  • 431. Data: 2013-04-22 18:51:28
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > z jakiego powodu nie wyszło, to rzecz wtórna[1], chodzi o to, że część
    > wizji futurystycznych się nie sprawdza.

    Nie wtórna. Weź pod uwagę, że to się nie spełniło z uwagi na to, że
    postęp był ZBYT WOLNY w stosunku do wizji.

    > Aczkolwiek z tymi kombajnami ciągnącymi za sobą kable z prądem, to po
    > prostu brzmisz trochę jakby ktoś za czasów Eniaca mówił, że komputery
    > będziemy sobie przenosić, a ty byś się oburzył, że ,,jak ty sobie
    > wyobrażasz, żeby tyle lamp upchnąć na małej powierzchni?''.

    A jak, łaskawco, wyobrażasz sobie dostarczyć energii nie gorzej niż w
    przypadku paliw płynnych? Praw fizyki nie przeskoczysz - bezprzewodowe
    przekazywanie energii to była ciekawa wizja w przeszłości, ale w
    praktyce się to nie sprawdza dla mocy większych niż symboliczne.
    Reaktory atomowe nie przejdą z wielu powodów.

    > No jak na razie to współczynnik jest ujemny momentami w takiej Polsce:

    No i co z tego? Poza tym u nas jest minimalnie dodatni.

    [ciach tandetne linki]

    > Więc o jakimś ambitnym mnożeniu się nie ma mowy. Byłbym szczęśliwy,
    > gdyby rodziny w Polsce miały choć dwójkę dzieci (co oznacza +0 to
    > rozwoju!) , o trójce (ledwie +1 do rozwoju) nie marzę.

    Mhm. A weź teraz jakąś tabelkę porównawczą i zestaw przyrost naturalny z
    produktem narodowym w przeliczeniu na mieszkańca.

    Wg twojej "logiki" Etiopia powinna być bajecznie bogata, a emeryci w RFN
    (-0,1%) powinni mieć gorzej jak w Polsce (+0,1%).

  • 432. Data: 2013-04-22 18:59:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Zasada jest taka, że taki koń wyprodukuje tyle, że zjesz i ty i koń.

    Tylko jeśli będzie gdzie dość wyhodować. Ziemia bez nawozów wyjałowi się
    cholernie szybko.

    > Z głodu spadła?

    Z głodu, nowych chorób i wycieńczenia pracą.

    > No i kiedy zaczęli te straty odrabiać? Jak odkryli ropę?

    Globalnie na początku XX wieku. W np. Anglii w okresie rewolucji
    przemysłowej.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Life_expectancy#Life_ex
    pectancy_variation_over_time

    > No i czemu tak przeszli ze zbieractwa i łowiectwa na rolnictwo, skoro
    > mogli nadal zbierać i łowić?

    Bo ich wodzusiowie zapędzili.

    > Zdrowiu to raczej szkodzi przeżarcie, co pokazuje choćby historia
    > Chrobrego, co się tak przeżarł na uczcie koronacyjnej, że umarł i się
    > nie nakrólował za bardzo.

    Mhm, dlatego w obozach koncentracyjnych ludzie byli tacy silni i zdrowi.

  • 433. Data: 2013-04-22 19:00:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.04.2013 13:58, Liwiusz pisze:

    > Z nich już dziś jest prawo rechotać.

    Ja tam będę rechotał z twojej gramatyki...

  • 434. Data: 2013-04-22 19:14:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 18:59, Andrzej Lawa pisze:
    > Tylko jeśli będzie gdzie dość wyhodować. Ziemia bez nawozów wyjałowi się
    > cholernie szybko.

    No to wiesz, już dawno to odkryto, że trzeba nawozić.

    > Mhm, dlatego w obozach koncentracyjnych ludzie byli tacy silni i zdrowi.

