  • Date: Wed, 22 Jun 2005 16:21:14 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: plaby na obudowie komputera

    On 6/22/2005 3:29 PM, Andrzej Lawa wrote :

    > Jak kupujesz cały komputer, to gwarancję dostajesz na cały komputer.

    To zależy czy kupuje rzeczywiście cały komputer (o konkretnej nazwie),
    czy zestaw części komputerowych plus darmową usługę złożenia całości do
    w zestaw. Z kolei, jeśli kupiony został rzeczywiście cały komputer to
    nie od rzeczy jest dowiedzieć się, czy zestaw jako taki posiada słynny
    znak CE i instrukcję obsługi w języku polskim...

    W sklepach których ja kupowałem, zwykle robi się to drugie i klient
    dostaje nie zaplombowany komputer, oraz zestaw oryginalnych pudełek,
    instrukcji, płytek i gwarancji do wszystkich podzespołów.

    Reasumując, jeśli zestaw to rzeczywiście zestaw: ma konkretną nazwę,
    stały zespół podzespołów instrukcję w języku polskim, znak CE, to może
    być zaplombowany. Jeśli nie, to przychylałbym się do interpretacji
    zakupionego komputera jako części + usługa złożenia. Wtedy zerwanie
    plomb miałoby konsekwencję w postaci utraty gwarancji na usługę
    złożenia, lecz nie na znajdujące się w maszynie części.

    Wreszcie gwarancja na towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
    uprawnień kupującego wynikającego z niezgodności towaru z umową.

    Czy więc dostałeś pudełka, instrukcje, płytki CD + wzgl. jakieś
    dokumenty na podzespoły znajdujące się w komputerze?
    Czy otrzymałeś kartę gwarancyjną na zestaw komputerowy?
    Na co została wystawiona karta gwarancyjna?
    Czy w karcie gwarancyjnej opisane są skutki zerwania plomb gwarancyjnych?
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed