  • 1. Data: 2011-09-20 17:38:03
    Temat: radca prawny a adwokat
    Od: "gsm" <g...@w...pl>

    czy jest roznca do kogo pojde ze sprawa czy do radcy czy do adwokata?

    kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?

  • 2. Data: 2011-09-20 17:39:05
    Temat: Re: radca prawny a adwokat
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    >kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?

    nie ma rzadnej rozniecy

    jk

  • 3. Data: 2011-09-20 17:47:46
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > czy jest roznca do kogo pojde ze sprawa czy do radcy czy do adwokata?
    > kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?

    W sprawach karnych i karnoskarbowych może reprezentować tylko adwokat.
    Weź se może zapodaj google najpierw. Pierwszy link z brzegu:
    http://www.google.pl/search?q=radca+adwokat+r%C3%B3%
    C5%BCnica
    Co za lenistwo...

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2011-09-20 18:27:33
    Od: "gsm" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j5ajk9$92b$1@news.onet.pl...

    > W sprawach karnych i karnoskarbowych może reprezentować tylko adwokat.
    > Weź se może zapodaj google najpierw. Pierwszy link z brzegu:
> [...]

    Nie moje lenistwo tylko Twoje upierdlistwo.
    W jakich sprawach reprezentowac moze pisze nawet w wikipedii.
    Skoro jest rozroznienie na radcow i adwokatow to chodzilo mi raczej o to
    ktory z nich musi miec wieksze kompetencje (wiedze).

  • 5. Data: 2011-09-20 18:39:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > W jakich sprawach reprezentowac moze pisze nawet w wikipedii.
    > Skoro jest rozroznienie na radcow i adwokatow to chodzilo mi raczej o to
    > ktory z nich musi miec wieksze kompetencje (wiedze).

    To trzeba było o to zapytać, a nie o:
    "czy jest roznca do kogo pojde ze sprawa czy do radcy czy do adwokata?
    kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?"

    Do tego jeszcze nieumiejętność zadania pytania...
    I kompetencje to nie to samo co wiedza. Zdecyduj się o co pytasz.
    O kompetencjach Ci napisałem. Sam podobno znalazłeś o nich w wiki.

    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2011-09-20 18:44:30
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    >O kompetencjach Ci napisałem. Sam podobno znalazłeś o nich w wiki.

    rozymaewiasz z trollem

    jk

  • 7. Data: 2011-09-20 19:01:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gsm" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czy jest roznca do kogo pojde ze sprawa czy do radcy czy do adwokata?
    >
    > kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?

    To zależy w jakiej sparwie masz zamiar się poradzić. Nie da się
    odpowiedzieć ogólnie. Jeden i drugi z wykształcenia jest prawnikiem. Racy
    prawny raczej specjalizujący się w działaności gospodarczej, a adwokaci w
    problemach osób fizycznych. Ale i adwokaci mają swoje specjalizacje: karne,
    cywilne, rodzinne. Powiedz, jaki masz problem.

  • 8. Data: 2011-09-20 19:37:29
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 21:01, Robert Tomasik pisze:

    > To zależy w jakiej sparwie masz zamiar się poradzić. Nie da się
    > odpowiedzieć ogólnie. Jeden i drugi z wykształcenia jest prawnikiem.

    Tu zgoda. Dodam, ze jeden i drugi jest po aplikacji.

    > Racy prawny raczej specjalizujący się w działaności gospodarczej, a
    > adwokaci w problemach osób fizycznych.

    Oj, to już raczej mało aktualne. Może trochę jeszcze prawdziwe dla
    naprawdę starszych adwokatów/radców. Adwokaci dawno łyknęli obsługę
    przedsiębiorców, gdzie się tylko dało, a radcowie od dawna obsługują
    osoby fizyczne.

    Już napisano - jedyna prawdziwa różnica, to taka, ze radcowie nie mogą
    reprezentować w sprawach karnych (w wykroczeniach juz mogą)
    Reszta jest kwestią osobistej specjalizacji, zatem słusznie napisał
    Robert na koniec:

    --
    nowy dysk, sygnaturkę wcięło wraz ze starym

  • 9. Data: 2011-09-20 21:29:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Już napisano - jedyna prawdziwa różnica, to taka, ze radcowie nie mogą
    > reprezentować w sprawach karnych (w wykroczeniach juz mogą)

    Jako pelnomocnik oskarzyciela posilkowego tez nie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2011-09-20 22:08:03
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 23:29, SDD pisze:

    > Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jako pelnomocnik oskarzyciela posilkowego tez nie?
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Ech, dobrze, będę precyzyjny. Radca nie może być obrońcą w procesie karnym.
    Jako pełnomocnik posiłkowego może.

    --
    nowy dysk, sygnaturkę wcięło wraz ze starym