  • 171. Data: 2013-04-18 15:41:34
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Co nie przeszkadza ... podnoszeniu podatków.

    Niestety.

    > Obniżki zazwyczaj dokonuje już inna ekipa.
    > I dopiero ta "zzagraniczna" ekipa uzyskuje wzrost wpływów z tych
    > podatków co już "zmieniły trend".

    Politycy niestety dzialaja wperspektywie jednej kadencji.

    Widac bylo jaki chaos zapanowal gdy PO zostalo na 2 kadencje.

    > Widocznie koszty pamięci nie stanowią jak dotąd 50% *dochodów* klientów

    BINGO!

    NAwet jak kupie 3 wypasione dyski SSD to kupie je raz na... jakis czas.
    I nie bedzie to polowa moich dochodow z tego okresu.

    > Klienci "bardziej chcą mieć" niż granica przy której ich stać, więc
    > kupują.

    Dlatego pisalem: podaz-popyt.

    zen.aspx

  • 172. Data: 2013-04-18 16:09:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Co nie przeszkadza ... podnoszeniu podatków.

    Widać granica nie została osiągnięta.

    I, zwracam uwagę, u nas podatki nie są najwyższe. Są kraje z wyższymi
    podatkami, do których wiecznie marudzący "polacy" wzdychają jako wzór
    dobrobytu.

    > Obniżki zazwyczaj dokonuje już inna ekipa.
    > I dopiero ta "zzagraniczna" ekipa uzyskuje wzrost wpływów z tych
    > podatków co już "zmieniły trend".

    Hmm... A weź przypomnij mi, która ekipa obniżyła podatek dochodowy?
    ;->

    > Słusznie.
    > Jest jeszcze jedna wersja: wycofuje się po prostu z konkretnego
    > segmentu, patrz Samsung i harddyski.

    Owszem. Ale jak wszyscy inni się już wycofali... ;)

    > Ryzyko było opłacalne i tyle.

    Na pewno nie robili tego na ślepo. Ceny wzrosły. U prywatnych
    producentów. Szok, nie? ;->

    [ciach]

    > Widocznie koszty pamięci nie stanowią jak dotąd 50% *dochodów* klientów

    No i? Wystarczyłoby jakby nagle się producenci paru kluczowych towarów
    zmówili i podnieśli ceny dwukrotnie.

    A zwracam uwagę, że jedną z ról państwa jest zwalczanie takich układów.

    Coś za coś.

    Jak widać póki co większość ludzi uważa, że więcej zyskują jak tracą na
    państwie.

  • 173. Data: 2013-04-18 16:57:15
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 16:09, Andrzej Lawa wrote:

    > Widać granica nie została osiągnięta.

    Albo zostala. To nie bedzie dokladna wartosc. Co do jedenj setnej.

    > I, zwracam uwagę, u nas podatki nie są najwyższe. Są kraje z wyższymi
    > podatkami, do których wiecznie marudzący "polacy" wzdychają jako wzór
    > dobrobytu.

    Kwestia sily nabywczej.

    Jesli zarabiasz dajmy na to 5000 (rodzina 2+2) i zabiora ci polowe to
    masz 2500 zł.

    Ile procentowo z tej kwoty musisz wydac na oplaty i jedzenie?

    I czy tyle samo procentowo musi wydac niemiec?

    Co z tego, ze prad czy benzyna w przeliczeniu na zlotowki w niemczech
    jest drozsza, jak w przeliczeniu ile litrow moze kupic niemic a polak,
    wygrywa niemiec?

    moze kupic wiecej litrow drozszej benzyny.

    > Hmm... A weź przypomnij mi, która ekipa obniżyła podatek dochodowy?
    > ;->

    Zastanawia mnie dlaczego zamiast podniesienia podatkow zadna nie
    wymyslila jak oszczedzac.

    > Owszem. Ale jak wszyscy inni się już wycofali... ;)

    Ktos sie wycofa pierwszy, ktos ostatni.

> [...]
    > producentów. Szok, nie? ;->
    >
    > [ciach]

    > No i? Wystarczyłoby jakby nagle się producenci paru kluczowych towarów

    Producenci autostrad i stadionow? :)

    > A zwracam uwagę, że jedną z ról państwa jest zwalczanie takich układów.

    Z autostradami i stadionami jakos slabo im wyszlo.

    > Coś za coś.
    >
    > Jak widać póki co większość ludzi uważa, że więcej zyskują jak tracą na
    > państwie.

    Obecnie ludzie wiedza, ze traca i wiedza, ze beda tracic jeszcze wiecej.
    Chcieli by tracic troche mniej.

    zen.aspx

  • 174. Data: 2013-04-18 17:34:46
    Temat: Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-18 09:27, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 17 kwietnia 2013 (10:24:02) napisano:

    > Nie żaden zakaz. Może ją sobie mieć, pod warunkiem, że powiesi ją na
    > własnym balkonie.

