  • 1. Data: 2006-05-04 20:11:33
    Temat: sprzedaz poza lokalem na indywidualne zamowienie - czy tez 10 dni zwrot?
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Witam, generalnie jest przepis, że jak kupujemy poza lokalem firmy to do 10
    dni mozemy to zwrocic,

    a jak jest z rzeczami na indywidualne zamówienie?

    konkretnie chodzi mi o komputer, który jest dajmy na to konfigurowany pod
    konkretnego klienta,
    czy też mam obowiazek przyjac taki towar do 10 dni?

    Piotr

  • 2. Data: 2006-05-05 08:07:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > konkretnego klienta,
    > czy też mam obowiazek przyjac taki towar do 10 dni?

    Przede wszystkim są dwa rodzaje umów, przy których konsumentowi
    przysługuje prawo do odstąpienia - zawierane poza lokalem
    przedsiębiorstwa i na odległość. W pierwszym - nie ma znaczenia, w
    drugim - art.10 ust.3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów.
    Tyle że MZ granica między przypadkiem gdy chodzi o świadczenie o
    właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego
    zamówieniu (co wyłącza prawo odstąpienia) a takim, gdzie kupujący
    wybiera tylko między różnymi wariantami jest płynna granica i czasem
    może ona być trudna do określenia...

    KG