  • 1. Data: 2014-04-18 00:36:19
    Temat: Żydostwo poluje i łupi Polaków do ostatniego pokolenia
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Polityka bandy okragłego stołu polega na tym, żeby zadłużać i wyniszczać Polaków
    do ostatniego pokolenia..., i scigać nawet małe, niewinne dzieci dalekiego
    krewnego, który nawet nie wie, że miał zadłużonego wujka...

    Każdy z nas może odziedziczyć długi po zmarłym krewnym. Nawet jeśli nie chce...

    Możesz nawet nie wiedzieć, że odpowiadasz za długi swojego krewnego, dopóki nie
    przyjdzie do Ciebie komornik lub po prostu w banku nie zajmą Ci połowy wypłaty.

    Spadek to nie tylko dom czy samochód, ale także i długi.

    Co więc powinniśmy zrobić, by zabezpieczyć się przed długami, które możemy
    dostać w spadku? Możemy przecież nie wiedzieć, że nasi krewni nie żyją, a tym
    bardziej, że zostawili niespłacone kredyty. Dlatego, gdy tylko się o tym
    dowiemy, warto zasięgnąć rady prawnika.

    Jak zwracają uwagę biegli w prawie, w postępowaniu spadkowym trzeba dokładnie
    przestrzegać terminów, ale kilka rozwiązań prawnych może spowodować, że i bez
    swojego udziału przejmiesz cudze wierzytelności. Na oświadczenie o przyjęciu
    spadku mamy sześć miesięcy. Jeśli nic nie zrobimy, w myśl przepisów oznacza to,
    że milcząco przyjęliśmy go.

    - Nie byłoby słuszne "zmuszanie" spadkobiercy do dziedziczenia, którego on nie
    chce, system dziedziczenia daje mu możliwość podjęcia o decyzji co do przyjęcia
    spadku - wyjaśnia prof. Tomasz Justyński, kierownik Katedry Prawa Cywilnego i
    Rodzinnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w
    Toruniu. - Jest to tym bardziej ważne, że prawo polskie przewiduje także
    dziedziczenie długów (inaczej niż np. w systemie brytyjskim).

    Spadkobierca może zatem w terminie 6 miesięcy złożyć oświadczenie o tzw.
    przyjęciu spadku, w ramach którego przyjmuje pełną odpowiedzialność za wszystkie
    długi spadkodawcy (tzw. "przyjęcie proste"), czy odrzuca spadek, a więc nie
    przyjmuje ani aktywów, ani pasywów i trzecia możliwość: przyjmuje z tzw.
    "dobrodziejstwem inwentarza", a więc ogranicza odpowiedzialność za ewentualne
    długi spadkowe do wartości masy spadkowej - dodaje profesor. W praktyce oznacza
    to, że w najgorszym przypadku spieniężony majątek pokryje długi, a więc
    wyjdziemy na zero.

    - Ten ostatni system pozwala zabezpieczyć się przed ewentualnymi długami, o
    których w momencie składania oświadczenia spadkobierca nie ma wiedzy - tłumaczy
    prof. Tomasz Justyński. - Można zatem powiedzieć, że jest dla niego
    najbezpieczniejszy - dodaje.

    Oświadczenie składa się w terminie 6 miesięcy od momentu dowiedzenia się o
    śmierci spadkodawcy (czyli tzw. otwarciu spadku) oraz o swoim powołaniu do
    spadku (czyli innymi słowy o tym, że jest się spadkobiercą). Termin może biec
    inaczej dla poszczególnych członków rodziny.

    Co jest więc wadą obowiązujących rozwiązań prawnych? - System w jego obecnym
    kształcie wymaga aktywności spadkobiercy - mówi profesor. - Jeśli nie złoży on
    oświadczenia w terminie, to automatycznie następuje "proste przyjęcie" spadku,
    co nie jest korzystne dla spadkobiercy, natomiast jest bardzo korzystne dla
    wierzycieli.

    - Obecnie, niestety, jeśli spadkobierca przyjął spadek milcząco, a więc gdy
    minął termin do złożenia oświadczenia w sprawie przyjęcia spadku musi liczyć się
    z pełną odpowiedzialnością za długi.

    Kto dziedziczy spadek?

    Zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce dokumentem regulującym to, kto
    dziedziczy majątek po osobie zmarłej (inaczej zwanej spadkodawcą) jest jej
    testament. W przypadku braku testamentu do głosu dochodzi ustawa, która
    reguluje kolejność dziedziczenia i prawa spadkobierców do masy spadkowej.
    Wspomnianą ustawą jest Kodeks Cywilny.

    Spadkobiercy ustawowi

    Osoby, które wymienia ustawa, to:

    a.. małżonek,
    b.. zstępni (czyli dzieci, wnuki, prawnuki itd.),
    c.. rodzice,
    d.. rodzeństwo oraz zstępni rodzeństwa.
    Jak widać w grupie tej brakuje dziadków spadkodawcy. Spośród wskazanych
    powinowatych wyróżnić można trzy grupy, stanowiące o kolejności dziedziczenia:

    a.. I grupa: małżonek i dzieci spadkodawcy oraz zstępni dziecka, które nie
    dożyło otwarcia spadku
    b.. II grupa: małżonek, rodzice spadkodawcy, rodzeństwo oraz zstępni
    rodzeństwa
    c.. III grupa: gmina ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy lub Skarb
    Państwa - w przypadku gdy nie ma spadkobierców z pierwszej bądź drugiej grupy.
    Sposoby dziedziczenia

    Zgodnie z ustawą wyróżnić można 3 sposoby nabycia spadku:

    1.. Przyjęcie proste - spadkobierca przyjmuje cały spadek bez ograniczenia
    odpowiedzialności za długi, nawet gdy nie jest ich świadom w momencie
    przyjmowania spadku
    2.. Przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza - spadkobierca ponosi
    odpowiedzialność za długi spadkowe tylko do wartości stanu czynnego spadku
    ustalonego w inwentarzu
    3.. Odrzucenie spadku - w tej sytuacji spadkobierca traktowany jest jakby nie
    dożył otwarcia spadku
    Odrzucenie spadku

    Ten sposób nabycia spadku jest szczególnie istotny dla osób zadłużonych oraz ich
    spadkobierców. Jest on bowiem związany z ustawowymi obowiązkami, o których wielu
    nie wie i które sprawiają, że odrzucenie spadku jest prawnie niemożliwe.

    Ustawa, konkretnie zaś art. 1015 Kodeksu Cywilnego, mówi wyraźnie, iż:

    § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu
    sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swego
    powołania.
    § 2. Brak oświadczenia spadkobiercy w powyższym terminie jest jednoznaczny z
    prostym przyjęciem spadku.

    Oświadczenie o odrzuceniu spadku składa się przed sądem lub przed notariuszem.
    Można je złożyć ustnie lub na piśmie z podpisem urzędowo poświadczonym.
    Oświadczenie to nie może być odwołane.

    Zły spadek

    Jak uniknąć złego spadku, jak nie zostawić swoim potomnym swoistej puszki
    Pandory po swojej śmierci?

    Przede wszystkim nie ukrywać swoich długów przed najbliższymi. Wiele starszych
    osób skrzętnie skrywa swoje małe tajemnice, głównie ze wstydu przed dziećmi,
    które do samego końca nie mają pojęcia o długach rodzica. Otrzymując spadek,
    choćby symboliczny, przyjmują, bez świadomości że oto właśnie stały się osobami
    bardzo zadłużonymi. Oczy otwierają im pisma z banków, ale najczęściej wtedy jest
    już za późno. Mija bowiem ustawowe 6 miesięcy, w czasie których mogły złożyć
    oświadczenie woli o odrzuceniu spadku, a co za tym idzie nastąpiło
    odziedziczenia spadku wprost.

    Jeśli to możliwe, przepisać za życia istotne elementy majątku na najbliższe
    osoby, aby skład masy spadkowej stanowiły zobowiązania finansowe wobec banków
    czy instytucji finansowych. Wówczas spadkobiercy, mając świadomość dziedziczenia
    samym długów, solidarnie odrzucą spadek i problem długów zmarłego stanie się
    wyłącznym problemem banków.

