    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 18 Apr 2013 22:44:31 +0200
    <kkmtrm$4s9$1@node2.news.atman.pl> <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl>
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181231260.1552@quad>
    <kkon7k$8c4$1@news.task.gda.pl>
    <516fee94$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkorkt$lr0$1@news.task.gda.pl>
    <51702879$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl>
    <517047c3$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpi38$mia$1@news.task.gda.pl> <kkpjdf$njv$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 18.04.2013 22:00, hiki o! pisze:
    > Mowi sie trudno.

    No i wspólnota uznała że nie i że z przyczyn takich a nie innych powinno
    się mu pomóc uzyskać wykształcenie.

    >Mnie nie stac na wlasnego dreamlinera.
    > Powinienem go dostać?

    Jeżeli wspólnota uzna, że to korzystne dla wspólnoty i w dodatku ją na
    to stać, to czemu nie.

    > Dlaczego z przestepstw?

    Bo niewykształcony będzie żył tylko z tego, bo nic innego nie będzie umiał.

    > Brakuje nam osob po zawodowkach.

    Nie wiem czy wam brakuje, ale nawet jeśli, to to jest właśnie
    wykształcenie! Zawodowe!
    Przecież nie twierdzę, że 100% społeczeństwa ma być prof. dr inż. hab.
    Nawet podstawówka to już wykształcenie, dlatego w niektórych kręgach
    (zbliżających się już do gett właśnie) prowadzi się akcje wręcz
    przymusowego doprowadzania do ukończenia podstawówki. Oczywiście,
    świetnie wykształcony rzemieślnik, mistrz w swoim fachu równy jest prof.
    dr. inż. hab. tylko w innej odnodze kształcenia.

    > Nie musza znac
    > Mickiewicza.

    Zdecydowanie nie muszą. Ja też chłopa na oczy nie widziałem. Ja pisałem
    tylko, że ludzie bez wykształcenia stanowią problem społeczny. Nie
    określałem jaki typ to ma być wykształcenia, jaki profil itp. Taki
    powinien być, żeby pozwolił mu na legalne życie na sensownym poziomie i
    jednocześnie świadczenie społeczeństwu potrzebnych społeczeństwu usług.
    Jeden będzie grał w teatrze, inny buty robił , a jeszcze inny
    opracowywał nowe lekarstwa

    > Maja znac sie na reperowaniu rur, zamiataniu chodnikow,
    > malowaniu płotów, wywozeniu smieci.

    No i trzeba ich w tym wykształcić.

    > Bedac swego czasu na SORze z powaznym problemem czekalem 4 godziny,
    > zanim obsluzono 3 meneli z rozbitymi glowami. Jeden z meneli chcial bic
    > nawet ochrone. 2 go trzymalo gdy lekarz zajmowal sie jego rospierdoloną
    > o kraweznik mordą.

    Tylko nie bardzo widzę inny system. Kto ma określać priorytet?

    > Sorry, to nie byl czlowiek, to bylo cos gorszego nisz zwierze.

    Nie, to był człowiek. Chory, wymagający pomocy.

    > Uwazam, ze za panstwowe pieniadze, czyli moje, takie zwierzeta powinny
    > czekac, czekac az wytrzezwieja, potempokazac, ze ladnie placa skladki, a
    > potem spierdalac bez otrzymania pomocy.

    Tak jest panie übermensz. Tylko jakie zasady pan proponujesz do wyboru?
    Kto ma wydawać legitymacje Prawdziwego Człowieka?

    > _____________^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Zgadzam sie z CALA WSPOLNOTA.
    >
    > Niestety nie lozy sie cala.

    Cała, co nie znaczy że cała tyle samo. Taka idea. Że jak tego biednego
    schorowanego dziecka, co się właśnie urodziło nie stać na leczenie, to
    nie łoży a korzysta, ale potem jak przeżyje, zostanie obywatelem, to
    znów będzie łożyć. Może do końca życia będzie więcej czerpać niż łożyć,
    a może odwrotnie, do końca życia więcej nie skorzysta i więcej włoży niż
    wyjmie. Na tym polega społeczne dbanie o społeczeństwo. Jedni są na
    plusie inni na minusie, ale w sumie większość tak chce, bo zdrowość
    społeczeństwa się generalnie opłaca, nawet jak pozornie jesteś na
    minusie bo mniej skorzystałeś z medyka niż włożyłeś w NFZ.

    > NIE ODKLADAMY NIC!!!

    Nie dostajesz raportu z OFE?

    > - Te pieniądze nie są obywateli ze względu na przymusowy charakter
    > daniny, jakim jest składka ZUS, która jest dzielona między ZUS i OFE.

    No i co z tego, że przymusowy? To twoje konto w OFE i twoja przyszła
    emerytura. Przymusowe dlatego, że wspólnota uznała, że sporo ludzi bez
    przymusu by się migało, a potem wisiało na społeczeństwie i jojczyło. To
    tak jak z tymi powodziami, co nie dość, że debile se w terenach
    zalewowych domy pobudowali, to jeszcze nie ubezpieczyli a jak zalało to
    z kasy społecznej trzeba było pomagać, bo to nieetycznie ich zostawić
    żeby zdechli na drodze.

    > Stąd, jeżeli OFE są tak dobre dla obywateli, to powinny być dobrowolne.
    > Ludzie sami powinni głosować pieniędzmi: czy chcą być w OFE w ZUS-ie,
    > czy gdziekolwiek indziej.

    No i od dobrowolności jest III filar na luksusy i inne Ubezpieczenia
    Pośmiertne Co To Mąż Mi Umarł Ale Nie Przejmuj Się Stefka, Miał
    Ubezpieczenie, Więc pogrzeb Mu Wyprawiłam i Jeszcze Mi na Piwo Zostało I
    to Tyle Co Gazeta Od Złotówki Dziennie. Ale podstawowe minimum musi być,
    dla ochrony społeczeństwa.

    Więc masz:

    ZUS dla opieki społecznej nad tymi, co im inflacja zjadła to co odłożyli
    swoją pracą, żeby teraz nie zdychali z głodu

    OFE dla zmuszenia ludzi do odkładania niezbędnego minimum, żeby potem
    jeden Młody Gniewny Nieśmiertelny nie budził się z ręką w nocniku i na
    szyi społeczeństwa.

    III Filar i inne metody dla tych, co już chcą i ich stać na inne zabawy.

    > To ma pecha.

    No ma. I społeczeństwo uznało, że etyka i społeczne postrzeganie tego
    jest takie a nie inne i że będą wprowadzone mechanizmy ochrony przez
    takim problemem.

    > No kurwa, nie mozna dbac o kazdego "bo moze miec pecha".

    No są różne warianty etyki. JKM głosi, że mają umierać na ulicy i pech
    to pech. Ty jak widzę się do niego przyłączasz. A ja mam etykę
    chrześcijańską i uważam, że należy innym pomagać na ile można.

    > KAZDY DBA SAM O SIBIE najlepiej jak moze.

    Wiesz, już w czasach prehistorycznych ludzie się gromadzili we wspólnoty
    i sobie pomagali.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek