  • 1. Data: 2014-04-18 21:10:34
    Temat: pytanie do fachowców
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    Historia autentyczna:
    Dzisiejsze wielkopiątkowe przedpołudnie w jednym z polskich osiedli
    blokowisk.Dzwonek do drzwi.
    -Kto tam?
    -Policja- pada odpowiedź
    -Co się stało?
    -Czy pani Krasnalowa córka Krasnala itd.?
    -Tak - pada odpowiedź
    Czy Pani jest właścicielem pojazdu ( tu pada marka i nr rejestracyjny)?
    -Tak, ale o co chodzi?
    -Źle pani zaparkowała swój samochód tydzień temu, łamiąc przepisy o
    ruchu drogowym.Stanęła pani w miejscu niedozwolonym.
    -Tydzień temu?
    -Tak, tydzień temu. Mamy zdjęcie zrobione przez sąsiada.Proponuję mandat
    w wysokości 50 zł.Możemy nałożyć na panią mandat do 500 pln Przyjmuje
    Pani czy odmawia?
    - Przyjmuję.Policjant wypisał mandat i kobieta podpisała.
    (takie scenki funkcjonariusze policji państwowej ponawiali kilkanaście
    razy w kilku klatkach tego bloku mieszkalnego) Mieszkańcy z powodu
    likwidacji pobliskiego parkingu( budują kolejny market) nie mają gdzie
    stawiać samochodów.
    Czy takie działanie policji jest prawidłowe? Tydzień po całym zdarzeniu,
    policjanci pukają do drzwi i wystawiają mandat(notabene fajny prezent na
    święta od policji!!!!!!)na na podstawie jakiegoś zdjęcia. Ktoś zrobił
    zdjęcie i doniósł na sąsiadów na policję. Nawet nie pokazali tej
    fotografii. Tylko stwierdzili, że jak mają doniesienie to na podstawie
    tego zdjęcia muszą ukarać wszystkich posiadaczy, którzy w tym dniu, że
    zaparkowali swoje auta.
    Czyli przez analogię: jak np.sąsiad przejdzie przez jezdnie w miejscu
    niedozwolonym i jak mu zrobię zdjęcie w czasie pokonywania jezdni nie na
    pasach i wyślę fotkę do policji to: zapukają do drzwi sąsiada po
    tygodniu i powiedzą, że mają zdjęcie jak przechodził w miejscu
    niedozwolonym i wlepią mu mandat 50 zł? O tempora, o mores!
    W jakim my kraju żyjemy? "O take my Polske walczyli?"- cytuję za
    prezydentem Lechem W. To straszne do czego doszło. Sąsiad sąsiadowi
    wilkiem. To jest społeczeństwo obywatelskie? i policja obywatelska?
    -

    --
    Pozdrawiam zniesmaczony
    Krasnal

    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-04-18 22:29:03
    Temat: Re: pytanie do fachowców
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-18 21:10, Krasnal pisze:
> [...]
    > prezydentem Lechem W. To straszne do czego doszło. Sąsiad sąsiadowi
    > wilkiem. To jest społeczeństwo obywatelskie? i policja obywatelska?

    Jeżeli nie było to na drodze publicznej to grzecznie bym panom
    policjatom zaproponował, żeby mnie w d... pocałowali.

  • 3. Data: 2014-04-18 22:42:09
    Od: grzech <g...@g...pl>

> [...]
    > prezydentem Lechem W. To straszne do czego doszło. Sąsiad sąsiadowi
    > wilkiem. To jest społeczeństwo obywatelskie? i policja obywatelska?

    Społeczeństwo obywatelskie to takie gdzie obywatele sami pilnują się i
    pilnują innych. Jak widać po twojej wypowiedzi jesteśmy jeszcze na
    poziomie murzynów z buszu.

  • 4. Data: 2014-04-18 23:22:23
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Lechem W. To straszne do czego doszło. Sąsiad sąsiadowi wilkiem. To jest
    > społeczeństwo obywatelskie? i policja obywatelska?