    Pamiętajmy, że jeżeli przed notariuszem lub właściwym sądem nie złożymy
    oświadczenia o odrzuceniu spadku lub o przyjęciu go z dobrodziejstwem
    inwentarza, nabywamy spadek wprost - z mocy samego prawa. Wtedy będziemy musieli
    spłacić wszystkie długi spadkowe bez ograniczeń. Na złożenie oświadczenia
    dotyczącego formy przyjęcia spadku bądź jego odrzucenia mamy 6 miesięcy od dnia,
    w którym dowiedzieliśmy się o tytule powołania do spadku - art. 1015 § 1 K.c.

    Aby odrzucić spadek (lub przyjąć go z dobrodziejstwem inwentarza) w ciągu 6
    miesięcy od momentu dowiedzenia się o tzw. tytule powołania (zazwyczaj chwila
    śmierci spadkodawcy) musisz złożyć oświadczenie (o odrzuceniu spadku lub
    przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza) u notariusza lub przed sądem.

    Uwaga! W ciągu 6 miesięcy musi się odbyć posiedzenie sądu, na którym zostanie
    przyjęte oświadczenie (nie liczy się data złożenia oświadczenia na piśmie) -
    jeśli zatem istnieje ryzyko, że rozprawa nie odbędzie się w ciągu 6 miesięcy od
    śmierci spadkodawcy, to lepiej jest złożyć oświadczenie przed notariuszem.

    W przypadku małoletnich dzieci rodzic może złożyć oświadczenie o odrzuceniu
    spadku w imieniu dzieci (wymagana zgoda sądu rodzinnego).

    U notariusza opłata za złożenie oświadczenia wynosi max. 50 zł (+VAT), w sądzie
    50 zł.

    Możesz oczywiście złożyć oświadczenie o prostym przyjęciu spadku, wtedy
    przejmujesz wszelkie prawa i obowiązki wchodzące w skład spadku. Jeżeli długi
    spadkodawcy wynoszą więcej niż pozostawiony majątek, to będziesz musiał pokryć
    różnicę z własnego majątku.

    Jeżeli w ciągu 6 miesięcy nie złożysz żadnego oświadczenia, będzie to
    równoznaczne z przyjęciem spadku wprost.

    boukun

  • 2. Data: 2014-04-18 13:50:14
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-04-18 00:36, boukun pisze:
    > Polityka bandy okragłego stołu polega na tym, żeby zadłużać i wyniszczać
    > Polaków

    Spadkobiercy nie będą się obawiać, że odziedziczą majątek z długami,
    których potem nie dadzą rady spłacić.

    Szykuje się rewolucja w prawie spadkowym - dowiedziała się ,,Rz". Osoby,
    które odziedziczą majątek po bliskich, nie będą musiały się martwić, że
    wraz z nim przypadną im też długi spadkodawcy, których nie mają z czego
    spłacić. Takich ,,spadków z niespodzianką" jest bowiem coraz więcej, bo
    wiele osób bierze kredyty i pożyczki - te ostatnie również w parabankach.

  • 3. Data: 2014-04-18 16:04:01
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 18 Apr 2014 00:36:19 +0200

    > Możesz nawet nie wiedzieć, że odpowiadasz za długi swojego krewnego, dopóki nie
    > przyjdzie do Ciebie komornik lub po prostu w banku nie zajmą Ci połowy wypłaty.

    no nie do końca, masz pół roku na decyzje co do spadku, ale nie od śmierci
    spadkodawcy, tylko od momentu kiedy się dowiedziałeś że zmarł, więc nie takie chop
    siup, a poza tym, jak napisał fifak, szykują się zmiany w prawie

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 4. Data: 2014-04-18 16:22:41
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]

    chop siup, a poza tym, jak napisał fifak, szykują się zmiany w prawie

    --------------------------
    Gorzej, jak człowiek się nie orientuje w tym prawie i został powołany do spadku
    nie zdając sobie sprawy o tym i terminy na odrzucenie spadku lub przyjęcie z
    dobrodziejstwem inwentarza już minęły. Zakładając, że np. zmarły mój szwagier
    miał duże długi bankowe i żona jego, która żyła w separacji odrzuciła spadek,
    tak samo jego dzieci, to w tym momencie powołani do spadku są jego mama i
    siostra (moja żona). Wszyscy dowiedzieli się w tym samym czasie o śmierci męża,
    ojca, brata itd. Czy żona moja jest powołana do spadku razem z żoną jej zmarłego
    brata i ze swoją matką, czy dopiero od momentu odrzucenia spadku przez bratową,
    jej dzieci czy jej mamę?

    boukun

  • 5. Data: 2014-04-18 16:29:44
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "fifak" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ,,spadków z niespodzianką" jest bowiem coraz więcej, bo wiele osób bierze
    > kredyty i pożyczki - te ostatnie również w parabankach.

