  • 1. Data: 2004-08-05 17:14:32
    Temat: mandat (+komornik) = konto nie dziala
    Od: Janina <j...@n...pl>

    Witam wszystkich,mam takie pytanie.

    dostalam dosc dawno temu mandat - oczywiscie nie placilam. jakis czas temu
    pojawil sie komornik u rodzicow w domu (jestem tam zameldowana, ale mnie
    oczywiscie nie bylo na miejscu i komornika nie spotkalam). dzis nie udalo
    mi sie wyplacic nic z bankomatu - mam jakies 600 zl, mandat byl nba 200, a
    chcialam wyplacic 20 zl.
    najprawdopodobniej wiec konto zostalo zablokowane na polecenie komornika.
    czy ktos moze mi powiedziec co robic? czy mial prawo zatrzymac 600 zl (a
    nie jednorazowo wyplacic 200), czy bank postapil zgodnie z prawem ze
    pozwolil na te operacje.

    Prosze o wszelkie sugestie i kruczki.
    elementarne poczucie sprawiedlowosci podpowiada - ze wypadaloby mnie choc
    poinformowac bo dzis na zakupy nie mam i nie wiem ile to moze potrwac.
    Prosze o pomoc.

    Janina
    --
    Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

  • 2. Data: 2004-08-05 17:19:00
    Temat: Re: mandat (+komornik) = konto nie dziala
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Janina wrote:

    > Prosze o wszelkie sugestie i kruczki.
    > elementarne poczucie sprawiedlowosci podpowiada

    ...nie płaciłaś, cierpisz

    - ze wypadaloby mnie
    > choc poinformowac bo dzis na zakupy nie mam i nie wiem ile to moze
    > potrwac.

    Jak mi przykro.

    KG

  • 3. Data: 2004-08-05 17:19:54
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Janina said the following on 2004-08-05 19:14:
    > Witam wszystkich,mam takie pytanie.
    >
    > dostalam dosc dawno temu mandat - oczywiscie nie placilam. jakis czas
    Powiedzcie mi dlaczego jest to takie oczywiste nie płacić mandatów ? Ja
    jakiś dziwny jestem czy jak?

    [...]

    > elementarne poczucie sprawiedlowosci podpowiada -
    [..]
    Elementarne poczucie sprawiedliwości nakazałoby zapłacić mandat :-)
    A trochę bardziej serio: dowiadywałaś się w banku, jaka jest sytuacja?
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 4. Data: 2004-08-05 18:00:01
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > czy ktos moze mi powiedziec co robic? czy mial prawo zatrzymac 600 zl (a
    > nie jednorazowo wyplacic 200), czy bank postapil zgodnie z prawem ze

    Dobrze Ci tak. Do 200 zł dolicz sobie koszta sądowe i koszta egzekucji -
    komornik conajmniej 150PLN bierze. Do tego jakieś odsetki - kto wie, może
    wyszło circa 600zł.

    > Prosze o wszelkie sugestie i kruczki.
    > elementarne poczucie sprawiedlowosci podpowiada - ze wypadaloby mnie choc
    > poinformowac bo dzis na zakupy nie mam i nie wiem ile to moze potrwac.
    > Prosze o pomoc.

    Elementarne poczucie sprawiedliwosci, bezczelna kobieto, podpowiada ze
    wypadałoby przestrzegać przepisów a nałożone mandaty płacic czym predzej.
    Niektorym naprawde demokracja uderzyła do głowy...

    pdr
    Olo

  • 5. Data: 2004-08-05 18:02:02
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Powiedzcie mi dlaczego jest to takie oczywiste nie płacić mandatów ? Ja
    > jakiś dziwny jestem czy jak?

    To po prostu taki naród, a przynajmniej rzucająca się w oczy jego część.
    Kombinatorstwo i cwaniactwo jest największą bodaj cnotą - spytaj trolla
    Rokickiego.

    pdr
    Olo

  • 6. Data: 2004-08-05 18:41:47
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Dobrze Ci tak. Do 200 zł dolicz sobie koszta sądowe i koszta egzekucji -
    > komornik conajmniej 150PLN bierze. Do tego jakieś odsetki - kto wie, może
    > wyszło circa 600zł.

    Jakie odsetki???

    KG

  • 7. Data: 2004-08-05 18:55:37
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jakie odsetki???
    Ustawowe

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2004-08-05 18:58:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:

    > może

    > Ustawowe

    Od mandatu? Pewnie możesz podać podstawę prawną?

    KG

  • 9. Data: 2004-08-05 20:16:10
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 5 Aug 2004 20:00:01 +0200, Olo Kwasniak naskrobał(a):

    > Dobrze Ci tak. Do 200 zł dolicz sobie koszta sądowe i koszta egzekucji -
    > komornik conajmniej 150PLN bierze. Do tego jakieś odsetki - kto wie, może
    > wyszło circa 600zł.

    OMG skąd te bzdury? jakie koszty sądowe? jakie koszta egzekucji? jakie
    odsetki?
    1. Mandat wystawia policja (koszt mandat + 0 zł)
    2. Po termine Urząd Wojedzówdzki wystawie na kolanie tytuł wykonawczy
    (koszt 0zł)
    3. Kieruje do egzekucji skarbowej a NIE SĄDOWEJ ( 0 zł)
    4. Od mandatu nie pobiera się odsetek ( 0 zł).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 10. Data: 2004-08-05 20:23:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 5 Aug 2004 22:16:10 +0200, Sebol naskrobał(a):

    > 3. Kieruje do egzekucji skarbowej a NIE SĄDOWEJ ( 0 zł)

    tzn precyzyjniej jeżeli kwotę odbierze osobiście komornik skarbowy przy
    wizycie to skasuje 6 zł