    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż pokoju
    Date: Wed, 25 Jun 2008 14:03:37 +0200

    On Wed, 25 Jun 2008, gg wrote:

    > Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał
    >
    > Być może w świetle prawa jest to mała wspólnota - choć formalnie nie ma
    > żadnych zarządów itp...

    Bo w małej wspólnocie nie musi być "dedykowanego" zarządu.
    Decyduje zebranie współwłaścicieli.

    > każde z 4 mieszkań ma odrębną księgę wieczystą a działka na której stoi dom
    > swoją KW ale jest to współwłasność właścicieli mieszkań a nie gminy.
    > Mnie bardzo ciekawi po co mi zgoda sąsiada spod 4 żebym mógł sprzedać swój
    > pokój sąsiadowi spod 3?

    Bo postanowili w Sejmie, że w *każdej* sprawie dotyczącej budynku
    taka zgoda ma być potrzebna :)
    A nuż będą chcieli żeby np. obciążyć hipotekę zakazem przebijania
    ściany do tego pokoju ;)

    Dla porządku: jeśli jeden z sąsiadów się uprze mimo braku obiektywnych
    przesłanek, to zawsze pozostaje droga sądowa.

    pzdr, Gotfryd
    (mała wspólnota "w zarządzie własnym")