  • 1. Data: 2008-06-24 20:06:26
    Temat: Jakie prawdopodobienstwo grzywny?
    Od: jg <f...@f...pl>

    Witam,

    Jakie sa szanse, ze dostane grzywne (na pouczeniu napisano, ze sad moze
    mnie na nia skazac) jesli nie stawie sie na rozprawe spadkowa, na wezwanie
    sadu? Chodzi o sad rejonowy w Szczecinie.

    Sprawa prosta i oczywista - jestem jedynakiem, zmarl ojciec, mama wystapila
    o uznanie spadku. Pozostajemy z mama w dobrych stosunkach, w zasadzie
    sprawa to formalnosc, wszyscy sie zgadzaja na podzial wynikajacy z
    przepisow. Mama przedstawila wszelkie akty. Problem w tym, ze ja pracuje na
    drugim koncu Polski i nie chce mi sie stawiac. Jakby co to mama bedzie
    trzymac moja strone i prosic o nieprzyznawanie grzywny. Pomoze?

    Zwracaja chociaz koszty dojazdu jakbym sie stawil?

    Z gory dzieki za odzew.

    --
    jg

  • 2. Data: 2008-06-24 20:45:14
    Temat: Re: Jakie prawdopodobienstwo grzywny?
    Od: "Patrycja " <p...@g...pl>

    jg <f...@f...pl> napisał(a):
> [...]
    > trzymac moja strone i prosic o nieprzyznawanie grzywny. Pomoze?
    > Zwracaja chociaz koszty dojazdu jakbym sie stawil?

    sad nie moze wydac postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku ,jesli nie stawia sie
    wszyscy
    spadkobiercy (w twoim przypadku ty i mama), jesli od smierci spadkodawcy minelo mniej
    niz 6
    miesiecy

    dlatego pewnie sad wezwal cie pod kara grzywny

    jesli minie 6 miesiecy - to obecnosc wszystkich nie jest obowiazkowa, ale ktos musi
    przyjsc do sadu,
    zeby sad odebral zapwnienie spadkowe

    jesli nie mozesz stawic sie w sadzie, to najlepiej napisz pismo z prosba o niekaranie
    cie grzywna i
    rozpoznanie sprawy pod twoja nieobecnosc

    a jesli chcesz, zeby sprawa zakonczyla sie na pierwszym terminie, to twoja mama winna
    miec
    notarialne pelomocnictwo do zlozenia w twoim imieniu oswiadczenia o
    przyjeciu/odrzuceniu spadku

    pozdr.

  • 3. Data: 2008-06-24 21:12:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > trzymac moja strone i prosic o nieprzyznawanie grzywny. Pomoze?
    >
    > Zwracaja chociaz koszty dojazdu jakbym sie stawil?

    Mozesz zostac po prostu przywieziony przez policjantów w przeddzien rozprawy
    i zostac na nia doprowadzony z aresztu jesli sedzia sie wkurzy.

  • 4. Data: 2008-06-24 21:25:28
    Od: "Patrycja " <p...@g...pl>

    William <n...@m...mnie.pl> napisał(a):

    > Mozesz zostac po prostu przywieziony przez policjantów w przeddzien rozprawy
    > i zostac na nia doprowadzony z aresztu jesli sedzia sie wkurzy.

    dobry dowcip :)

  • 5. Data: 2008-06-24 21:32:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisal w wiadomosci

    > Mozesz zostac po prostu przywieziony przez policjantów w przeddzien
    > rozprawy i zostac na nia doprowadzony z aresztu jesli sedzia sie wkurzy.

    W sprawie spadkowej, to juz musial by byc chyba furiatem, by cos takiego
    orzec. Wkurzenie daje znikoma szanse :-)))

  • 6. Data: 2008-06-25 08:25:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Patrycja " <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stawia sie wszyscy
    > spadkobiercy (w twoim przypadku ty i mama), jesli od smierci spadkodawcy

    cos mi sie nie wydaje
    bylem niedawno na sprawie spadkowej, nie bylo jednego z wezwanych i sprawa
    zostala odroczona nie dlatego ze go nie bylo, tylko dlatego ze nie odebral
    awizo, czyli dla sadu nie zostal powiadomiony, jak ktos nie przychodzi na
    sprawe spadkowa a zostal powiadomiony, to jego brocha, najwzyej on bedzie
    mial problemy

  • 7. Data: 2008-06-25 08:27:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "jg" <f...@f...pl> napisal w wiadomosci

    z tego co wiem, nie musisz byc obecny, musisz byc jedynie poinformowany ze
    taka sprawa jest, czyli musisz odebrac powiadomienie o sprawie

  • 8. Data: 2008-07-02 18:36:14
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 24 Jun 2008 22:06:26 +0200, jg napisał(a):

    Dzwonilem do sadu. Wystarczy, ze napisze mamie pelnomocnictwo i
    oswiadczenie, ze sie zgadzam z jej wnioskiem.

    --
    jg