  • 1. Data: 2011-09-20 15:30:24
    Temat: oryginał, kopia, kserokopia?
    Od: Maruda <m...@n...com>

    Dałem się dzisiaj spuścić na drzewo panience z okienka w Wydziale
    Komunikacji. Byłem zgłosić "zbycie pojazdu". Na stronach internetowych
    piszą, że trzeba dołączyć kopię umowy k-s. No to dołączyłem kopię.
    Pani mi powiedziała, że to nie kopia, a kserokopia, a kopia, to jest ta,
    z oryginalnym podpisem kupującego.
    Ponieważ było to szybko, to się dałem zbajerować i poszedłem z kwitkiem.

    Tymczasem...
    Skoro na umowie piszemy "sporządzono w dwóch jednobrzmiących
    egzemplarzach...", to moim zdaniem oba są oryginałami.

    Czy dobrze mi się wydaje?
    Jeśli tak, to jak powalczyć z niekompetencją i arogancją urzędasów?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2011-09-20 15:37:37
    Temat: Re: oryginał, kopia, kserokopia?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 17:30, Maruda pisze:
    > Jeśli tak, to jak powalczyć z niekompetencją i arogancją urzędasów

    Złożyć swój wniosek mimo wszystko i powiedzieć, że jakby co, to czekasz
    na odpowiedź odmowną na piśmie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-09-20 17:05:10
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:j5abvu$9sn$2@news.onet.pl>:

    > Złożyć swój wniosek mimo wszystko i powiedzieć, że jakby co, to czekasz
    > na odpowiedź odmowną na piśmie.

    Nienienie, okazać jej swój egzemplarz do wglądu i kserokopię tegoż, niech
    potwierdzi za zgodność z oryginałem, a na egzemplarzu do wglądu przybije
    pieczątkę i podpisze, że ustawowy obowiązek zgłoszenia został spełniony.
    Z tak "opięczątkowanym" egzemplarzem pacjent udaje sie do TU, gdzie miał OC
    i tam niech znowu sobie zrobią kopię, potwierdzą za zgodność i przybiją
    swoją pieczątkę oraz podpiszą, że ustawowy obowiązek został spełniony.

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2011-09-20 19:48:00
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

> [...]
    > Komunikacji. Byłem zgłosić "zbycie pojazdu". Na stronach internetowych
    > piszą, że trzeba dołączyć kopię umowy k-s. No to dołączyłem kopię.

    Ja mam do WK jakieś 15km, więc taniej wychodzi wysłać listem poleconym
    niż pojechać. Po raz pierwszy wysłałem samą kopię umowy kupna-sprzedaży
    poświadczoną za zgodność z oryginałem przeze mnie. W odpowiedzi
    otrzymałem formularz do wypełnienia. Wypełniłem go i wysłałem. Po kilku
    dniach otrzymałem powyższą kopię umowy z odpowiednimi pieczątkami i
    podpisami świadczącymi o przyjęciu przez WK.

    Podsumowując, zero problemu.

    Czesławek

  • 5. Data: 2011-09-26 06:03:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 21:48:00 +0200, Czesławek napisał(a):

    > wysłałem samą kopię umowy kupna-sprzedaży
    > poświadczoną za zgodność z oryginałem przeze mnie.

    w wielu urzędach to działa, to coś porównywalnego z oświadczeniem

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
    http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suche
    dniow3.php

  • 6. Data: 2011-09-26 06:44:48
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-09-2011 17:30, Maruda rzecze:

    > Jeśli tak, to jak powalczyć z niekompetencją i arogancją urzędasów?

    Przepis głosi, że masz zawiadomić o zbyciu, dołączając "kopię
    dokumentu".

    "2. W przypadku zawiadomienia o zbyciu pojazdu
    zarejestrowanego dotychczasowy właściciel do zawiadomienia
    dołącza kopię dokumentu, na podstawie
    którego nastąpiło zbycie pojazdu."
    ( § 13 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca
    2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r.
    Nr 186, poz. 1322)

    Ja piszę zwykle pisemko w rodzaju:

    "Na podstawie Art. 78 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.
    Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.)
    oraz § 13 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca
    2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r.
    Nr 186, poz. 1322)

    zawiadamiam

    o zbyciu pojazdu marki..., nr rej: ...., nr VIN: ....
    na rzecz:

    ul. ....
    PESEL ......

    W załączeniu kopia umowy kupna-sprzedaży."

    i wysyłam poleconym z ZPO. I tyle.

    --
    Dominik (& kąpany)