  • 1. Data: 2014-04-17 09:10:21
    Temat: Kto zapłaci karę: prezes czy spółdzielnia?
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Załużmy, że jest spułdzielnia, z prezesem i radą nadzorczą.
    Prezes __bez uhwały rady nadzorczej___ wycina 3 mirabelki i kszaki.
    Opłata według kalkulatora (www.ekowiedza.pl) , za legalne wycięcie śliwy
    ozdobnej, a taką jest
    mirabelka,
    wynosi zależnie od obwodu pnia. Założywszy, że mirabelka była o obwodzie
    około 70cm, opłata wynosi 12000-15000zł, tj za 3 sztuki 36000 - 45000zł.
    Opłata za nielegalne wycięcie jest 3 razy większa.

    Kto zapłaci karę jeśli były wycięte bez zezwolenia: preses osobiście, czy
    spułdzielnia?

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 2. Data: 2014-04-17 10:00:54
    Temat: Re: Kto zapłaci karę: prezes czy spółdzielnia?
    Od: walker <m...@g...com>

    On 04/17/2014 09:10 AM, Stokrotka wrote:
> [...]
    > Opłata za nielegalne wycięcie jest 3 razy większa.
    >
    > Kto zapłaci karę jeśli były wycięte bez zezwolenia: preses osobiście, czy

    dolaczam sie do pytania i dorzucam kolejne czy w takiej sytuacji zaplaci
    prezes czy spoldzielnia czyli lokatorzy, jesli zaplaci spoldzielnia
    czyli jej czlonkowie, to czy takie dzialanie niepodchodzi pod paragraf
    "dzialanie na szkode czlonkow spoldzielni" i czy to nie jest czasami
    przestepstwo?

  • 3. Data: 2014-04-17 10:01:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-17 09:10, Stokrotka pisze:

    > Kto zapłaci karę jeśli były wycięte bez zezwolenia: preses osobiście, czy
    > spułdzielnia?

    Członkowie.

  • 4. Data: 2014-04-17 10:04:46
    Od: walker <m...@g...com>

    On 04/17/2014 10:00 AM, walker wrote:

> [...]
    > czyli jej czlonkowie, to czy takie dzialanie niepodchodzi pod paragraf
    > "dzialanie na szkode czlonkow spoldzielni" i czy to nie jest czasami

    a jednak dobrze myslalem to przestepstwo i sprawa zajmuje sie prokuratura

    http://www.gazeta.ie/art/pierwsi-podejrzani-o-dziala
    nie-na-szkode-spoldzielni-mieszkaniowej.html

  • 5. Data: 2014-04-17 10:09:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Wycięcie drzew owocowych, oraz wszystkich innych, młodszych niż 10 lat
    nie wymaga zezwolenia i nie podlega opłacie.

  • 6. Data: 2014-04-17 10:51:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2014, Stokrotka wrote:

> [...]
    > Opłata za nielegalne wycięcie jest 3 razy większa.
    >
    > Kto zapłaci karę jeśli były wycięte bez zezwolenia: preses osobiście, czy

    A prezez OSOBIŚCIE je wyciął?
    No i pytania wynikłe z braków informacji:
    - czy chodzi o odpowiedzialność karną i za co (post dalej dopiero piszesz,
    że za pozbawienie sp-ni drzew, które były jej, czyli niszczenie czyjegoś
    mienia)
    - czy ew. za podżeganie lub pomocnictwo (no, w to akurat uwierzę,
    że prezes "kazał" i to otwarło drzwi z narzędziami dla wycinającego
    drzewa)
    - czy karę administracyjną np. dla zarządcy nieruchomości za to, że
    dopuścił do wycięcia drzew

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-04-17 10:57:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2014, t-1 wrote:

    > Wycięcie drzew owocowych, oraz wszystkich innych, młodszych niż 10 lat nie
    > wymaga zezwolenia i nie podlega opłacie.

    Stokrotka zaznaczyła, że chodzi o "ozdobne".
    Po prawdzie ja bym nijak nie wpadł na to, że mirabelka jest "ozdobna"
    (jak dla mnie to zwyczajne owocowe), ale od czasu krzywizny ogórków
    i bananów (tak, wiem, już nie obowiązuje, ale było) tudzież raka który
    (na potrzeby przepisu) jest rybą, może i nie jest dziwne, że drzewo
    owocowe (na potrzeby przepisu) jest 'ozdobne'.
    To mam przechlapane, bo śliwa z kwiatami fi 150 jest "ozdobna" :P
    (hint: klematis :))

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-04-17 12:00:57
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > drzewa)
    > - czy karę administracyjną np. dla zarządcy nieruchomości za to, że

    Spółdzielnia jest mieszkaniowa, nie sadownicza.
    Mirabelki miały funkcję ozdbną, i według mnie były niejadalne.
    Co do łacińskiej nazwy - nie znam.

    Były wycięte pod ścisłym nadzorem i kierunkiem prezesa, sama widziałam jak
    stał obok i instruował pracownika jak i co ma robić, gdy ten odcinał gałęzie
    a potem pień.

  • 9. Data: 2014-04-17 12:03:09
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Spółdzielnia jest mieszkaniowa, nie sadownicza.
    > Mirabelki miały funkcję ozdbną, i według mnie były niejadalne.
    > Co do łacińskiej nazwy - nie znam.

    Być może , a nawet prawdopodobnie, była jadalna dla ptactwa, podobnie jak
    np. jarzębina.

  • 10. Data: 2014-04-17 12:08:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 09:10:21 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:
    > Opłata według kalkulatora (www.ekowiedza.pl) , za legalne wycięcie śliwy
    > ozdobnej, a taką jest
    > mirabelka,
    Kurcze mam kilkaset takich śliwek- żywopłot z ałyczy(a ałycza to chyba to samo co
    mirabelka?)
    Nie wiedziałem że nie będę mógł go bezkarnie wyciąć;)