    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie do fachowców
    Date: Sat, 19 Apr 2014 00:05:26 +0200

    W dniu 18.04.2014 21:10, Krasnal pisze:

    > (takie scenki funkcjonariusze policji państwowej ponawiali kilkanaście
    > razy w kilku klatkach tego bloku mieszkalnego) Mieszkańcy z powodu
    > likwidacji pobliskiego parkingu( budują kolejny market) nie mają gdzie
    > stawiać samochodów.

    Straszne. Tylko dlaczego masz o to pretensje do policji? Policja
    zlikwidowała?

    > Czy takie działanie policji jest prawidłowe?

    Tak.

    > Tydzień po całym zdarzeniu,

    Ale co? Za wcześnie? Za późno? Zły wyraz twarzy mieli?

    > policjanci pukają do drzwi i wystawiają mandat(notabene fajny prezent na
    > święta od policji!!!!!!)

    W święta prawo też obowiązuje.

    > na na podstawie jakiegoś zdjęcia. Ktoś zrobił
    > zdjęcie i doniósł na sąsiadów na policję. Nawet nie pokazali tej

    Ściślej - na podstawie zeznania zilustrowanego zdjęciem.

    > fotografii. Tylko stwierdzili, że jak mają doniesienie to na podstawie
    > tego zdjęcia muszą ukarać wszystkich posiadaczy, którzy w tym dniu, że
    > zaparkowali swoje auta.

    Trzeba było nie przyjąć. Spraw trafiła by do sądu, doszły by dodatkowe
    koszta postępowania, ale można by sobie zdjęcie obejrzeć.

    > Czyli przez analogię: jak np.sąsiad przejdzie przez jezdnie w miejscu
    > niedozwolonym i jak mu zrobię zdjęcie w czasie pokonywania jezdni nie na
    > pasach i wyślę fotkę do policji to: zapukają do drzwi sąsiada po
    > tygodniu i powiedzą, że mają zdjęcie jak przechodził w miejscu
    > niedozwolonym i wlepią mu mandat 50 zł?

    Sama fotka wiele nie da. Potrzebne zeznanie gdzie i kiedy. A w tym
    przypadku także kto, bo ludzie z numerami rejestracyjnymi nie chadzają,
    a dzielnicowy nie musi znać absolutni wszystkich.

    > O tempora, o mores!

    Ano, chamy nie potrafią parkować ani przez jezdnię przechodzić i jeszcze
    się awanturują...

    > W jakim my kraju żyjemy? "O take my Polske walczyli?"- cytuję za
    > prezydentem Lechem W. To straszne do czego doszło. Sąsiad sąsiadowi
    > wilkiem. To jest społeczeństwo obywatelskie? i policja obywatelska?

    Jak chcesz mieć immunitet - zostań posłem.

    Alternatywą jest przestrzeganie przepisów.

    I jestem przekonany, że Lechu nie walczył o parkowanie gdzie popadnie.