  • 1. Data: 2005-06-22 12:47:55
    Temat: Biblioteka
    Od: Nowszy <m...@p...onet.pl>

    Witam, spotkalem sie z czyms takim i chcialem sie dowiedziec, jak to
    wyglada w swietle prawa:
    Biblioteka przy uczelni na ktorej studiuje nigdy nie nakladala kar za
    spoznienie w oddawaniu ksiazek. Niedawno wprowadzila taki przepis, kara
    wynosi 20gr/dzien/ksiazke. Ogloszenie tego wygladalo tak, ze na poczatku
    kwietnia wywieszono kartke na drzwiach biblioteki i do konca maja (czyli 2
    miesiace) mozna bylo oddawac ksiazki jeszcze bez kary. Niestety, wielu
    studentow, jak ja, nie przechodzilo obok bibiloteki przez te dwa miesiace
    (wiadomo, chodzi sie na poczatku i na koncu semestru) i jakos ominelo mnie
    to. Teraz skonczylem z dosc duza kara ;/
    -czy Biblioteka ma prawo wymagac ode mnei zaplacenia kary (pewnie za 2
    lata nie dostane dyplomu jesli nie zaplace..)
    -sposob ogloszenia byl zdecydowanie minimalistyczny, mogli wyslac to do
    wszystkich dziekanatow, student nie ma obowiazku odwiedzania Bibl.
    regularnie, czy prawo definiuje jak cos takiego powinno byc ogloszone?
    Dzieki za odpowiedz!

    --
    Pozdr, Nowszy

  • 2. Data: 2005-06-22 13:15:49
    Temat: Re: Biblioteka
    Od: "Dawid Milczarek" <d...@w...home.pl_fif.to_raf.net>

    Taka "kara" nie powinna miec zastosowania w przypadku ksiazek, ktore
    zostaly wypozyczone przed dniem jej wprowadzenia.

  • 3. Data: 2005-06-22 13:26:43
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Nowszy napisał(a):

> [...]
    > wszystkich dziekanatow, student nie ma obowiazku odwiedzania Bibl.
    > regularnie, czy prawo definiuje jak cos takiego powinno byc ogloszone?
    Czy masz prawo przetrzymywac ksiazki dluzej niz przewiduje regulamin i
    blokowac tym samym innym studentom dostep do wiedzy?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-06-22 13:53:29
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <op.ssru55r2qom6i5@zestaw-c92230fa>, Nowszy wrote:
> [...]
    > Biblioteka przy uczelni na ktorej studiuje nigdy nie nakladala kar za
    > spoznienie w oddawaniu ksiazek. Niedawno wprowadzila taki przepis, kara

    A może po prosty nie egzekwowała przepisu, który był wcześniej. Bo
    przecież pewnie w momencie, gdy zapisywałeś się do biblioteki
    regulamin określał ile można trzymać książki?

    Renata

  • 5. Data: 2005-06-22 14:07:46
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A może po prosty nie egzekwowała przepisu, który był wcześniej. Bo
    > przecież pewnie w momencie, gdy zapisywałeś się do biblioteki
    > regulamin określał ile można trzymać książki?

    no i niby co to ma zmieniac?
    MOgl byc taki zapisa ale bez kary pienieznej.

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 6. Data: 2005-06-22 14:17:15
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9brbi$38r$1@inews.gazeta.pl>, Przemek R... wrote:

    > no i niby co to ma zmieniac?
    > MOgl byc taki zapisa ale bez kary pienieznej.

    No co z tym kursem? Nie idzie coś?

  • 7. Data: 2005-06-22 14:34:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndbit4i.cs5.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > No co z tym kursem? Nie idzie coś?
    >
    > "A może po prosty nie egzekwowała przepisu, który był wcześniej."

    dwoch swoich nastepnych zdan panienka zapomniala zacytowac czy celowo
    pominela?

    P.

  • 8. Data: 2005-06-22 14:37:52
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9bstn$ahl$1@inews.gazeta.pl>, Przemek R... wrote:

> [...]
    waw.pl...

    > dwoch swoich nastepnych zdan panienka zapomniala zacytowac czy celowo

    Czego ty znowu nie rozumiesz? Co nie jest zacytowane? Wszystko jest na
    górze.

    Renata

  • 9. Data: 2005-06-22 15:32:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czego ty znowu nie rozumiesz? Co nie jest zacytowane? Wszystko jest na
    > górze.

    to ty nie rozumiesz, komentawlem caly twoj post a nie pierwsze zdanie.

  • 10. Data: 2005-06-22 15:34:08
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9c0a7$pv7$1@inews.gazeta.pl>, Przemek R... wrote:

    > to ty nie rozumiesz, komentawlem caly twoj post a nie pierwsze zdanie.

    No to gdzie w tym komentowanym poście jest założenie, że istniał
    nieegzekwowany przepis BEZ kary pieniężnej?

    Renata