  • 1. Data: 2005-06-22 13:23:15
    Temat: plaby na obudowie komputera
    Od: Rozpalacz <u...@i...pl>

    Mam pytanie, pewnie juz bylo nie raz na grupie ale nie moge znalezc, a
    mianowicei:
    czy kupujac kompa w zwykłym sklepie komputerowym (nie pisze tu o Vobis czy
    IBM), sprzedawca ma prawo nakleic mi plaby na obudowe komputera i jezeli je
    zerwe nie uwzglednic mi wtedy zadnej gwarancji?
    Caly czas wydawalo mi sie ze dostaje gwarancje na kazdy podzespol z osobna.
    Sprzedawca daje mi gwarancje na rok czasu, nie moge zerwac plab, a przeciez
    np. na modem dostaje gwarancje na 5 lat.

  • 2. Data: 2005-06-22 13:29:34
    Temat: Re: plaby na obudowie komputera
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rozpalacz wrote:

    > Caly czas wydawalo mi sie ze dostaje gwarancje na kazdy podzespol z osobna.
    > Sprzedawca daje mi gwarancje na rok czasu, nie moge zerwac plab, a przeciez
    > np. na modem dostaje gwarancje na 5 lat.

    Jak kupujesz cały komputer, to gwarancję dostajesz na cały komputer.

    BTW: co to są "plaby"? Widziałem zakładane na komputer plomby
    gwarancyjne, ale plab - nigdy w życiu..

  • 3. Data: 2005-06-22 13:38:47
    Od: Rozpalacz <u...@i...pl>

    sorki za tak oczywisty blad.

    Czyli mimo iz mam gwarancje na 5 lat na modem to i tak mam na rok tylko
    .

  • 4. Data: 2005-06-22 14:04:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Sprzedawca daje mi gwarancje na rok czasu, nie moge zerwac plab, a
    > przeciez
    > np. na modem dostaje gwarancje na 5 lat.

    decydujesz sie jaka chcesz gwarancje(plombe), czy

    1. na podzespoly i brak pomocy technicznej (wymiany podzespolow)

    2. na obudowe

    na takiej zasadzie ja kupowalem

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 5. Data: 2005-06-22 14:21:14
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/22/2005 3:29 PM, Andrzej Lawa wrote :

    > Jak kupujesz cały komputer, to gwarancję dostajesz na cały komputer.

    To zależy czy kupuje rzeczywiście cały komputer (o konkretnej nazwie),
    czy zestaw części komputerowych plus darmową usługę złożenia całości do
    w zestaw. Z kolei, jeśli kupiony został rzeczywiście cały komputer to
    nie od rzeczy jest dowiedzieć się, czy zestaw jako taki posiada słynny
    znak CE i instrukcję obsługi w języku polskim...

    W sklepach których ja kupowałem, zwykle robi się to drugie i klient
    dostaje nie zaplombowany komputer, oraz zestaw oryginalnych pudełek,
    instrukcji, płytek i gwarancji do wszystkich podzespołów.

    Reasumując, jeśli zestaw to rzeczywiście zestaw: ma konkretną nazwę,
    stały zespół podzespołów instrukcję w języku polskim, znak CE, to może
    być zaplombowany. Jeśli nie, to przychylałbym się do interpretacji
    zakupionego komputera jako części + usługa złożenia. Wtedy zerwanie
    plomb miałoby konsekwencję w postaci utraty gwarancji na usługę
    złożenia, lecz nie na znajdujące się w maszynie części.

    Wreszcie gwarancja na towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
    uprawnień kupującego wynikającego z niezgodności towaru z umową.

