  • 1. Data: 2008-06-25 05:14:24
    Temat: sprzedaż pokoju
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Witam

    czy można sprzedać 1 pokój z mieszkania 4 pokojowego sąsiadowi? Mieszkanie
    ma księgę wieczystą.
    Jeżeli tak to czy wtedy ten pokój jest wykreślany z KW obecnego właściciela
    a dopisywany do KW mieszkania sąsiada?

    czy trzeba wykonać jakieś bardziej skomplikowane operacje niż wizyta u
    notariusza przy sprzedaży...

    --
    pozdr
    P.

  • 2. Data: 2008-06-25 07:32:36
    Temat: Re: sprzedaż pokoju
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Teoretycznie mozna, ale:
    Moze byc potrzebna zgoda powiatowego inspektora nadzoru budowlanego (osiągnięcie
    której pociagnie za sobą dalszą
    papierologię) - IMHO będa potrzebne dwa nowe zaświadczenia o samodzielności tych
    dwóch lokali;
    Może być potrzebna zgoda wspólnoty mieszkaniowej (jw) - w sposób dorozumiany, dla
    podzielenia oraz połaczenia lokali
    zgoda wspólnoty (a nie samego zarządu!) w formie uchwały jest potrzebna.
    Najlepiej poradźcie się u samego notariusza.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-06-25 08:03:07
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    666 pisze:
    > Teoretycznie mozna, ale:

    Czy ty masz problemy ze sobą? Ile razy trzeba zwracać ci uwagę że źle
    cytujesz? TO jest usenet, ma kilka zasad prawidłowego zachowania,
    dobrego wychowania, pisz pod cytatem!

  • 4. Data: 2008-06-25 08:21:13
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > dorozumiany, dla podzielenia oraz połaczenia lokali
    > zgoda wspólnoty (a nie samego zarządu!) w formie uchwały jest potrzebna.

    nie ma wspólnoty (takiej jak to jest w blokach) bo to to domek poniemiecki -
    mieszkają w nim 4 rodziny a ten jeden pokój akurat fizycznie jest oddzielony
    od innych pokoi w mieszkaniu - sprzedawany pokój jest na poddaszu i
    sąsiaduje z mieszkaniem sąsiada.

    > Najlepiej poradźcie się u samego notariusza.

    tak też muszę zrobić...

    --
    pozdr
    P.

  • 5. Data: 2008-06-25 09:20:06
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czyli jest zapewne tzw. mała wspólnota, może być wymagana łączna zgoda wszystkich
    czworga właścicieli.
    Czy w tym budynku są w ogóle wyodrębnione lokale mieszkalne?
    Czy jest załozona ksiega wieczysta?
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-06-25 10:48:40
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > Czyli jest zapewne tzw. mała wspólnota, może być wymagana łączna zgoda
    > wszystkich czworga właścicieli.
    > Czy w tym budynku są w ogóle wyodrębnione lokale mieszkalne?
    > Czy jest załozona ksiega wieczysta?

    Być może w świetle prawa jest to mała wspólnota - choć formalnie nie ma
    żadnych zarządów itp...
    każde z 4 mieszkań ma odrębną księgę wieczystą a działka na której stoi dom
    swoją KW ale jest to współwłasność właścicieli mieszkań a nie gminy.
    Mnie bardzo ciekawi po co mi zgoda sąsiada spod 4 żebym mógł sprzedać swój
    pokój sąsiadowi spod 3?
    Dzięki za pomoc ale tego nie rozumiem...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2008-06-25 12:03:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2008, gg wrote:

    > Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał
    >
    > Być może w świetle prawa jest to mała wspólnota - choć formalnie nie ma
    > żadnych zarządów itp...

    Bo w małej wspólnocie nie musi być "dedykowanego" zarządu.
    Decyduje zebranie współwłaścicieli.

> [...]
    > swoją KW ale jest to współwłasność właścicieli mieszkań a nie gminy.
    > Mnie bardzo ciekawi po co mi zgoda sąsiada spod 4 żebym mógł sprzedać swój

    Bo postanowili w Sejmie, że w *każdej* sprawie dotyczącej budynku
    taka zgoda ma być potrzebna :)
    A nuż będą chcieli żeby np. obciążyć hipotekę zakazem przebijania
    ściany do tego pokoju ;)

    Dla porządku: jeśli jeden z sąsiadów się uprze mimo braku obiektywnych
    przesłanek, to zawsze pozostaje droga sądowa.

    pzdr, Gotfryd
    (mała wspólnota "w zarządzie własnym")

  • 8. Data: 2008-06-25 12:13:35
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > Bo postanowili w Sejmie, że w *każdej* sprawie dotyczącej budynku
    > taka zgoda ma być potrzebna :)
    > A nuż będą chcieli żeby np. obciążyć hipotekę zakazem przebijania
    > ściany do tego pokoju ;)

    nie ma takiej potrzeby - układ jest taki że nie trzeba nic przebijać
    właśnie... ciężko to wytłumaczyć ale nie trzeba by żadnych prac budowlanych
    typu przestawianie drzwi lub robienie nowych robić...

    dzięki za pomoc podejdę do jakiegoś notariusza i pogadam bo widzę że mogą
    być jakieś jaja jednak
    a co by było gdybym sprzedawał całe mieszkanie? też muszę mić zgodę sąsiadów
    ???

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 9. Data: 2008-06-25 14:12:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2008, gg wrote:

> [...]
    > jakieś jaja jednak
    > a co by było gdybym sprzedawał całe mieszkanie? też muszę mić zgodę sąsiadów

    No nie.
    Ale taką "bezkolizyjną" operację można by zrobić tylko w ten deseń, żeby
    uznać ow pokój za odrębny lokal (i sprzedać osobno).
    Acz pewnie na podział lokalu na "resztę i pokój" też może byc zgoda
    wspólnoty potrzebna :] (o ile taki podział byłby możliwy rzecz jasna,
    w rozumieniu "lokali")

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-06-25 14:49:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:

    > Czy ty masz problemy ze sobą? Ile razy trzeba zwracać ci uwagę że źle
    > cytujesz? TO jest usenet, ma kilka zasad prawidłowego zachowania,
    > dobrego wychowania, pisz pod cytatem!

    On nie bedzie pisał pod cytatem, bo mu lekarz psychiatra zalecił taka
    terapię.
    Nic nie wskórasz, beton jest twardy.