eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoplaby na obudowie komputera › Re: plaby na obudowie komputera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: plaby na obudowie komputera
    Date: Wed, 22 Jun 2005 18:32:41 +0200
    Organization: Netia Telekom S.A.
    Lines: 53
    Message-ID: <d9c3r8$59f$3@213-238-103-101.adsl.inetia.pl>
    References: <1nxo0ppn3z99e$.ingxi1yzfdso$.dlg@40tude.net>
    <d9bp3r$2fs$2@opal.futuro.pl> <42b973da$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-103-101.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nefryt.internetia.pl 1119457961 5423 213.238.103.101 (22 Jun 2005 16:32:41
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jun 2005 16:32:41 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <42b973da$1@news.home.net.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:306870
    [ ukryj nagłówki ]

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    > On 6/22/2005 3:29 PM, Andrzej Lawa wrote :
    >
    >> Rozpalacz wrote:
    >>
    >>> Caly czas wydawalo mi sie ze dostaje gwarancje na kazdy podzespol z
    >>> osobna.
    >>> Sprzedawca daje mi gwarancje na rok czasu, nie moge zerwac plab, a
    >>> przeciez
    >>> np. na modem dostaje gwarancje na 5 lat.
    >>
    >>
    >>
    >> Jak kupujesz cały komputer, to gwarancję dostajesz na cały komputer.
    >>
    > To zależy czy kupuje rzeczywiście cały komputer (o konkretnej nazwie),
    > czy zestaw części komputerowych plus darmową usługę złożenia całości do
    > w zestaw. Z kolei, jeśli kupiony został rzeczywiście cały komputer to
    > nie od rzeczy jest dowiedzieć się, czy zestaw jako taki posiada słynny
    > znak CE i instrukcję obsługi w języku polskim...

    CE jak i instrukcja niezbędne są i bez usługi "darmowego" montażu,
    a zabiegi o "montowaniu z części klienta" są łatwe do obalenia przez
    nawet mniej inteligentnego inspektora PIH...

    > Reasumując, jeśli zestaw to rzeczywiście zestaw: ma konkretną nazwę,
    > stały zespół podzespołów instrukcję w języku polskim, znak CE, to może
    > być zaplombowany. Jeśli nie, to przychylałbym się do interpretacji
    > zakupionego komputera jako części + usługa złożenia. Wtedy zerwanie
    > plomb miałoby konsekwencję w postaci utraty gwarancji na usługę
    > złożenia, lecz nie na znajdujące się w maszynie części.
    >
    Reasumując, sprzedawca zawsze może zaplombować sprzęt który sprzedaje
    (przecież udziela gwarancji), my zawsze "możemy" taką plombę zerwać lub
    nie kupować u takiego,
    a najlepiej kupić tam, gdzie komputer się plombuje, lecz
    rozbudowa/zmiana konfiguracji jest wykonana u sprzedawcy bezpłatnie

    > Wreszcie gwarancja na towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
    > uprawnień kupującego wynikającego z niezgodności towaru z umową.
    >
    zgadzam się...


    > Czy otrzymałeś kartę gwarancyjną na zestaw komputerowy?
    > Na co została wystawiona karta gwarancyjna?
    > Czy w karcie gwarancyjnej opisane są skutki zerwania plomb gwarancyjnych?

    kluczowe pytania, gwarant decyduje o zasadach gwarancji...

    --
    regent...
    (...)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1