  • 1. Data: 2005-06-22 12:11:48
    Temat: Od kiedy ważna kara?
    Od: "Michał" <s...@s...spam>

    Witam
    Jest nastepujaca sytuacja: Chlopak jechał pod wpływem alkoholu rowerem. Na
    policji po złożeniu oświadczenia, że zgadza się z postawionymi zarzutami,
    wybiera sam karę pieniężną (zamiast robót publicznych). Ma przyznane 500zł +
    zakaz jazdy pojazdami mechanicznymi przez rok. Podpisuje wszystkie dokumenty
    na policji.
    Moje pytanie: Czy ta kara ważna jest od momentu podpisania dokumentów czy
    dopiero gdy zatwierdzi ją sąd?

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-22 13:35:17
    Temat: Re: Od kiedy ważna kara?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > Podpisuje wszystkie dokumenty na policji.
    > Moje pytanie: Czy ta kara ważna jest od momentu podpisania dokumentów

    na razie jest to propozycja kary

    KG

  • 3. Data: 2005-06-22 21:40:48
    Od: "Michał" <s...@s...spam>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > na razie jest to propozycja kary

    Tą karę wymierzył prokurator po konsultacji telefonicznej z policjantem
    przesłuchującym. Cała sprawa ma się odbyć zaocznie, bez udziału oskarżonego.
    Czyli kara ważna jest dopiero jak zatwierdzi ją sąd?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-06-22 21:45:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał napisał(a):

    > Tą karę wymierzył prokurator po konsultacji telefonicznej z policjantem
    > przesłuchującym. Cała sprawa ma się odbyć zaocznie, bez udziału
    > oskarżonego. Czyli kara ważna jest dopiero jak zatwierdzi ją sąd?

    Prokurator nie wymierza kar. Wymierza je sąd, które wcale nie musi się
    zgodzić na propozycję twoją i prokuratora.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-06-22 21:54:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Prokurator nie wymierza kar. Wymierza je sąd, które wcale nie musi się
    > zgodzić na propozycję twoją i prokuratora.

    teoretycznie oczywiście masz rację, przy czym odsetek odmowy uznania
    zaproponowanej kary przez sąd mieści się w granicach błędu
    statystycznego :-) To są sporadyczne przypadki.