  • 1. Data: 2008-06-25 07:53:02
    Temat: Wniesienie przedsiębiorstwa do spółki jawnej a pracownicy
    Od: "Traszka" <g...@N...pl>

    Witam,

    Do spółki jawnej wnoszone jest Przedsiębiorstwo, jako całość.

    Pytanie dotyczy pracowników:

    Czy należy rozwiązać umowy o pracę w Przedsiębiorstwie i zawrzeć nowe
    umowy ze spółką jawną czy wystarczy aneks do starych umów?

    Pozdrawiam,

    Traszka

  • 2. Data: 2008-06-25 08:32:51
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Czy należy rozwi?zać umowy o pracę w Przedsiębiorstwie i zawrzeć nowe
    > umowy ze spółk? jawn? czy wystarczy aneks do starych umów?

    A u kogo formalnie będą pracowac ? Jesli w spółce jawnej to nalezy
    sporządzic nowe umowy. Przeciez formalnie zmienia się pracodawca.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 3. Data: 2008-06-25 08:57:55
    Od: "Traszka" <g...@N...pl>

    > A u kogo formalnie będą pracowac ?

    Formalnie będą pracować w spółce. Spółka przejmuje wszyskie prawa i
    obowiązki starego Przedsiębiorstwa, do spółki "wchodzi" majątek
    Przedsiębiorstwa i "wchodzą" pracownicy, adres, miejsce pracy i wszystko i
    nne pozostaje bez zmian.
    Czy nie wystarczy więc informacja (aneks do umowy), że od dnia 1 lipca
    pracwnik staje się pracownikiem spółki, a pozostałe warunki pracy i
    wynagrodzenia nie ulegają zmianie?

    Traszka

  • 4. Data: 2008-06-25 12:06:55
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Czy nie wystarczy więc informacja (aneks do umowy), że od dnia 1 lipca
    > pracwnik staje się pracownikiem spółki, a pozostałe warunki pracy i
    > wynagrodzenia nie ulegaj? zmianie?

    Nie, bo zmienia się pracodawca.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 5. Data: 2008-06-25 18:24:58
    Od: "Traszka" <g...@g...pl>

    > Nie, bo zmienia się pracodawca.

    Poczytałam jeszcze trochę (szczególnie Art. 231 Kodeksu Pracy) i komentarze
    do niego:

    § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę
    staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy, (...).

    W razie przejęcia zakładu przez inny zakład staje się on stroną w stosunku
    pracy z pracownikami przejętego zakładu. Stosunek ten następuje z mocy
    prawa, a więc nowy pracodawca nie musi zawierać z pracownikami przejmowanymi
    nowych umów o pracę (por. wyr. SN z 28.09.1990 r., I PR 152/90, OSN
    1990/10-12/130). Tak więc obie strony, pracownik i nowy pracodawca, związane
    są treścią dotychczasowej umowy o pracę, natomiast jej zmiana może nastąpić
    wyłącznie w formie przewidzianej prawem, a więc za porozumieniem stron lub w
    drodze wypowiedzenia zmieniającego. Skutek w postaci kontynuacji stosunku
    pracy przy zmianach organizacyjno-prawnych po stronie pracodawcy następuje w
    sposób automatyczny, bez konieczności spełnienia żadnych dodatkowych
    warunków i niezależnie od tego, czy i jakiego rodzaju decyzja została
    podjęta co do przekazania pracowników (por. wyr. SN z 20.05.1993 r., I PRN
    40-41/93, OSN 1994/4/89).

    Odpowiadam więc sama sobie - nie, nie trzeba rozwiązywać starych umów i
    zawierać nowych umów. Dziękuję za uwagę.

    Traszka

  • 6. Data: 2008-06-25 19:32:05
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Odpowiadam więc sama sobie - nie, nie trzeba rozwi?zywać starych umów i
    > zawierać nowych umów. Dziękuję za uwagę.

    Niesamowite.

    --
    Krzysiek, Kraków