

  • 4. Data: 2018-01-11 16:07:16
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 11:58, Olin pisze:
> [...]
    >
    > całość:
    > http://wyborcza.pl/7,75398,22880428,skandal-po-konku
    rsie-na-aplikacje-sedziowska-zle-policzono.html

    Jaki minister taka szkoła. A tak na marginesie, nic tylko pogratulować
    zmiany systemu szkolenia poprzez jego centralizację i stworzenie fabryki
    baranów.

    --
    Sonn

  • 5. Data: 2018-01-12 12:51:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Jan 2018 16:07:16 +0100, Sonn napisał(a):

    > pogratulować
    > zmiany systemu szkolenia poprzez jego centralizację i stworzenie fabryki
    > baranów.

    Co do obsługi, chyba nie ma wątpliwości, a na ocenę absolwentów trzeba
    jeszcze zaczekać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu