  • 1. Data: 2008-06-24 18:40:03
    Temat: Sprowadziłem samochód
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
    sprowadziłem samochód, pełnosprawny od strony technicznej, miał niestety
    uszkodzoną turbosprężarkę. Kupiłem go za 5.000 EUR, cena tego modelu i
    rocznika w 100% sprawnego to około 7.500 - 8.000 EUR. Żeby nie katować
    silnika przywiozłem go na lawecie. Nie wiedziałem jak długo potrwają
    poszukiwania nowej sprężarki, więc auto nie ma żadnych tablic
    rejestracyjnych ani ubezpieczenia. Na szczeście jest już w 100% sprawne,
    chciałbym jak najszybciej zacząć nim jeździć a w tym czasie załatwiać
    całą papierologię związaną z zarejestrowaniem auta w kraju.
    Czy mam szansę załatwić u nas w kraju jakieś tablice i ubezpieczenie
    tymczasowe?
    Rozumiem, że teraz samochód musi przejść przegląd dla samochodów
    pierwszy raz rejestrowanych na terenie RP, później tłumaczenie
    dokumentów, akcyza w Urzędzie Celnym, zgłoszenie w Urzędzie Skarbowym,
    stosowne opłaty i do Wydziału Komunikacji zarejestrować auto - jeszcze
    tylko ubezpieczenie i jeżdżę na Polskich tablicach. Ale do tego czasu
    auto na kołkach. Jak załatwić tymczasowe tabice i ubezpieczenie?

    --
    Reseller

  • 2. Data: 2008-06-24 21:10:20
    Temat: Re: Sprowadziłem samochód
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > chciałbym jak najszybciej zacząć nim jeździć a w tym czasie załatwiać
    > całą papierologię związaną z zarejestrowaniem auta w kraju.

    Niestety przespałeś sprawę. W czasie naprawy trzeba było opłacić cło i
    akcyzę. Bez tego nie zarejestrujesz auta.

  • 3. Data: 2008-06-24 23:52:38
    Od: Alan <a...@w...pl.ooo>

    William pisze:

    > Niestety przespałeś sprawę. W czasie naprawy trzeba było opłacić cło i
    > akcyzę. Bez tego nie zarejestrujesz auta.

    podepnę się z racji że mnie też to niedługo czeka.

    Czy dobrze rozumiem, że samochód przekraczając granice naszego państwa
    musi mieć tablice rejestracyjne (tymczasowe) i mieć ważne ubezpieczenie?
    Nawet jeżeli był przywieziony na lawecie?

    Mam okazję kupić autko od właściciela w UE. Samochód stoi od x czasu w
    garażu, niezarejestrowany i bez ubezpieczenia.

    --
    Alan

  • 4. Data: 2008-06-25 13:29:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, William wrote:
    [...komuś...]
    > Niestety przespałeś sprawę. W czasie naprawy trzeba było opłacić cło
    > i akcyzę. Bez tego nie zarejestrujesz auta.

    Mam dwa pytania :)

    Pierwsze: z czego (z jakiego przepisu) wyniknie odmowa zarejestrowania
    pojazdu?
    Z góry zastrzegę: oczywiście UM ma prawo sporządzić "donos" do US.
    Oczywiście znane są przypadki sprzecznych z prawem praktyk różnych
    urzędów, które w nosie mają "zakaz żądania więcej niż ustawa przewiduje"
    o czym głośno było przy okazji kasowania PRLu (znaczy za rządów
    premiera Mazowieckiego).
    Idzie o to, czy istnieje *przepis* :)

    No i pytanie drugie: czy Twoja uwaga wiąże się z sugestią pt. "czynny
    żal", którego dalsze rozważanie wymaga FUTa na .podatki?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-06-25 14:50:26
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Alan" <a...@w...pl.ooo> napisał w wiadomości

> [...]
    > musi mieć tablice rejestracyjne (tymczasowe) i mieć ważne ubezpieczenie?
    > Nawet jeżeli był przywieziony na lawecie?

    Nie. Są potrzebne tylko jeśli ma przyjechać sam.

    > Mam okazję kupić autko od właściciela w UE. Samochód stoi od x czasu w
    > garażu, niezarejestrowany i bez ubezpieczenia.

    Jeśli nie ma dowodu rejestracyjnego na miejscu to nie zarejestrujesz go i w
    Polsce