    Tutaj też zakaz, ale jakieś szuje znajome administracji poustawialy
    sobie na moim bloku sporo anten. Gdybym nie bała się chodzić po dachu i
    miala klucz do wejścia na dach to bym te wszystkie anteny powyrywała.

    --
    animka

  • 175. Data: 2013-04-18 17:37:14
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-18 10:34, Maruda pisze:

    > Nie.
    > Elementy konstrukcyjne balkonu oraz ściany zewnętrzne i nośne stanowią
    > część wspólną.
    >
    > Zgodę na anteny na balkonach można przegłosować, także w drodze
    > indywidualnego zbierania głosów. U mnie warunkiem jest tylko, że ma być
    > po wewnętrznej stronie balkonu (loggi), podobnie jak skrzynki z kwiatkami.

    A jak nie można ustawić anteny w stronę, którą trzeba i ściany oraz
    bloki zasłaniają to co?

    --
    animka

  • 176. Data: 2013-04-18 18:48:30
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-18 14:21, hiki o! pisze:

    > To kazdy blok moze miec swoje wojsko, urzad skarbowy, ustawodastwo?

    Dodam tak na boku:
    Coś w tym chyba jest, że "państwo" (np. RP) bardzo surowo karze próby
    wydzielenia z tegoż mniejszych wspólnot.
    Zapewne oczywiście w interesie obywateli ;)

    Swoją drogą - gdybym wraz z całym moim budynkiem wydzielił się z tej RP,
    to na ch.j mi wojsko. Przecież jest ONZ i Sztrasburger. Kosowo jakoś
    dało radę. Ciekawe gdzie jest granica (rozmiaru, liczebności) i jakie
    kryteria decydują.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 177. Data: 2013-04-18 18:57:32
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-18 14:39, hiki o! pisze:

    > To moze niech mi nie zabieraja kasy "na dentyste" to pojde i za 100%
    > sobie zaplace - wtedy mnie bedzie stac.

    Zauważ prostą prawidłowość: Jeśli ubezpieczenie (ZUS, NFZ, OC) jest
    obowiązkowe, to nie jest ŻADNYM ubezpieczeniem. Jest po prostu haraczem,
    podatkiem. No i chodzi o to, żeby napełnić ogromny wór, z którego potem
    swoi będą mogli kraść ile zapragną. Tak działa to (i nie tylko to)
    "państwo".
    Ono sobie nie da tego zabrać. Tak jest już prawie na całym świecie.
    Motłoch jest dymany w skali globalnej i siedzi cicho zgodnie z
    zaleceniami AL.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 178. Data: 2013-04-18 19:00:38
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Bo tak ludziom pasuje i nie chce im się wystawiać nic innego. Taka
    > polska mentalność.
    > -- do dupy
    > -- to zrób lepiej
    > -- e nie, nie chce mi się

    Rozumiem, że Tobie wszystko się podoba, jest cacy i nie ma co
    zmieniać/poprawiać?

    > Maruda już ją prezentowała niedawno twierdząc, że przez 40 lat nie
    > podoba mu się system, ale ruszyć 4 liter nie chciało się także.

    Nie "nie chciało", tylko miał inne priorytety. Zauważ, że ci, którzy
    poświęcili swoje rodziny, kariery, wolność, zdrowie - teraz też mają kaca.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 179. Data: 2013-04-18 19:08:11
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Tak samo jak Państwo.

    Owszem, ale trzeba precyzyjnie wyznaczyć "część wspólną" i nie robić jej
    ani o włos większej, niż to konieczne. Np armia (o ile faktycznie jest
    potrzebna), policja, sądy, drogi krajowe i może coś jeszcze - OK, niech
    będzie państwowe.
    Ale ochrona zdrowia, szkolnictwo, emerytury - po cholerę mają być
    państwowe? Zostawić pieniądze ludziom i pozwolić im decydować komu, ile
    i za co zapłacą. Inaczej to jest hodowla bezmózgiego bydła, jeśli nie
    rzeźnego, to "roboczego".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 180. Data: 2013-04-18 19:34:02
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-18 17:37, animka pisze:

    > A jak nie można ustawić anteny w stronę, którą trzeba i ściany oraz
    > bloki zasłaniają to co?

    - zmienić mieszkanie,
    - poprzestać na kablówce,
    - dogadać się z sąsiadem i przeciągnąć kabel.

    Nigdzie nie napisano, że wszystkim ma być tak samo dobrze/lekko. Np.
    mieszkańcy ostatnich pięter mają najgorzej, jeśli przestanie działać
    winda, a to się zdarza.

    "W życiu" bym nie pozwolił byle-komu, nawet firmie na dziurawienie
    dachu. No - chyba, że z kaucją gwarantującą pokrycie kosztów naprawy
    poszycia i comiesięcznym czynszem. Gdy jakaś sieć komórkowa chciała na
    naszym dachu postawić swoje anteny, to byłem "za". Ale oni proponowali
    czynsz rzędu 2.5kpln.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.