  • 1. Data: 2005-05-27 14:39:53
    Temat: pelnomocnictwo do sprzedazy samochodu
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    wittam,

    czy jesli chce sprzedac nie swoj samochod (oczywiscie za zgoda
    wlasciciela ;-) to wystarczy mi zwykle pelnomocnictwo sporzadzone w
    formie pisemnej, ze "ja nizesz podpisany (wlasciciel auta) upowazniam
    (xyz), legitymujacego sie dowodem osobistym (ABC1234567) do zawarcia w
    moim imieniu umowy sprzedazy samochodu", i wtedy juz bede mogl ja
    podpisac sie pod umowa i bedzie ona wazna? (chodzi mi takze o to, by
    kupujacy nie mial pozniej jakichs problemow np w wydziale komunikacji)

    Pozdrawiam
    Kwik

  • 2. Data: 2005-05-27 18:33:54
    Temat: Re: pelnomocnictwo do sprzedazy samochodu
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Kwik wrote:
    > (chodzi mi takze o to, by
    > kupujacy nie mial pozniej jakichs problemow np w wydziale komunikacji)

    Wydzyial komunikacji = pelnomocnictwo notarialne. Popros po
    potiwerdzenie zgodnosci podpisu u notariusza i tez przejdzie. Cwiczone
    na wlasnej skorze.

    Jacek

  • 3. Data: 2005-05-27 18:53:27
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > potiwerdzenie zgodnosci podpisu u notariusza i tez przejdzie. Cwiczone
    > na wlasnej skorze.

    Wszystko zalezy od dobrej woli kupującego.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-05-27 19:21:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko zalezy od dobrej woli kupującego.

    Dokładnie. ja bym nie kupił bez pełnomocnictwa notarialnego, choć co do
    zasady przeciwwskazań formalnych nie ma. Jaką mam pewność, czy na tym
    upoważnieniu jest podpis właściciela pojazdu?

  • 5. Data: 2005-05-27 19:41:02
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > zasady przeciwwskazań formalnych nie ma. Jaką mam pewność, czy na tym
    > upoważnieniu jest podpis właściciela pojazdu?

    Niby notariusz potwierdza to swoim majątkiem :D Ale wez mu udowodnij, ze
    to byl jego podpis i jego pieczątka .... koszmar po prostu. Wszyscy
    notariusze to byli sędziowie, wiec jaki sens ma sprawa w sądzie
    przeciwko notariuszowi ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-05-27 20:57:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > to byl jego podpis i jego pieczątka .... koszmar po prostu. Wszyscy
    > notariusze to byli sędziowie, wiec jaki sens ma sprawa w sądzie

    Wiesz, ale co innego wziąć kartkę papieru i napisać "upoważniam Jana
    Kowalskiego do sprzedaży mojego samochodu i nieczytelny gryzmoł u dołu
    złożyć, a co innego sfałszować pełnomocnictwo notarialne. Mam nadzieję,
    ze dostrzegasz różnicę jakościową.

  • 7. Data: 2005-05-28 03:15:02
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > Kowalskiego do sprzedaży mojego samochodu i nieczytelny gryzmoł u dołu
    > złożyć, a co innego sfałszować pełnomocnictwo notarialne. Mam nadzieję,

    Ale ja pisze o fałszowaniu dokumentow przez notariusza ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2005-05-28 07:22:32
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jasek napisał(a):
    > Wydzyial komunikacji = pelnomocnictwo notarialne.

    chciałbym kiedyś poznać podstawę prawną takiego wymogu ;)

    KG