    From: "hiki o!" <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.pregierz
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 18 Apr 2013 22:27:11 +0200
    <kkma3o$gjs$1@node2.news.atman.pl> <kkmeif$kvc$1@node2.news.atman.pl>
    <516ec9b7$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmhn8$fpt$2@news.task.gda.pl>
    <516ed0b8$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmtrm$4s9$1@node2.news.atman.pl> <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl>
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkogpu$kfb$1@node2.news.atman.pl> <kkomd4$53b$2@news.task.gda.pl>
    <kkonvn$ifp$1@node1.news.atman.pl> <kkopid$k0g$3@node1.news.atman.pl>
    <kkoq5l$h9n$1@news.task.gda.pl> <kkot0f$19t$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpg34$h46$2@news.task.gda.pl> <kkpi57$men$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpjt6$rhg$1@news.task.gda.pl>

    On 18.04.2013 22:09, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie sobie, tylko nam.

    Nie nam tylko sobie. Gdyby to bylo nam, to wycena bylaby realna. Koszt
    leczenia taki a taki i tyle NFZ placi.

    Ale NFZ placi mniej.

    Wiec z zalozenia usluga jest gorsza.

    JAk ci mechanik mowi, mozna to zrobic dobrze za 1000, albo udawac, ze
    sie zrobi za 500 to co wybierasz? Taniej z perspektywa za miesiac placic
    znow taniej i za miesiac... Czy drozej i miec z buta na 2 lata?

    > Bo my tę organizację powołaliśmy do zarządzania
    > publicznie dostępnymi usługami medycznymi. Chyba nie sądzisz, że jest
    > możliwe aby każdy obywatel osobiście ustalał koszyk świadczeń i zasady
    > finansowania.

    KAzdy obywatel powinien miec mozliwosc powiedziec - a teraz to sie
    pierdolcie z takim koszykiem. Albo place polowe waszej wymyslonej stawki
    za to co wymysliliscie, ablo sajonara.

    > Owszem, bo taka jest idea tego właśnie systemu. Tak samo jak z OC. Jak
    > wjedziesz w dupę mojego BMW i koszt naprawy wyniesie 20 tysięcy złotych,
    > to Twoje TU z Twojego OC zapłaci mi 20 tysięcy złotych, niezależnie czy
    > płaciłeś 200zł na malucha czy 2000zł na tira.
    >
    > Wspólnota uznała, że należy wszystkim zapewnić pewien poziom usług, bo
    > jakby różnicować poziom od wkładu, to ci biedni zaczną znów umierać na
    > ulicach i generować problem społeczny.
    >
    > Choć w sumie twoja idea różnicowania nie jest taka głupia, tylko ja bym
    > ją odwrócił. Więcej dawać tym, co ich nie stać, a od tych co stać
> [...]

    Ale przeciez tak jest!

    Ile placi chemik z biedronki za minimalna? A ile etatowiec z 9000 brutto?

    Ten pierwszy placi duzo mniej. A gdyby znormalizowac per "100" zł. to
    ten pierwszy dostawalby duzo wiecej od tego drugiego.

    > Czyli jak mnie stać na dentystę, to nie mam
    > refundacji. Jak mnie stać na operację po zawale, to nie mam refundacji...

    Tylko wtedy, gdy moge nie placic skaldek.

    Wtedy ocenie, czxy mnie stac i czy mi potrzebna refundacja.

> [...]
    >
    > I tak masz się fajnie, bo żyjesz w demokracji i możesz se pojojczyć i do
    > tego próbować demokratycznie wpływać na decyzje wspólnoty. Za czasów
    > feudalnych dostałbyś w ryja od pana i poleciał w podskokach na jego pole
    > mu pańszczyznę odrobić, a żeby ci rodzina nie zdechła z głodu, to byś po
    > nocy swój kawałek poletka obrabiał, z którego byś jeszcze oddał stosowne
    > dziesięciny na stosowne organizacje kościelne albo państwowe. A jak byś
    > się żenił z fajną laską, to byś miał spore szanse, że twój pan skorzysta
    > z prawa do pierwszej nocy z nią. I wtedy faktycznie byś mógł powiedzieć,

    zen.aspx