    A wskazali sąsiada, który rzekomo te zdjęcia robił? Bo mi to wygląda, że policja
    sobie dorabia....

    We Wrocławiu straż miejska na ul. Pasteura koło kilniki hematologicznej
    wszystkim blokady zakłada i po 500 stów kasuje, a ludzie przecież nie mają gdzie
    parkować, jak odwiedzają swoich bliźnich w szpitalu...
    Kurestwo i tyle...

    boukun
    boukun

  • 5. Data: 2014-04-18 23:29:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Apr 2014, uzytkownik wrote:

    > W dniu 2014-04-18 21:10, Krasnal pisze:
    [...]
    [...]
    > Jeżeli nie było to na drodze publicznej to grzecznie bym panom policjatom
    > zaproponował, żeby mnie w d... pocałowali.

    Ostrożnie.
    Te czasy, kiedy PoRD poza drogą obowiązywał tylko w zakresie "powodowania
    niebezpieczeństwa dla osób" (najwyraźniej szkody materialne nie wchodzą
    w rachubę!) już dawno minęły.
    Są dwa nowe, odrębne kryteria, które powodują skuteczność przepisów
    PoRD. Jedno jest dość powszechnie znane - jest to "strefa" (zamieszkania
    bądź ruchu).
    Natomiast z drugiego nie wszyscy zdają sobie sprawę - są to *ZNAKI*.

    Jeśli zakaz parkowania, zakaz zatrzymywania się lub zakaz postoju
    wynikał ze ZNAKU, to taka propozycja całowania może być dość kosztowna ;)

    BTW: w ostatnich tygodniach ta nowelizacja ze dwa razy przewinęła się
    przez .prawo i .samochody, jeden z tych razów chodziło o "zakaz
    zastawiania". Pic w tym, że nie ma takiego znaku, bo dotąd był
    on bezużyteczny, na drodze publicznej zakaz zastawiania wynika
    z ustawy. A tu zonk - poza d.p. nie obowiązuje, znakiem można
    by wymusić, ale "dobrego" znaku nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-04-19 00:05:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 18.04.2014 21:10, Krasnal pisze:

> [...]
    > razy w kilku klatkach tego bloku mieszkalnego) Mieszkańcy z powodu
    > likwidacji pobliskiego parkingu( budują kolejny market) nie mają gdzie

    Straszne. Tylko dlaczego masz o to pretensje do policji? Policja
    zlikwidowała?

    > Czy takie działanie policji jest prawidłowe?

    Tak.

    > Tydzień po całym zdarzeniu,

    Ale co? Za wcześnie? Za późno? Zły wyraz twarzy mieli?

    > policjanci pukają do drzwi i wystawiają mandat(notabene fajny prezent na
    > święta od policji!!!!!!)

    W święta prawo też obowiązuje.

    > na na podstawie jakiegoś zdjęcia. Ktoś zrobił
    > zdjęcie i doniósł na sąsiadów na policję. Nawet nie pokazali tej

    Ściślej - na podstawie zeznania zilustrowanego zdjęciem.

    > fotografii. Tylko stwierdzili, że jak mają doniesienie to na podstawie
    > tego zdjęcia muszą ukarać wszystkich posiadaczy, którzy w tym dniu, że
    > zaparkowali swoje auta.

    Trzeba było nie przyjąć. Spraw trafiła by do sądu, doszły by dodatkowe
    koszta postępowania, ale można by sobie zdjęcie obejrzeć.

> [...]
    > pasach i wyślę fotkę do policji to: zapukają do drzwi sąsiada po
    > tygodniu i powiedzą, że mają zdjęcie jak przechodził w miejscu

    Sama fotka wiele nie da. Potrzebne zeznanie gdzie i kiedy. A w tym
    przypadku także kto, bo ludzie z numerami rejestracyjnymi nie chadzają,
    a dzielnicowy nie musi znać absolutni wszystkich.

    > O tempora, o mores!

    Ano, chamy nie potrafią parkować ani przez jezdnię przechodzić i jeszcze
    się awanturują...

