  • 1. Data: 2005-05-27 14:39:18
    Temat: kupno auta a data otwarcia dzialalnosci
    Od: Grzegorz Prędki <k...@l...com>

    Witam
    Otwieram dzialalnosc gospodarcza. Date rozpoczeci awpisalem 14.06.
    Trafila si eokazja kupna tanio samochodu (dostawczy-pelne odliczenie
    vatu). Czy moge go kupic juz teraz i odliczyc vat czy musze czekac do
    dnia rozpoczecia dzialanosci (na ten moment mam wpis i regon) ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-27 14:50:14
    Temat: Re: kupno auta a data otwarcia dzialalnosci
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@l...com> napisal(a):
> [...]
    > vatu). Czy moge go kupic juz teraz i odliczyc vat czy musze czekac do
    > dnia rozpoczecia dzialanosci (na ten moment mam wpis i regon) ?

    Teorie są różne, z przewagą na poczekanie. I lepiej poczekaj, bo wiesz -
    koszt pieczątki przejdzie. Ale samochód będzie kosztował wielokrotnie
    wiecej, a w dodatku będziesz odliczał cały VAT. Zatem zarówno kontrole z
    działu podatku dochodowego, jak i VATu będą tutaj ostro dłubały, jak Cię
    udupić. Nie warto im się podkładać.
    --
    Samotnik