  • 11. Data: 2005-06-22 21:00:30
    Temat: Re: plaby na obudowie komputera
    Od: "ZZ" <z...@o...pl>

    Witam
    Czytam posty i jestem porażony postami. Jeżeli Sprzedawcz plombuje komputer
    można DOMNIEMYWAĆ ze części wmontowane sa - przynajmniej część po gwarancji
    producenta !!!!!! . Z doświdczenia wiem i to piszę. Takich komuterów NIE
    WOLNO KUPOWAĆ. Każdy normalny podzespół posiada gwarancje tzw . własną -
    np. monitor 3 lata, dysk twardy 3 lata, pamięć dożywotnią, itd... Gwarancja
    na 1 rok czy 2 lata to to troche za mał na unijne czasy i dotego te plomby.
    To jest naprwde moja dobra rada.

    Z powazaniem .

  • 12. Data: 2005-06-23 09:02:54
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    ZZ wrote:
> [...]
    > można DOMNIEMYWAĆ ze części wmontowane sa - przynajmniej część po gwarancji

    domniemywać możesz brak winy!!!

    Z doświdczenia wiem i to piszę.

    sam tak montujesz???
    czy Ciebie "wmontowano"???

    > Takich komuterów NIE
    > WOLNO KUPOWAĆ.

    podstawa prawna???

    > Każdy normalny podzespół posiada gwarancje tzw . własną -
    > np. monitor 3 lata,

    monitor zaplombowany w "kompie"???
    ok, nie czepiam się...

    > dysk twardy 3 lata, pamięć dożywotnią, itd... Gwarancja
    > na 1 rok czy 2 lata to to troche za mał na unijne czasy i dotego te plomby.

    gwarancji można w ogóle nie dać, więc co to ma do rzeczy???

    > To jest naprwde moja dobra rada.

    pewnie i dobra, ale
    plomby gwarancyjne są jednocześnie zabezpieczeniem interesów klienta i
    sprzedawcy, jeśli są nienaruszone, to trudno uciec od odpowiedzialności,
    zaś jeśli jeszcze sprzedawca oferuje bezpłatną rozbudowę kompa w okresie
    gwarancji (nawet z cześci powierzonych) to jest to sytuacja idealna,
    nie traktujmy kompa jako zespołu osobnych części, bo jednocześnie z
    gwarancją na napęd optyczny możesz sam się "bujać", bo masz osobną
    kartę, "co pan chce ode mnie?"
    nie raz widziałem jak "klient" miesza z lutownicą po płycie głównej i ma
    wielkie żale, że nie działa
    wystarczy odwrotnie wpiąć wtyczkę z zasilaniem i też masz "kłopot",
    tylko zawsze można zwalić na komputer, nie???

    --
    regent...
    (...)

  • 13. Data: 2005-06-23 10:37:30
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Zestaw ten nie ma konkretnej nazwy, kupujac w sklepie mowilem konkretnie
    > jakie chce podzespoly, dostałem pudelka i gwarancje do kazdego podzespolu.

    Jeśli masz gwarancję do każdego z osobna to jaki widzisz problem ? Jeśli na
    modem masz 5 lat, zepsuje się po 3 (kiedy na cały komputer już niby nie masz) to
    go wyciągasz, bierzesz gwarancje, fakturę i idziesz. I muszą go w ramach
    gwarancji naprawić/wymienić.

    > Oni mi zlozyli to w calosc. Ze sklepu dostałem tylko fakture.

    Na fakturze jest pozycja "zestaw komputerowy" lub podobna czy każdy z
    podzespołów osobno ? Jeśli osobno, to już wcale nie ma wątpliwości, że plombe
    mogą sobie wsadzić. Możesz wyciągnąć każdy z podzespołów i jak wyżej.

    > Zadnej gwarancji od nich.

    Wyżej napisałeś, że masz gwarancję na podzespoły .. ?

    Ta plomba może mieć znaczenie jedynie w przypadku, kiedy _nie_wiesz_ co nie
    działa, a nie działa. Wtedy im zanosisz komputer jako całość i mówisz, że nie
    działa i niech oni diagnozują. Pod warunkiem, że masz plombe.

    Tomasz.

  • 14. Data: 2005-06-23 14:19:45
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > komputer można DOMNIEMYWAĆ ze części wmontowane sa - przynajmniej część
    > po gwarancji producenta !!!!!! . Z doświdczenia wiem i to piszę. Takich

    oczywiscie, malo kiedy sprzedawca daje gwarancje, jesli nie mam nia poparcia
    u producenta, to tylko chwyt marketingowy

> [...]
    > np. monitor 3 lata, dysk twardy 3 lata, pamięć dożywotnią, itd...
    > Gwarancja na 1 rok czy 2 lata to to troche za mał na unijne czasy i dotego

    to ze jest plomba i gwarancja na zestaw nie neguje wcale gwarancji na
    podzespoly przeta