    No relatywnie rzecz biorąc... Popatrz do jakich stanów dochodzili i
    przeżywali.
    Ponadto w obozie nie bardzo wolno im uprawiać rolę i hodować bydło itp.
    Więc porównanie kiepskie.

    w latach 80 jeździliśmy z rodziną w góry do kobiety, którą taki grzech
    spotkał, że zaciążyła w stanie panieńskim i tak jakoś na tym stanie się
    jej ostało, a ojce pomarli i sama gospodarzyła. I jakoś córkę na
    człowieka wychowała i za mąż wydała i sama głodem nie przymierała. Dwie
    krówki w oborze, świniak, pole z ziemniakami, pole ze zbożem... No nie
    żarła sobie ,,20 dk połci polskiej pani ukroi i nieco tamtej
    delikatesowej chudziutkiej'', ale żyje chyba do dzisiaj (parę lat temu
    mój ojciec tam był w rejonie i ją widział całkiem sprawną w kościele,
    choć lata swoje już ma). Zresztą jej sąsiedzi podożywali do 80 minimum,
    a 90 to wcale nie taka rzadkość. A wszyscy po ciężkim góralskim życiu, w
    prawdziwym beskidzie, nie Wisła Panie Dzieju. I żyli z roli albo z pracy
    w lesie. Żaden na głodującego nie wyglądał.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 435. Data: 2013-04-22 19:38:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 18:51, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie wtórna. Weź pod uwagę, że to się nie spełniło z uwagi na to, że
    > postęp był ZBYT WOLNY w stosunku do wizji.

    No temu mówiłem Liwiuszowi w Twojej obronie, że niekoniecznie w danym
    zakresie uda się wypracować coś, co będzie zapierało dech w piersiach.
    Ale myślę, że aż tak czarno jak wieszczysz nie będzie.

    > A jak, łaskawco, wyobrażasz sobie dostarczyć energii nie gorzej niż w
    > przypadku paliw płynnych?

    Myślę, że 100 lat temu też nie wyobrażali sobie WiFi, Satelity,
    BlueTootha, dotykowych ekranów. Ba! Sam pewnie tych ostatnich sobie nie
    wyobrażałeś 10 czy powiedzmy 15 lat temu nazad.

> [...]
    > praktyce się to nie sprawdza dla mocy większych niż symboliczne.
    > Reaktory atomowe nie przejdą z wielu powodów.

    Nie wiem, się okaże.

> [...]
    >
    > Wg twojej "logiki" Etiopia powinna być bajecznie bogata, a emeryci w RFN
    > (-0,1%) powinni mieć gorzej jak w Polsce (+0,1%).

    A ja coś mówiłem o bogactwie? Marzę nie dlatego, że to ma przynieść
    bogactwo, ale radość.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 436. Data: 2013-04-22 19:46:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Myślę, że 100 lat temu też nie wyobrażali sobie WiFi, Satelity,
    > BlueTootha, dotykowych ekranów. Ba! Sam pewnie tych ostatnich sobie nie
    > wyobrażałeś 10 czy powiedzmy 15 lat temu nazad.

    Primo: nie dosłownie, ale parę podobnych pomysłów było.
    Secundo: nie możesz bezmyślnie zagrażać sobie licząc na to, że w
    przyszłości zdarzy się cud.

    > Nie wiem, się okaże.

    LOL

    Nuklearny traktor.

    > A ja coś mówiłem o bogactwie? Marzę nie dlatego, że to ma przynieść
    > bogactwo, ale radość.

    Radość? Pojedź sobie np. do Indii. Porzygasz się od tej "radości"/

  • 437. Data: 2013-04-22 19:48:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 18:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Mhm. Zwłaszcza na Saharze.

    Nie, nie na Saharze.

    Ty: Mhm. Zwłaszcza na Biegunie Północnym

    Nie, nie na biegunie...

    Parę miejsc wymienisz i co? A są takie, gdzie jest miejsca multum.
    Choćby za moim oknem.

    > Weź pod uwagę, że ziemia używana ciągle bez solidnych nawozów daje
    > gówniany plon.

    Wystarczy. W tej chwili produkujemy nadmiar i żeby tylko jak najtaniej,
    a najwięcej zarobić.
    Ten gówniany plon wystarczał przez tysiąclecia.

    > A jaką mieliśmy populację, kiedy ostatnio w cywilizowanych krajach
    > używano masowo zwierząt pociągowych? Na tyle może starczy.

    No a co ma ta populacja do tego? Jak nas było mniej, to wół mógł ciągnąć
    pług, a jak więcej, to nie może i musimy sami? No jasne, jak ktoś będzie
    miał ogródek z trzema grządkami, to i woła nie będzie miał.