    > W jakim my kraju żyjemy? "O take my Polske walczyli?"- cytuję za
    > prezydentem Lechem W. To straszne do czego doszło. Sąsiad sąsiadowi
    > wilkiem. To jest społeczeństwo obywatelskie? i policja obywatelska?

    Jak chcesz mieć immunitet - zostań posłem.

    Alternatywą jest przestrzeganie przepisów.

    I jestem przekonany, że Lechu nie walczył o parkowanie gdzie popadnie.

  • 7. Data: 2014-04-19 07:54:35
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Społeczeństwo obywatelskie to takie gdzie obywatele sami pilnują się i
    > pilnują innych. Jak widać po twojej wypowiedzi jesteśmy jeszcze na
    > poziomie murzynów z buszu.

    do tego dochodzi że trzeba zamontować wszystkim GPS i kamery w dupie i
    monitorować online bo inaczej każdy robi co chce

    są dwie strony medalu przedstawionej sytuacji, z jednej strony z
    niewyjaśnionych i nieuzasadnianych przyczyn w dzisiejszych czasach w
    miastach zagęszcza się stare osiedla, grunty które były dotychczas w
    wieczystym użytkowaniu służyły za parki boiska zamienia się w blokowiska

    przecież miasta powinny rozwijać się w bok a nie do góry, minęły czasy
    kiedy lud musiał trzymać się w kupie dla większego bezpieczeństwa

    stawia się w centrum budynki korporacji, spędza się tam przyjezdnych
    krawaciarzy (80% pracowników takiej firmy to zamiejscowi) którzy nic nie
    robią tylko odbierają telefony i mielą papiery a że chcą blisko pracy
    mieszkać to się buduje dla nich boxy mieszkaniowe, i powstaje gigant
    korek kiedy toto rusza do pracy i wraca z pracy o zagęszczeniu
    porzuconych na okolicznych drogach samochodów takich pracowników nie wspomnę

    a dlaczego nie można by postawić takiego molocha w szczerym polu na
    obrzeżach miasta??? przykłady z krakowa bo tu mieszkam mógłbym wymieniać
    długo

  • 8. Data: 2014-04-19 21:48:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.04.2014 07:54, fifak pisze:

> [...]
    > miastach zagęszcza się stare osiedla, grunty które były dotychczas w
    > wieczystym użytkowaniu służyły za parki boiska zamienia się w blokowiska

    Nie ta grupa.

    [ciach offtopiczne smęcenie]

  • 9. Data: 2014-04-22 11:11:10
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > policjanci pukają do drzwi i wystawiają mandat(notabene fajny prezent na
    > święta od policji!!!!!!)na na podstawie jakiegoś zdjęcia.

    Przede wszystkim wypisują mandat na podstawie przyznania się kobieciny
    do popełnienia wykroczenia.

    p. m.

  • 10. Data: 2014-04-27 22:34:22
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 11:11:10 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > Przede wszystkim wypisują mandat na podstawie przyznania się kobieciny
    >
    > do popełnienia wykroczenia.

    Niech pojada do psychiatryka - tam kazdy przyzna sie do wszystkiego, jesli okaze sie
    mu odrobine zainteresowania.
    Znam te ubeckie metody.
    Stawianie czlowieka w sytuacji takiej, ze jest ( dla nich) OCZYWISTE, ze delikwent
    popelnil wykroczenie. Placisz 500 zl, albo kolegium i 3000 zl.
    Wtedy czlowek przestaje sie zastanawiac, czy rzeczywiscie popelnil wykroczenie, czy
    nie .
    Zastanawia sie tylko, co zrobic, zeby zyskac przychylnosc swoich przesladowcow i
    zmniejszyc ryzyko wysokiej kary.
    Moj ojciec, po tym, jak sie przyznal do wykroczenia ( wymuszenie na skrzyzowaniu),
    kiedy z nim przeanalizowalem sytuacje, stwierdzil, ze zostal wrobiony przez dwoch
    ubekow. Chcial walczyc o przywrocenie niewinnosci.