    From: "hiki o!" <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.pregierz
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 18 Apr 2013 23:26:02 +0200
    <kkmtrm$4s9$1@node2.news.atman.pl> <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl>
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkogpu$kfb$1@node2.news.atman.pl> <kkohng$le7$1@node2.news.atman.pl>
    <kkoigf$cf3$1@node1.news.atman.pl> <kkoo1u$rt1$1@node2.news.atman.pl>
    <kkools$cls$2@news.task.gda.pl> <kkopd4$k0g$1@node1.news.atman.pl>
    <kkoppr$fdg$3@news.task.gda.pl> <kkosqg$15l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpg00$h46$1@news.task.gda.pl> <kkphvr$m9g$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpj44$p7f$1@news.task.gda.pl> <kkpkhd$ot5$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpmsm$55d$1@news.task.gda.pl>

    On 18.04.2013 23:00, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Bo miałeś z czego wydać. Czyli było cię stać.

    Jakbym wydał zero to byłbym teraz na -2000 zamiast na -500

    To lepiej byc na wiekszym czy na mniejszym minusie?

    > No niestety jest wiele błędów w systemie NFZ i tu się zgadzam, trzeba
    > dążyć do ich naprawiania.

    Tam sa same bledy!

    I nie ma odpowiedzialnych!

    > No właśnie. CZASEM. Ja np. jestem przykładem osoby chorej, która wyjęła
    > dużo więcej niż włożyła w system. I gdyby nie system, byłoby po mnie.
    > Oczywiście można mieć etykę że tacy do piachu, ale społeczeństwo uznało
    > inaczej.

    A wystarczylo, zeby to nie spoleczenstwo decydowalo tylko rodzina.

    > No ale to nie jest pakiet wynikający z twoich wpłat. Nie jest na

    I to jest zle. Bo kazdy ma dostac max, nawet jak nas na to nie stac.

    > No więc ciebie też nie stać. I tylko dzięki temu, że prawdopodobieństwo
    > że będziesz musiał skorzystać jest <1 to masz szanse, że jak nagle się
    > przydarzy że jednak sieknie ci coś większego, to nie zostaniesz na lodzie.

    Zalezy jak zdefiniowac "na lodzie".

    JAk maja mnie przestac leczyc w polowie terapii to ja to definiuje "na
    lodzie".

    > Wg twojej sprawiedliwości. Naród jej jak widać nie podziela.ie

    Nie odpowiada mi to, ze sprawiedliwie jest wtedy gdy nie jest
    sprawiedliwie :]

    > No a chcesz +200 więcej żeby mieć lepszy pakiet medyczny.

    Cos za cos, konkretna kasa, za konkretna usluge.

    > No jak np. społeczeństwo uzna, że wyeliminuje w ten sposób głód i każdy
    > będzie płacił na sklepy z pieczywem, a w zamian za to dostanie określony
    > koszyk pieczywa i dzięki temu, że bogaty zapłaci więcej, to ten biedny
    > co zapłaci mniej albo wcale dostanie swoją bułeczkę na śniadanie....

    A dlaczego mialby dostawac cos, na co go nie stac?

    > Kwestia umowy społecznej i uznania jaki model w danym momencie jest
    > korzystny dla społeczeństwa (korzystny niekoniecznie finansowo!
    > społeczeństwo to nie przedsiębiorstwo, jego celem nie jest optymalizacja
    > funkcji zysku)

    Nie mozna natomiast pozwalac, aby kasa byla manowana. JAk place na
    leczenie to ta kasa ma isc na leczenie, a nie na oplaty urzednikow
    ktorzy wedle wlasnego widzimisie przynaja to co im zostanie na leczenie.

    > i społeczeństwa. Które etycznie nie godzi się, żeby panowała zasada
    > ,,przeżywają najsilniejsi'' i od tysiącleci podejmuje mniejsze lub
    > większe działania wspierające słabsze jednostki.

    JA w zamian za to, ze przestana mnie okradac podatkami moge sie
    zobowiazac utrzymywac 2 emerytow. Wyjda na tym lepiej, niz obecnie.
    I ja tez. Oni dostana wiecej, ja strace mniej.

    Posrednikk - zlodziej 0 nie jest nam, spolecznstwu, potrzebny.

    > No tego nie musisz. Aż tak daleko socjal się nie posuwa. Choć gdyby nas
    > było na to stać jako społeczeństwo, to w sumie czemu nie...

    > No jasne, lecę ci robić kalkulacje....

    Nie ty. Ty i ja placimy urzadasom, zeby to zrobili. Jak nie potrafia -
    powinnismy moc im nie placic.

    > Bo ich stać na prywatne i wolą tak jak ty zapłacić?

    Nie, oni korzystaja z dedykowanego specjalistycznego szpitala zaraz przy
    ich cyrku. Bo maja ustawowo zagwarantowany dostep do najlepszych
    specjalistow ASAP. Bo sa wazni.

    > Ja nie mówię, że system nie wymaga poprawek. Wymaga i to wielu. Ale na
    > razie to nic konstruktywnego nie zadziałałeś.

    Krok po kroczku wycofuje sie ztego chorego zlodziejskiego systemu
    pobierania haraczy :)

    Nie bede sie kopal z koniem. Glosuje portfelem.

    > Jeżeli masz rację, to to owszem, jest do zmiany i to głupia zasada. Choć
    > może ma swoje uzasadnienie, żeby uniknąć wymuszania. Taki szpital mógłby
    > udawać, że nie mają. Brałby od NFZ za lek i od pacjenta drugi raz.

    Ale to by bylo oszustwo i mamy bardzo duzo nudzacych sie urzednikow,
    ktorzy mogliby to kontrolowac zamias popijac kawe i o 15-tej do domku.

    zen.aspx