    Czy więc dostałeś pudełka, instrukcje, płytki CD + wzgl. jakieś
    dokumenty na podzespoły znajdujące się w komputerze?
    Czy otrzymałeś kartę gwarancyjną na zestaw komputerowy?
    Na co została wystawiona karta gwarancyjna?
    Czy w karcie gwarancyjnej opisane są skutki zerwania plomb gwarancyjnych?
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 6. Data: 2005-06-22 16:16:08
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Rozpalacz wrote:
> [...]
    > IBM), sprzedawca ma prawo nakleic mi plaby na obudowe komputera i jezeli je
    > zerwe nie uwzglednic mi wtedy zadnej gwarancji?

    czym różni się "zwykły" komp od wymienionych przez Ciebie???

    --
    regent...
    (...)

  • 7. Data: 2005-06-22 16:32:41
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

> [...]
    > nie od rzeczy jest dowiedzieć się, czy zestaw jako taki posiada słynny
    > znak CE i instrukcję obsługi w języku polskim...

    CE jak i instrukcja niezbędne są i bez usługi "darmowego" montażu,
    a zabiegi o "montowaniu z części klienta" są łatwe do obalenia przez
    nawet mniej inteligentnego inspektora PIH...

> [...]
    > plomb miałoby konsekwencję w postaci utraty gwarancji na usługę
    > złożenia, lecz nie na znajdujące się w maszynie części.

    Reasumując, sprzedawca zawsze może zaplombować sprzęt który sprzedaje
    (przecież udziela gwarancji), my zawsze "możemy" taką plombę zerwać lub
    nie kupować u takiego,
    a najlepiej kupić tam, gdzie komputer się plombuje, lecz
    rozbudowa/zmiana konfiguracji jest wykonana u sprzedawcy bezpłatnie

    > Wreszcie gwarancja na towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
    > uprawnień kupującego wynikającego z niezgodności towaru z umową.

    zgadzam się...

    > Czy otrzymałeś kartę gwarancyjną na zestaw komputerowy?
    > Na co została wystawiona karta gwarancyjna?
    > Czy w karcie gwarancyjnej opisane są skutki zerwania plomb gwarancyjnych?

    kluczowe pytania, gwarant decyduje o zasadach gwarancji...

    --
    regent...
    (...)

  • 8. Data: 2005-06-22 17:29:44
    Od: Rozpalacz <u...@i...pl>

    Dnia Wed, 22 Jun 2005 16:21:14 +0200, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    napisał(a):

> [...]
    > Na co została wystawiona karta gwarancyjna?
    > Czy w karcie gwarancyjnej opisane są skutki zerwania plomb gwarancyjnych?

    Zestaw ten nie ma konkretnej nazwy, kupujac w sklepie mowilem konkretnie
    jakie chce podzespoly, dostałem pudelka i gwarancje do kazdego podzespolu.
    Oni mi zlozyli to w calosc. Ze sklepu dostałem tylko fakture. Zadnej
    gwarancji od nich. No i dodatkowo plomby na obudowe :-(

  • 9. Data: 2005-06-22 19:14:08
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > Sprzedawca daje mi gwarancje na rok czasu, nie moge zerwac plab, a
    > przeciez
    > np. na modem dostaje gwarancje na 5 lat.

    przedmowcy maja racje, ale chodzi tutaj o zupelnie inna rzecz. przykladowo,
    jesli zasilacz sie zepsuje i pociagnie za soba plyte glowna i inne
    podzepoly, to wszystko ci wymienia, bo przeciez masz plombe na komputerze.
    jesli masz na podzespoly, nie na komputer, to producent plyty glownej powie,
    zglos sie pan do producenta zasilacza co owa plyte uszkodzil...

  • 10. Data: 2005-06-22 19:22:13
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > Oni mi zlozyli to w calosc. Ze sklepu dostałem tylko fakture. Zadnej
    > gwarancji od nich. No i dodatkowo plomby na obudowe :-(

    kupowalem na tej samej zasadzie komputer, mam gwarancje ze sklepu na
    komputer oprocz napedow optycznych i osobno gwarancje producentow
    podzespolow. a komputer nie byl plombowany (plombowanego bym nie wzial)