  • 1. Data: 2005-06-22 11:54:22
    Temat: Ograniczenie wyjazdu ojca za granice i widywania z dzieckiem ktore pozucil.
    Od: AngelSky <a...@w...pl>

    Witam serdecznie!
    Mam problem: rok temu moj maz zostawil mnie z dzieckiem, zastapil
    kobieta starsza od siebie i jej 9 letnim synem.
    Wnioslam pozew o rozwod;ale nie o alimenty, chce to zrobic podczas
    rozprawy ,bo maz nie wywiazuje sie z wczesniej uzgodnionych zobowiazan
    finansowych! Z dzieckiem sie nie kontaktuje czesciej niz raz w miesiacu!
    Zabral mi wszystkie pieniadze jakie mialam.Chce teraz uciec za granice.
    - Czy ja moge jakos mu ograniczyc widzenie do "raz" w miesiacu (bo nagle
    przed rozprawa zaczal sie upominac o synka i czestSze spotkania, co
    wedlug mnie jest gra) ?
    - nie zezwolic w sadzie Jemu na wyjazd za granice do ukonczenia
    pelnoletnosci dziecka,(boje sie ze nie bedzie placil alimentow) ale tak
    by miec mozliwosc otrzymywania alimentow i ewentualnego wyjazdu na stale
    za granice z moim dzieckiem, bez jego zgody ??
    - Jak to zrobic ?
    - Jak napisac, czy powiedziec?

    PROSZE POMOZCIE.
    Ewa

  • 2. Data: 2005-06-22 17:44:40
    Od: "dalmatynczyk" <g...@w...pl>

    AngelSky wrote:
    > Witam serdecznie!
    > Mam problem: rok temu moj maz zostawil mnie z dzieckiem, zastapil
    > kobieta starsza od siebie i jej 9 letnim synem.

    Zaczyna sie niezle :)

> [...]
    > finansowych! Z dzieckiem sie nie kontaktuje czesciej niz raz w
    > miesiacu! Zabral mi wszystkie pieniadze jakie mialam.Chce teraz uciec

    Jakie mialas czy jakie mieliscie?

    > za granice. - Czy ja moge jakos mu ograniczyc widzenie do "raz" w
    > miesiacu (bo nagle przed rozprawa zaczal sie upominac o synka i
    > czestSze spotkania, co wedlug mnie jest gra) ?

    Zdanie Twoje.

> [...]
    > tak by miec mozliwosc otrzymywania alimentow i ewentualnego wyjazdu
    > na stale za granice z moim dzieckiem, bez jego zgody ??

    Jezeli jest to TWOJE dziecko, to ON nie ma nic do gadania. No, chyba ze bylo
    by to WASZE dziecko.

    > - Jak to zrobic ?
    > - Jak napisac, czy powiedziec?

    Udac sie do dobrego psychoanalityka na terapie. Czujesz sie zdradzona i
    porzucona, stad te frustracje.

    powodzenia zycze :)

    Ma Du

  • 3. Data: 2005-06-22 20:45:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AngelSky" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    To co chcesz osiągnąć jest moim zdaniem zupełnie nierealne. Podstawowy
    kłopot będzie już na etapie zgody na wyrobienie paszportu dla Waszego
    wspólnego dziecka i bez zgody byłego może być poważny kłopot. A bez tego
    dziecko przez granicę nie wyjedzie. Oczywiście można się zwrócić do sadu
    o wyrażenie zgody, ale po takim popisie żądań, że chcesz uciec, że on ma
    mieć zakaz wyjazdu i nie mieć prawa spotykać się z dzieckiem, to dasz mu
    takie argumenty do ręki, że raczej zgody sądu bym się nie spodziewał.

    Co do ograniczenia widzeń, to musiał by być konkretny powód. Dość
    istotny, bo sądy nie są skore do takich ograniczeń. Mąż musiał by
    przychodzić pijany, wszczynać awantury itd. Nic o tym nie piszesz, więc
    wnoszę, że nic takiego nie ma miejsca. Tak wiec o tym możesz zapomnieć.

    co do zakazu opuszczania kraju przez męża, to jest to ograniczenie jego
    wolności. Żaden sąd bez dania racji czegoś takiego nie zrobi. Na pewno
    nie zrobi tego tylko dlatego, że ty masz taki kaprys. Zakaz opuszczania
    kraju jest środkiem zapobiegawczym znanym w prawie karnym.

    Co więcej, podejrzewam, że jeśli wystąpisz z takimi wnioskami do sądu,
    to jest całkiem realna szansa, że sąd ojcu przyzna opiekę nad dzieckiem,
    a nie Tobie. Z tego powodu, że z Twoich żądań wprost wynika, że będziesz
    utrudniała kontakty ojca z dzieckiem i masz zamiar i tak wyjechać z
    kraju, a jedynym celem Twojego życia jest dokopanie byłemu. Ja
    przynajmniej bym tak orzekł, ale pewnie orzekać w tej sprawie nie będę.

  • 4. Data: 2005-06-22 23:33:35
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > Udac sie do dobrego psychoanalityka na terapie. Czujesz sie zdradzona i
    > porzucona, stad te frustracje.
    >
    > powodzenia zycze :)
    >
    > Ma Du

    hmm
    biorąc pod uwagę późniejszy parę godzin post to sprawa jest jasna
    tak jak kolega pisze tylko dobry psychiatra może tu coś zdziałać
    a wyjeżdzając z takim wachlarzem żądań jest realna szansa że już sędzia
    skieruje do właściwej osoby.:)))))
    a tak naprawdę się zastanawiam czy dobrze robimy wytykając poronione
    pomysły.
    tak to by się osóbka wywaliła na tzw pysk na pierwszej sprawie a w tym
    momencie
    zapewne to przemyśli i się już nie ośmieszy. przynajmniej na początku.
    co pewnie utrudni bronienie się gostka.

    w całej tej sytuacji szkoda tylko dziecka które stało się monetą przetargową
    i jest realne zagrożenie że gdy się nie sprawdzi to trafi do przytułku.