    Te bandyckie prawo obowiązuje jeszcze od Gomułki:
    Podstawa prawna:

    Kodeks cywilny (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Dz.U. z 1964 r., Nr 16, poz.
    93 z późn. zm.)
    Kodeks postępowania cywilnego (ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Dz.U. z 1964
    r., Nr 43, poz. 296 z późn. zm.)

    Coś chyba nic się jednak nie szykuje z tą "rewolucją" w prawie spadkowym.
    Informacja o proponowanych zmianach pochodzi z października 2013 roku i projekt
    ten ugrzązł gdzieś w sejmie...

    http://prawo.rp.pl/artykul/757694,1052991-Spadkobier
    cy-nie-odziedzicza-spadku-z-dlugami.html

    http://prawo.rp.pl/artykul/1052991.html?print=tak&p=
    0

  • 6. Data: 2014-04-18 16:39:48
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 18.04.2014 13:50, fifak wrote:

> [...]
    > spłacić. Takich ,,spadków z niespodzianką" jest bowiem coraz więcej, bo
    > wiele osób bierze kredyty i pożyczki - te ostatnie również w parabankach.

    No dobrze, ale jak w takim razie wierzyciel ma odzyskac co jego?

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 7. Data: 2014-04-18 16:43:43
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No dobrze, ale jak w takim razie wierzyciel ma odzyskac co jego?

    Niech żydostwo gnębi swoje rodziny... Problemów z banksterami nie było, jak nie
    było tego kurewskiego kapitalizmu... i zorganizowaniu ludziom życia na
    lichwiarski kredyt...

    boukun

  • 8. Data: 2014-04-18 16:58:17
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Te bandyckie prawo obowiązuje jeszcze od Gomułki:
    > Podstawa prawna:

    ja wiem że obowiązuje i zgadzam się że bandyckie, a o bankach nie
    wspominasz, tajemnica bankowa i miliardy na kontach po zmarłych

    wiem bo sam przerabiałem i teraz żyje w niepewności czy mój sp ojczulek
    nie porobił długów i nagle jakiś bank pod koniec terminu się nie upomni
    o długi

    a kredyty dają w 3 minut na lewe niesprawdzone nieprawdziwe dane

    złodziejski kapitalizm i żydostwo

  • 9. Data: 2014-04-18 17:06:59
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > porobił długów i nagle jakiś bank pod koniec terminu się nie upomni o długi
    >
    > a kredyty dają w 3 minut na lewe niesprawdzone nieprawdziwe dane

    Od strony mojej żony, zmarły w tym miesiącu szwagier i jej matka, u której
    ostatnio mieszkał szwagier żyli na kredytach. Matka jescze żyje, ale nie wiem,
    czy jak żona szwagra i jego dzieci odrzucą spadek długów po nim, to dopiero od
    tego momentu jest powołana jego matka, a dopiero po ewentualnej jej śmierci moja
    żona (jego siostra) czy razem z matką, bądź razem z żoną i dziećmi zmarłego
    brata?

    Jakie są terminy przedawnienia długów (bankowych np.), jak i od kiedy one biegną
    bądź są wstrzymane?

    boukun

  • 10. Data: 2014-04-18 17:07:10
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > No dobrze, ale jak w takim razie wierzyciel ma odzyskac co jego?

    wierzyciel czyli kto? żydowski bank który trupowi daje kredyt, facetowi
    70 letniemu z rakiem prostaty nieczynnymi nerkami i chorobą serca daje
    kredyt z ubezpieczeniem od śmierci gdzie kredytobiorca podpisuje że jest
    kawaler i zdrowy jak ryba a bank mu wierzy

    taki wierzyciel? spalić, zrównać z ziemią żydobanki i kapitalizm
    hitler miał racje