    Mówiłeś coś o strzelaniu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 438. Data: 2013-04-22 20:10:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 18:41, Andrzej Lawa pisze:

    > Multum? Jakby było multum, to by nie kombinowali z roponośnymi piaskami
    > w Kanadzie - uzyskiwanie czegokolwiek użytecznego z tego syfu jest
    > cholernie trudne i kosztowne.

    No owszem, ropa najbardziej się kończy ZTCW i myśląc przyszłościowo,
    szuka się różnych rozwiązań. Kwestią mogą być też strefy wpływów i chęć
    uniezależnienia się od np. krajów arabskich.

    > Nie, ignorancie - w biopaliwa więcej wkładasz paliw kopalnych, niż zn
    > ich uzyskujesz biopaliw.

    No więc trzeba je zacząć produkować inaczej.

    > Ależ skąd. Nie przy tak dużej populacji. Przy tak dużej populacji
    > nieograniczone mnożenie to samobójstwo.

    Nieograniczone to nieprędko będzie.

    > Narzekałeś, że ludzie się za mało mnożą - w USA mnożą się dzielnie.
    > Tylko pierdoleni rasiści zwracają uwagę na kolor skóry.

    Mylisz nienawiść i tępienie innych z troską o swoich. To, że troszczę
    się o swoją rodzinę, nie znaczy że mam w nienawiści rodzinę sąsiada.
    Jako biały chrześcijanin, zwolennik kultury zachodnieuropejskiej
    troszczę się o ten krąg kulturowy najbardziej. Człowiek ma kochać
    wszystkich bliźnich, ale z racji tego, że nie da się wszystkim równo (bo
    np. nie dam rady kupić wszystkim dzieciom świata jedzenia czy zabawki),
    to poruszamy się w kręgach zainteresowań. Pierwszy krąg to rodzina,
    drugi znajomi/przyjaciele, trzeci lokalna społeczność itd.

    Mówiąc twoim językiem: tylko pierdoleni degeneraci przedkładają krąg
    dalszy nad bliższy.

    > No fajnie, pierdolony rasista się objawił...

    No fajnie, pierdolony degenerat się objawił...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 439. Data: 2013-04-22 20:21:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > No owszem, ropa najbardziej się kończy ZTCW i myśląc przyszłościowo,
    > szuka się różnych rozwiązań. Kwestią mogą być też strefy wpływów i chęć

    Póki co słabo idzie.

    > uniezależnienia się od np. krajów arabskich.

    To też.

    > No więc trzeba je zacząć produkować inaczej.

    Masz jakieś pomysły? Bo lepsi od ciebie kombinują od lat.

    > Nieograniczone to nieprędko będzie.

    Tak, bo jak rośnie ciśnienie demograficznie, to rośnie ryzyko dużego
    wybuchu (głód, wojna, epidemia....) i sytuacja wraca do równowagi.

    > Mylisz nienawiść i tępienie innych z troską o swoich. To, że troszczę

    Sranie w banie - wszyscy jesteśmy dziećmi jednej ziemi, a różnorodność i
    mieszanie genów są dobre dla gatunku.

> [...]
    > to poruszamy się w kręgach zainteresowań. Pierwszy krąg to rodzina,
    > drugi znajomi/przyjaciele, trzeci lokalna społeczność itd.

    Pierdolenie o Szopenie. Jesteś rasistą i tyle.

    > Mówiąc twoim językiem: tylko pierdoleni degeneraci przedkładają krąg
    > dalszy nad bliższy.

    Tia, zieg heil i hajda szukać liebensraum. Ale wiesz co z tobą by
    zrobili ci, co ostatnio tak intensywnie tak kochali "bliższy krąg" i
    dbali o jego dobro.

    > No fajnie, pierdolony degenerat się objawił...

    Póki co to zdaje się ty jesteś zdegenerowany i żyjący MOICH podatków.

  • 440. Data: 2013-04-22 20:22:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > No relatywnie rzecz biorąc... Popatrz do jakich stanów dochodzili i
    > przeżywali.

    Tobie chyba rozum odjęło...

> [...]
    > człowieka wychowała i za mąż wydała i sama głodem nie przymierała. Dwie
    > krówki w oborze, świniak, pole z ziemniakami, pole ze zbożem... No nie

    No właśnie - pole. Ile tego było na ją jedną i córkę?